«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین گفت روسیه از فعالیت‌های سرویس‌های ویژه آمریکا در خاک خود نگران است.

پسکوف گفت: «سرویس‌های ویژه آمریکا در خاک ما فعالند و این البته، باعث نگرانی است. این مسئله از مدت‌ها پیش آشکار بوده و هنوز هم ادامه دارد.»

سخنگوی کرملین به سئوال یک خبرنگار درباره اینکه آیا روسیه با اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا کارآمدتر از سازمان‌های اطلاعاتی روسیه هستند پاسخ داد.

پسکوف گفت: «البته، سرویس‌های ویژه اطلاعاتی آمریکا بسیار قوی هستند و اطلاعاتشان، قوی است. با وجود این، گفتن اینکه چه کسی قوی‌تر و چه کسی ضعیف‌تر است کار بیهوده‌ای است.»

او در ادامه تصریح کرد: «البته، اگر رئیس دولت آمریکا به کارکنان اطلاعاتی‌اش چیزی غیر از این بگوید مایه شگفتی خواهد بود.»

پسکوف تأکید کرد: «باور کنید ما دلایل زیادی داریم که به دستگاه‌های اطلاعاتی و ضد اطلاعاتی‌مان افتخار کنیم.»

این در حالی است که «جو بایدن: شامگاه سه‌شنبه گفته بود که حملات سایبری ممکن است پای آمریکا را به جنگ باز کند. خبرگزاری «رویترز»، این تهدید بایدن را علیه روسیه و چین قلمداد کرده و به نقل از وی نوشت:‌ «به‌نظرم این بسیار محتمل است که نهایتاً وارد یک جنگ شویم، یک جنگ واقعی با یک قدرت بزرگ، که دلیل آن نیز نفوذ سایبری با عواقب بسیار جدی است».

رئیس‌جمهور آمریکا که در دفتر مدیر اطلاعات ملی این کشور سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: «[شی جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین] درباره تبدیل‌شدن به قوی‌ترین نیروی نظامی در جهان و داشتن بزرگترین اقتصاد در نیمه دهه ۲۰۴۰، شدیداً جدی است».

 رسانه‌های آمریکا ماه پیش گزارش دادند حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های یک شرکت تولید و توزیع گوشت قرمز (شرکت «جی‌بی‌اِس») موجب اختلال گسترده در فعالیت این شرکت در استرالیا، کانادا، آمریکا و برزیل شده است.