آخرین اخبار
اشتراک گذاری
23 June 2021
کد مطلب : 64382

انتخابات دوره ششم شورای شهر دوگنبدان مانند سال های پیش، از شور و حرارت خاصی برخوردار بود و چندان در سایه کاهش مشارکت قرار نگرفت.
آرای بالای عاملی مقدم موجب حیرت کسی نشد. گرچه حبیب عاملی ۲ هزار رای کمتر از دور قبل آورد ولی با توجه به نمودار کاهشی رقبایش، رای این دوره او قابل توجیه است.
از پایگاه اجتماعی او، چند نامزد دیگر حضور داشتند که این تکثر نیز هم در کاهش رای او و هم در عدم رای آوری دیگر نامزدهای بابکانی و حتی گرمسیری تاثیر داشت.
غلام رضا شکوهی، رمضان عباسی، رضا قشقایی و کیانوش قشقایی مانند عاملی سابقه شورا داشتند که قرعه به نام شکوهی افتاد. کمپین او مانند خودش آرام، بی حاشیه و البته موفق عمل کرد.
کیانوش بلوطی اما رای نسبتا خوبی آورد. او در دوسال اخیر تحت فشارهای سیاسی جریان حاکم بود. شیفت نگاه سیاسی اش اما تا حدودی می تواند آرای او را توجیه کند.
کیانوش البته امیدوار به اتفاقات و احتمالات خواهد ماند تا دوباره به میز شورا فراخوانده شود.
همان اتفاقی که سعید رحمانی و حتی رسول شعبانی هم به دنبال آن هستند.
بر خلاف نامزدهای مشترک با دور گذشته که همگی کاهشی بودند، سعید رحمانی با پرشی عالی از رای سال گذشته خود هزار رای بیشتر آورد.
صلابت و طمانینه ای که در چهره محمدعلی مرادی پیدا بود رای دهندگان را واداشت به او نگاهی ویژه داشته باشند.
محمد علی کرمی باتجربه دوره قبل نیز رایی عالی آورده بود.
پایگاه اجتماعی مشترک مرادی و کرمی اما این بار بر خلاف سال های قبل تشکیلاتی و مصمم تر بود.
آنها حالا می توانند به داشتن قدرتمندترین فراکسیون درون شورائی امیدوار باشند.
علی محمد آقائی نیز موفق به کسب آرای قدرتمندی شد. او تنها قشقائی این دوره خواهد بود که احتمالا با کمک پایگاه اجتماعی لرزبانش موفق به کسب این آرا شده است. او نیز ۲ هزار رای کمتر از دوره قبل آورد.
بی شک اما پدیده این دوره فرهنگیان بودند. پیمان علی پور بدون اینکه به پایگاه اجتماعی اش تکیه چندانی داشته باشد با کمک همکارانش توانست پدیده انتخابات امسال لقب بگیرد. جوانی که حتی خوشبین ترین افراد نیز گمان نمی کردند او بر کرسی شورا تکیه بزند.
درست مانند سید محمد طاهری که کمتر کسی فکر می کرد به موفقیت برسد ولی او نیز حاشیه ها را رها کرده و به تقویت کمپین خود پرداخت و موفق شد.
احمد روانبخش، محمد رسته، سعید کردلو و علی شفیعی زاده که این آخری را شخصا امید زیادی داشتم که

احمد روانبخش، محمد رسته، سعید کردلو و علی شفیعی زاده که این آخری را شخصا امید زیادی داشتم که رای بیاورد در هفته های منتهی به انتخابات از شانس های اصلی بودند ولی در هفته اصلی نتوانستند رای دهندگان را به سوی خود جلب نمایند.
رای یکسان الیاس عباسی آبدهگاه و صدرالله محمدی نشان داد دولیاری ها به عهدشان وفادار بودند و تک رای نداده و از دو نامزدشان دفاع نمودند.
علی شریفی اما نتوانست قدرتمند عمل نماید. گرچه نیمدوری ها نامزد مشترک هم داشتند ولی این توجیه مناسبی برای آرای نومیدکننده علی شریفی نیست.
رای تقریبا یکسان روح الله صالحی، پروانه و آرمان پناهپوری، سیما مرادی، ایوب زندی و داوود فولادی و دیگر نامزدهای ترک اما می تواند حتی رای کاندیدای قشقایی در مجلس را نیز توجیه نماید.
آرای نامزدهای قشقایی منتسب به جریانات سیاسی نشان می دهد ترک ها اعتماد گذشته را به این جریانات ندارند.
رحیم محمدی با پایگاه اجتماعی و سیاسی مناسب می توانست خیلی بهتر از این که هست عمل نماید.
اما جوانانی بودند که علیرغم تبلیغات کم هزینه آرای نسبتا خوبی کسب کرده و شاید در آینده بتوان از آنها بیشتر شنید.
امید قنبری، شاهرخ عبدالخانی، حمید گرامی، خسرو افشین پور، اسماعیل صادقی، محسن محجوب، مسلم نارکی و البته رحمان صیاد از جمله آنها بودند

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *