آخرین اخبار

نماینده رهبر انقلاب: خبرنگار باید آزاده باشد / زیر پای ملت را خالی نکنید

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خبرنگار پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است و باید دوسویه عمل کند و علاوه بر نقد مدیران باید بعضی رفتارهای نادرست مردم نقد شوند.

اشتراک گذاری
09 August 2021
کد مطلب : 69025

؛نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خبرنگار پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است و باید دوسویه عمل کند و علاوه بر نقد مدیران باید بعضی رفتارهای نادرست مردم نقد شوند.
به گزارش ۱۹ آبان از یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی عصر امروز (یکشنبه ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۰) در نشست با  در نشست با هیئت اندیشه‌ورز بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور رضایی مسئول بسیج رسانه به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار و قدردانی از تلاش خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد در عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، اظهار داشت: اگر اخبار به سمع و نظر مردم و مسئولان رسانده نشود، طبیعتاً ما در یک جهالتی بسر می‌بریم. و در فضای نمی‌دانیم، تصمیم می‌گیریم یا نمی‌گیریم.
وی افزود: جهالت‌ها منشأ عدم آگاهی است. هر چه آگاهی بالاتر باشد، تصمیمی که گرفته می‌شود، بهتر خواهد بود. مسئولان در فضایی که نمی‌دانند چه تصمیمی بگیرند و چه کاری انجام دهند با اخبار درست و دقیق خبرنگاران و گزارش‌ها و تحلیل‌های آنها در مسیر قرار می‌گیرند. اگر اخبار صحیح و درست نباشد، جامعه بر اساس اخبار و تصمیم غلط تصمیم می‌گیرند که این خطرناک است. بنابراین اخبار باید صحیح و از منابع موثق باشد.
حسینی در ادامه افزود: هر چه اطلاعات و آگاهی انسان‌ها بیشتر باشد تصمیم‌گیری برای آنها راحت‌تر و خردمندانه‌تر است که خبرنگاران و رسانه‌ها در این زمینه رسالت سنگینی بر عهده دارد.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اخبار اثرگذار موجب می‌شود تا آگاهی در جامعه جاری شده و مردم از منابع درست و صحیح اطلاعات خود را دریافت کنند اگر اخبار صحیح و موثق باشد خواننده و شنونده آگاهی درستی پیدا کرده و تصمیم درستی خواهد گرفت اما اگر اخبار غیر صحیح و غلط باشد جامعه نیز تصمیم نادرست و غلط و خطرناک خواهد گرفت.
وی در ادامه گفت: در خبرها باید همواره مشکلات مردم بیان شود و از سوی دیگر نباید از خدمات غافل شویم بلکه در کنار مشکلات باید خدمات نظام جمهوری اسلامی همراه با مشکلات و درخواست‌های مردم انعکاس پیدا کند.


حسینی گفت: در کنار مشکلات باید ظرفیت‌های هم مورد توجه قرار گیرند و مهمتر از همه اینکه امیدبخشی به جامعه تزریق شود.
وی افزود: امید بخشی به جامعه مهم است. جامعه را نسبت به دولت، حاکمیت و نظام خودش امیدوار کنند. برخی خبرها آنقدر سیاه نمایی می‌شود که به نظر می‌آید دیگر چیزی از دست هیچ کسی بر نمی‌آید و گاهاً خبرها نظام‌ها را تضعیف می‌کنند. بنا براین، نباید زیر پای ملت را خالی کرد.
وی در ادامه با گلایه از برخی اخبار که جز ناامیدی چیزی به جامعه تزریق نمی‌کند گفت: در برخی اخبار چنان سیاه‌نمایی می‌شود که گویی چیزی باقی نمانده و اذهان و قلوب را مشوش می‌کند اخباری که هدف‌دار بوده و وانمود می‌کند نظام اسلامی کاری نکرده؛ این کار خالی کردن زیر پای ملت و خیانت به مردم است.
حسینی یادآور شد: بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی از مشخصه‌های اخبار خوب بوده و اگر خبر منجر به بصیرت و آگاهی شود بهترین خدمت به ملت خواهد بود.
وی در ادامه با بیان اینکه باید ادبیات نوشتاری خبرنگاران روز به روز ادیبانه‌تر و مردم پسند باشد یادآور شد: ادبیات خبرنگار به گونه‌ای باشد که اخلاق و معنویت از آن تراوش کند.
حسینی در همین زمینه عنوان کرد: ادبیات نوشتاری خبرنگار مهم است که باید وزین و متین و با اخلاق و بعد معنوی داشته باشد تا به جامعه کمک شود خبرنگار باید بداند که چگونه و چه موقع خبر انتشار دهد که اثرگذاری داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: باید ملاحظه ارزش‌های معنوی اخلاقی و سیاسی در اخبار شود و خبرنگار باید اهداف عالیه برای خود ترسیم کند.
وی در ادامه با بیان اینکه فقط نباید به دنبال نقد دولت و حاکمیت باشیم بلکه لازم است برخی فرهنگ‌های نادرست در بین مردم را نیز تذکر داده و اصلاح کنیم یادآور شد: در بحث کرونا تجمعات غلط در عروسی‌ها و عزاداری‌ها یکی از از مشکلاتی است که در جامعه وجود دارد و باید خبرنگاران برای تصحیح چنین رفتاری بکوشند.
 حسینی گفت: تیراندازی‌ها در عروسی و عزا باید توسط رسانه‌های استان تقبیح شود پوشش‌های نامناسب و وارداتی که جای لباس بومی و ملی ما را گرفته باید توسط رسانه‌ها گوشزد شود همچنین سگ گردانی در خیابان‌ها که باید از سوی رسانه‌ها مورد سرزنش قرار گیرد.
وی به برخی از آسیب‌های اجتماعی در استان اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها باید با تحلیل‌ها و اخبار خوب و درست به مقابله با طلاق و اعتیاد بروند.
حسینی با بیان اینکه هر خبری نباید منتشر شود یادآور شد: باید اثرگذاری خبر مدنظر خبرنگار باشد همچنین در خبرها خروجی آن پیش‌بینی شود خبری منعکس شود که به نفع جامعه و مردم باشد.
وی در ادامه به مشکلات خبرنگاران اشاره کرد و با بیان اینکه همه مشکلاتی که بیان شد به حق است یادآور شد: ما نیز به نوبه خود از مسئولان استانی درخواست رفع مشکلات خبرنگاران را داریم و باید تا جایی که می‌توانند برای پیگیری و رفع آن‌ها توجه لازم را داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی صحبت‌هایش، با بیان اینکه خبرنگار باید حر باشد و آزاده باشد، گفت: آموزش و توانمند سازی خبرنگاران خیلی مهم است و به تاثیرگذاری خبر و آگاهی سازی و آگاهی بخشی کمک شایانی خواهد کرد. خبرنگار باید بداند که هر سخن جایی و هر نکته مکانی. لازم نیست که هر خبری را به هر نحوی منتشر کرد. 
 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *