آخرین اخبار

۳۲ میلیاردریال خسارت به بخش کشاورزی گچساران وارد شد

مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: باران سیل آسا و باد شدید در چند روز گذشته بیش از ۳۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال خسارت به بخش کشاورزی این شهرستان وارد کرد.

اشتراک گذاری
21 July 2021
کد مطلب : 66505

؛

مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: باران سیل آسا و  باد شدید در چند روز گذشته بیش از ۳۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال خسارت به بخش کشاورزی این شهرستان وارد کرد.
به گزارش ۱۹ آبان نیوز، امروز چهارشنبه (۳۰ تیرماه ۱۴۰۰) لیلا عطازاده اظهار داشت: این میزان خسارت از سوی کارشناسان  محصولات زراعی و باغی، منابع آب و خاک و امور زیربنایی حوزه کشاورزی گچساران برآورد شده است.
وی بیان کرد: از این میزان خسارت وارده سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در بخش زراعی  بوده است.
عطازاده ادامه داد: بر اثر بارندگی و باد شدید ۲۲ هکتار از محصولات زراعی این شهرستان(کنجد و ذرت ) به میزان ۴۰ تا ۱۰۰درصد خسارت دیده اند.
وی اظهار داشت: ۱۱۰ تن محصول زراعی در بارندگی و باد شدید اخیر دچار خسارت شدند.
عطازاده گفت: ۵۰۰ هکتار از باغات این شهرستان بر اثر باد شدید و  و باران اخیر ۱۰ تا ۴۰ درصد خسارت دیده اند.
وی ارزش ریالی میزان خسارت وارده به بخش باغات را ۱۴ میلیاردو ۳۰۰میلیون ریال اعلام کرد و افزود: ۱۴۴تن محصولات باغی همچنین دچار خسارت شدند.
مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: این میزان خسارت به باغات مناطق  مختلف شهرستان از جمله لیشتر، پاکوه، دشت مور، خیرآباد، بویراحمد گرمسیری، آبدالان، تلخاب شیرین، سربیشه و خربل وارد شد.
وی میزان خسارت وارده با ساختمان و تاسیسات واحدهای کشاورزی و دامپروری را ۱۵ میلیارد ریال عنوان کرد.
عطا زاده ادامه داد: در این زمینه گزارش جامعی از میزان خسارت های وارده به زیرساخت های کشاورزی این شهرستان به ستاد بحران گچساران و ستاد بحران سازمان جهاد کشاورزی استان ارسال شد.
سالانه بیش از ۱۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در شهرستان گچساران تولید می شود.
بخش مرکزی شهرستان گچساران سه دهستان، ۱۲۰ روستا و ۲۶ هزار و ۶۳۸ نفر جمعیت روستایی و ۱۰ هزار نفر جمعیت عشایری دارد که شغل بسیاری از آنان کشاورزی و دامپروری است.
شهرستان ۱۲۴ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *