آخرین اخبار

نمره زیر ۱۰ به اعضای شورای شهر کهگیلویه و بویراحمد/ اختصاص ۲۰ درصد بودجه به شهرداری‌ها

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به اعضای شورای شهر به دلیل عملکرد بدی که داشتند نمره زیر ۱۰ می‌دهم

اشتراک گذاری
15 June 2021
کد مطلب : 63886

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان به نقل از فارس ، علی شهابی‌نسب در نشست با شهرداران به افزایش هزینه‌ شهرداری‌ها به دلیل نیروهای مازادی که اعضای شورای شهر به بدنه شهرداری‌ها تحمیل کردند، گفت: اگر بخواهم به اعضای شورای شهر نمره بدهیم، نمره آنها زیر ۱۰ خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر کمک کنند تا هزینه شهرداری‌ها کاهش یابد، افزود: شهرداران باید بتوانند از طریق کار فرهنگی یا عمرانی درآمد پایدار ایجاد کنند، همچنین استفاده از تسهیلات بانکی و بهره‌مندی از توان دولت دیگر راه‌‌های ایجاد درآمد برای شهرداری‌ها است.

این مسئول بیان کرد: بالاترین سهم در بودجه ۱۴۰۰ مربوط به فصل عمران شهری است، بیش از ۲۰ درصد بودجه استان به این فصل اختصاص یافته است.

شهابی‌نسب بیان کرد: اعتبارات عمرانی ۱۴۰۰ شهرداری‌های استان در دو بخش فضای سبز و احداث معابر ۹۲ میلیارد تومان است که باید بین ۱۹ شهرداری توزیع می‌شود، ضمن اینکه اعتبارات پروژه‌های بزرگ استان مانند پل بشار یا ورودی شهر دهدشت به صورت ملی تامین می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد در ادامه  با اشاره به اختصاص بودجه به ۲۰ فصل گفت: بودجه فصل کشاورزی و آموزش و پرورش هر کدام ۶ درصد است، فصل بهداشت و درمان ۲ درصد، فصل فرهنگ،هنر و رسانه ۱۰ درصد است اما فصل عمران شهری را به دلیل عدم درآمد پایدار شهرداری‌ها ۲۰ درصد اختصاص دادیم.

شهابی‌نسب با طرح این سوال که تا چه زمانی باید این میزان درآمد را برای شهرداری‌ها در نظر بگیریم خاطرنشان کرد: سال گذشته اعتبارات نفت صفر بود و چیزی به شهرداری‌ها اختصاص داده نشد لذا توصیه می‌کنیم شهرداری‌ها به سمت درآمدزائی و کاهش هزینه‌ها بروند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: ظلم است بودجه دولت را برای آسفالت معابر بگذاریم ۲۰ روز مخابرات  و سایر ادارات آن را کنده‌کاری کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *