آخرین اخبار

وقتی ناز شهردار در شورا خریدار داشت/ کارگرانی که به زینل‌زاده درس وفاداری آموختند

در روزی که درب شورای شهر دوگنبدان بر روی رسانه‌ها باز بود ناز شهردار نزد شورا خریدار داشت و استعفای زینل‌زاده پذیرفته نشد.

اشتراک گذاری
04 January 2017
کد مطلب : 6657

وقتی ناز شهردار در شورا خریدار داشت/ کارگرانی که به زینل‌زاده درس وفاداری آموختند

یک هفته از شبی که اردلان زینل‌زاده شهردار دوگنبدان استعفای خود را تقدیم کیانوش بلوطی  رئیس شورای شهر کرد، می‌گذرد.

از روز گذشته اعلام شد که چهارشنبه راس ساعت ۱۰ صبح شورای شهر دوگنبدان در این باره تصمیم خواهد گرفت که تصمیمی از جنس ماندن یا رفتن شهردار خواهد بود.

در روزهایی که شهردار استعفای خود را تقدیم شورا کرده بوده فضای رسانه‌ای و جو حاکم بر شهر حکایت از بازگشت شهردار داشت.

این در حالی بود که کارگران شهرداری با حساب این ماه برای سومین ماه متوالی‌ است که حقوق دریافت نکرده‌اند؛ اما همین کارگران در تماس‌های مکرر به‌دنبال این بودند که فضا به گونه‌ای رقم بخورد تا اردلان زینل‌زاده دوباره برگردد، شهرداری که با نوع مدیریت خود در شهرداری در این چند سال ثابت کرد علی‌رغم چهره‌ای عبوس و خشک، محبوبیتی نزد مردم و نیروهایش دارد.

اینکه او رفتن را بر ماندن ترجیح داد، شاید یکی از دلایل اصلی آن به نتیجه رسیدن این موضوع بود که با آمدن نفر بعدی مطالبات آزاد خواهد شد لذا دوست نداشت مقصر اصلی معرفی شود و لذا حاضر بود برود تا مشکلات برطرف شود.

چهارشنبه ساعت  ۹:۳ صبح است، فرزاد حیدری و اسدپور از اعضای شورا در بیرون ساختمان در گوشه‌ای مشغول صحبت هستند، حمید بخشایی نیز به جمع آنها می‌پیوندد.

هنوز قشقایی، شکوهی، ایاز اکبری، کیانوش بلوطی و محبوبه رضایی دیگر اعضای شورا نیامده‌اند، رضا قشقایی نیز وارد می‌شود، آخرین صحبت‌ها در بین اقلیت در محوطه شورا رد و بدل می‌شود.

کیانوش بلوطی رئیس شورای و شکوهی و قشقایی و بعد از آن رضایی و اکبری و بخشایی وارد جلسه می‌شوند.

تعداد خبرنگاران از اعضای شواری شهر بیشتر است و رفتن یا ماندن شهردار بحث داغ آنهاست.

کمتر کسی فکر می‌کرد کیانوش بلوطی به‌عنوان ریاست شورا این‌گونه مدیریت کند او به بیرون می‌آید و از اسدپور و حیدری می‌خواهد به جلسه بیایند که آنها قبول نمی‌کنند.

در پاسخ به رسانه‌ها می‌گوید هیچ مشکلی نیست شما نیز می‌توانید حضور داشته باشید.

شکوهی و اکبری نیز از رسانه‌ها دعوت می‌کنند که در جلسه حضور داشته باشند، محبوبه رضایی و قشقایی نیز می‌گویند هیچ مشکلی نیست که رسانه‌ها حضور داشته باشند

در ابتدای جلسه بلوطی متن استعفای شهردار را قرائت می‌کند و پس از آن بیان می‌کند که ما نیز به چنین مشکلاتی آگاه هستیم اما او خوب کار کرده است و ما دوست داریم زینل‌زاده همچنان به کارش ادامه دهد و ما نیز در کنار او باشیم.

بلوطی بیان می‌کند که مخالفین و موافقین می‌توانند صحبت‌های خود را بیان کنند تا رای‌گیری را آغاز کنیم که در این بین حمید بخشایی نیز می‌گوید به جز موافقین و مخالف ممتنع هم باید صحبت کند.

در این بین اسدپور و فرزاد حیدری به‌عنوان مخالف بیرون هستند و وارد جلسه نشده‌اند و حیدری عنوان می‌کند همان‌هایی که می‌خواهند شهردار بماند به فکر پرداخت حقوق پرسنل نیز باشند.

به سالن جلسه بر می‌گردیم بعد از بلوطی ایاز اکبری و قشقایی به حمایت از شهردار صحبت می‌کنند و محبوبه رضایی نیز حرف‌های آنها را تایید می‌کند و نوبت به حمید بخشایی می‌رسد که به‌عنوان ممتنع صحبت می‌کند و با گلایه اظهار می‌کند من هم مانند خبرنگاران اولین بار است متن استعفای شهردار را می‌بینم و بیان می‌کند که تکروی‌های شهردار، فاصله گرفتن و عدم تعامل زینل‌زاده موجب چنین اتفاقی شده است.

بخشایی اظهار می‌کند که اگر شهردار شورای شهر را در جریان می‌گذاشت شورای شهر نیروهایی داشت که بتواند این موضوع را برطرف کند و از طریق پایتخت این موضوع تا حالا حل و فصل شده بود.

اما نوبت به غلامرضا شکوهی نایب‌رئیس می‌رسد که در همان ابتدای صحبتش بیان می‌کند ما از چندین ماه پیش می‌دانستیم که شهردار با بی‌پولی دست و پنجه نرم می‌کند اما باید خدا را در نظر بگیریم او در حد عالی کار کرده است و در این چند روز کارگرانی با چشم گریان خواهان برگشت شهردار هستند.

پس از صحبت‌های موافقین و مخالفین و نفر ممتنع جلسه به ماندن یا رفتن شهردار به رای‌گیری گذاشته می‌شود.

با شمارش آرا و از بین ۶ نفر پنج نفر مخالف استعفا هستند و یک نفر نیز رای ممتنع می‌دهد تا شهردار دوگنبدان دوباره بر کرسی مدیریت شهری گچساران بنشیند اما این بار با قدرت بیشتر.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *