آخرین اخبار

اخلالگران توزیع آرد در کهگیلویه و بویراحمد دستگیر شدند/ همدستی برخی کارمندان دولت در شبکه فساد اقتصادی

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری اخلالگران بازار آرد در استان توسط سربازان گمنام امام زمان خبر دادند.

اشتراک گذاری
11 June 2021
کد مطلب : 63578

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان به نقل از فارس ،

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان به نقل از فارس ، حسن نگین‌تاجی اظهار داشت : با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) اداره کل اطلاعات استان، شبکه حرفه‌ای اخلال در نظام توزیع آرد استان شامل تعدادی از عاملین توزیع، نانوایی‌ها، دلالان و نیز تعدادی کارمندان دولتی شناسایی که این افراد با شگردی خاص، آرد با سهمیه دولتی را دریافت و بصورت غیرمجاز این سهمیه را در بازار غیرقانونی با قیمت تقریبی ١٠٠ تا ١٢٠ هزار تومان به فروش می رساندند.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد  در تشریح برخی اقدامات غیر قانونی این افراد افزود:  متهمین با جمع‌آوری آرد سطح شهرها و روستاهای استان، که طبق ارزیابی به عمل آمده هر دلال روزانه قریب به ٢٤٠ کیسه آرد را جمع آوری می نموده و سپس با همکاری سایر همدستان خویش، این کیسه های آرد را به استان های همجوار از جمله؛ بوشهر، فارس و خوزستان انتقال می دادند و در بازار غیر قانونی با قیمت گذاف به فروش رسانده و سود نامشروع فراوانی را تحصیل کردند.

وی با اشاره به اینکه در این شبکه ،تعدادی از کارمندان دولتی نیز همکاری می‌کردند،تصریح کرد: این دلالان با تعامل غیر مشروع با چند کارمند اداره دولتی، با تشکیل شبکه فساد اقتصادی، با افزایش غیر قانونی، سهمیه آرد دریافتی برخی نانوایی های استان را، با تبعیضی ناروا افزایش داده و بعضاً حتی مبالغ این خرید را نیز همان دلالان پرداخت کرده، سپس از سهمیه دریافتی بخش اندکی را به نانوایی مربوطه تحویل داده و مابقی را در بازار آزاد با قیمت گزاف به فروش رساندند.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: طی گزارش اولیه اداره کل اطلاعات استان، این شبکه فساد ٢٢ نفر شناسایی شدند که با ارجاع پرونده به شعبه بازپرسی ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان و شروع تحقیقات، متهمین اصلی به ٢٨ نفر افزایش یافته و همچنین مشخص شد یکی از دلالان مرتبط با مفسدین استانی در استان‌های شمال کشور حضور و فعالیت دارد.

مقام ارشد قضایی استان در خصوص ارقام مالی منتسب به متهمین این پرونده نیز گفت: تاکنون میزان تقریبی ۱۰میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رشوه دریافت و پرداخت شده و میزان تقریبی ۳۸ میلیارد ریال وجوه نامشروع تحصیل شده ارزیابی و کشف شده است.

 نگین تاجی افزود : با اقتدار سربازان گمنام امام زمان (عج) ١٨ نفر از متهمین با دستورات همکار بازپرس محترم سریعاً در سطح استان شناسایی و راسا دستگیر و پس از انجام تحقیقات تفهیم اتهام و همگی با قرار تأمین بازداشت موقت به زندان اعزام شدند.

وی تصریح کرد: نکته قابل توجه در این پرونده اقرار صریح برخی از متهمین و ذکر جزئیات اقدامات مجرمانه خود است که نشان از فعالیت منسجم این شبکه فساد استانی دارد.

رئیس دستگاه قضایی استان در پایان ضمن تأکید بر قاطعیت دستگاه قضایی استان و مجاهدت شبانه روزی مراجع نظارتی و امنیتی استان و اشراف دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در برخورد با مفاسد اقتصادی، اظهار داشت : این پرونده با قاطعیت و سرعت مطلوب در حال رسیدگی است و همچنان تعداد کثیری از متهمین در بازداشت بسر می برند و تا شناسایی و دستگیری تمامی متهمین مرتبط در این شبکه فساد، رسیدگی قضایی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴/س


این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *