روزهای گذشته با شروع انتخابات شورای شهر حال و هوای فضای مجازی را تغییر داد؛ افراد در حوزه‌های مختلف برای شورای شهر عملا تبلیغات خود را جدی تر از گذشته آغاز کرده اند

با چرخشی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی ، تنها این علامت سئوال را به ذهن متبادر می‌کرد که با وجود این همه احساس تکلیف در شهر، چرا با معضلات زیادی در حوزه حقوق شهروندی، محیط زیست، ترافیک و هزاران مشکل ریز و درشت دیگر مواجه‌ایم.

با احتساب این تعداد کاندیدای شورای شهر و طرفداران دو آتشه آنان که خود را مقید به قوانین می‌دانند پس چرا اندکی از حجم مشکلات شهروندی کاسته نمی‌شود؟

اگر از این همه کاندیدا بخواهیم یک روز، تنها یک روز بدون عایدات مالی در شغل و حرفه و تخصص خود به مردم خدمت رسانی کنند، آیا چنین روحیه‌ای را در آنها تداوم می‌یابد؟

با نگاهی گذرا به بنرهای تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی ، هیچ گفت‌و‌گوی تخصصی در ارائه راهکارهای تغییر وضع موجود در شهر رویت نمی‌شود و نشست‌های ویژه هم ندارند.

وقتی به شعارهای تبلیغاتی کاندیداهای شهر  می‌نگریم اصلاً وظایف و اختیارات شورا در این شعارها لحاظ نشده است؛
شورای اسلامی یک نهاد نظارتی و قانون‌گذار در سطح شهرو شهرداری است و اصل شورا به‌عنوان شیوه‌ای قابل اجرا در مدیریت سیاسی جامعه پذیرفته شده و بر آن تاکید شده است.
حال با این همه تاکید، به راستی افراد توانمند و نخبه در حوزه‌های مختلف برای شورای شهر را بر کدامین اساس و مبنا قصد کاندیداتوری دارند.

شورای شهر امروزه به عنوان یکی از اصلی­ترین ارکان­های مدیریت شهری محسوب می­گردد که پس از انتخاب توسط شهروندان،  وظایفی در قلمرو شهر و از جمله انتخاب شهردار را بر عهده می­گیرد، لذا با اطمینان می­توان بیان نمود که هرچه در انتخاب شورای شهر منطقی­تر عمل شود به همان میزان نیز می­توان به کارآمدتر بودن مدیریت شهری امیدوار بود. از آنجا که شهروندان هر یک بر اساس ملاک­های خاصی کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب می­کنند. رفتارشناسی مجازی این روزهای انتخابات شورای شهر بیش از پیش آسیب های که دامن گیر این انتخابات شده را بر ما نمایان می کند.‌

اغلب افرادی که این روزها لباس کاندیداتوری به تن کرده اند نه دارای روزومه قابل توجهی هستند و نه صلاحیت کافی در این زمینه دارند بلکه صرفا با سودای شهرت و مطرح شدن پا به این عرصه گذاشته اند البته بخشی از این مساله طبیعی جلوه می کند اما زمانی که اغلب افراد صرفا به این دلیل پا به عرصه گذاشته اند نگران کننده است و بیشتر به اعماق بحران کنونی پی خواهیم برد.رسانه ها نیز این روزها بعنوان یک اهرم و ابزار با انتخاب عنوان و برچسب های اغراق آمیز برای این افراد بیش از پیش بر آتش این شهرت طلبی دمیده اند