آخرین اخبار

آنچه در نشست شورای اداری گچساران گذشت؛ ردپای برخی مسئولین در تبلیغات انتخاباتی گچساران/مدیرانی که با هم قهرند+تصاویر

فرماندار گچساران گفت:برخی از مدیران شهرستان با هم قهرند ، مگر اینجا ملک شخصی کسی است؟ چرا که همه زیر ید واحدی بنام نظام جمهوری اسلامی هستیم و همه موظف به همکاری،همدلی و انجام مطالبات مردم هستند.  آفتاب جنوب:جلسه شورای اداری گچساران با حضور مسئولین در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد. رهام دیانت، رئیس […]

اشتراک گذاری
09 March 2021
کد مطلب : 60346
فرماندار گچساران گفت:برخی از مدیران شهرستان با هم قهرند ، مگر اینجا ملک شخصی کسی است؟ چرا که همه زیر ید واحدی بنام نظام جمهوری اسلامی هستیم و همه موظف به همکاری،همدلی و انجام مطالبات مردم هستند.

 آفتاب جنوب:جلسه شورای اداری گچساران با حضور مسئولین در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.

رهام دیانت، رئیس دادگستری گچساران در این جلسه ضمن تسلیت سالروز شهادت‌امام موسی کاظم علیه السلام گفت:در حال نزدیک شدن به تعطیلات نوروز هستیم و بحث امنیت اماکن اداری بسیار حائز اهمیت است،بنابراین این نکته هم بایستی مد نظر مسئولین قرار بگیرد که هر مدیری درحوزه کاری اش از وقوع جرمی مطلع شود می بایست ظرف ۲۴ساعت به دادستانی انعکاس دهد.

وی افزود:انتظارداریم مدیران و مسئولین شهرستان در ایام باقی مانده از سال و هم در سال جدید بحث امنیت اداره شان را به درستی و با ابزار مناسب صیانت کنند هرچند لازم است که بازدید روسا از ادارات و دستگاه های تحت امرشان در این مدت مستمر و دقیق باشد تا حتی الامکان در خصوص پیشگیری از وقوع جرم همچون سرقت اقداماتی داشته باشد.

رئیس دادگستری گچساران درادامه افزود:در این شهرستان سه انتخابات مهم را در پیش داریم و همانگونه که مدیران استحضار دارند باید بی طرفی کامل را لحاظ کنند و حتی باید امنیت اداری کارکنان هم حفظ شود ،اگرچه فعالیت تبلیغاتی و استفاده از امکانات دولتی در انتخابات ممنوع است.

دیانت تصریح کرد:هرچند تا همین الان چندتن از مدیران شهرستان مرتکب چنین تخلفاتی نیزشده اند که تذکرات لازم هم داده شده است و شایسته است مدیران شهرستان از انجام چنین مواردی حتما اجتناب کنند.

موسوی،فرمانده انتظامی گچساران در ادامه این جلسه هم گفت:شرایط شهرستان با توجه به حساسیت موجود، تقریبا با افزایش کشفیات جرم و همچنین کاهش برخی جرائم روبرو هستیم که جزبا همکاری عزیزان این مهم میسر نمی شد.

وی افزود:بنابراین نیروی انتظامی به تنهایی حافظ امنیت در شهرستان نیست و سایر دستگاه ها و نهادها هم در این خصوص نقش آفرین هستند، چهارشنبه پایان سال را داریم و عزیزان حتما توجه کنند که در بحث امنیت ساختمان ها و فعال کردن دوربین های مداربسته، حتما توجهات لازم را داشته باشند، هرچند امسال با توجه به شرایط کرونا محدودیت ها و منع ترددها هم وجود دارد.

موسوی ادامه داد:در انتخابات گذشته متاسفانه از سوی برخی مسئولین اقداماتی غیر قانونی دربحث انتخابات انجام شد و اینکه برخی روسای ادارات را در این موضوعات می بینیم واقعا نگران می شویم، اما تعارفی با کسی نداریم وهر مسئولی خارج از چارچوب قوانین انتخابات اقدامی کند حتما برخورد قانونی صورت خواهد گرفت، پس عزیزان حتما رعایت کنند.

فرمانده انتظامی گچساران در ادامه تصریح کرد: شرکت های بزرگی درگچساران فعالیت می کنند با توجه با در پیش بودن ایام نوروز حتما تلاش بر این بشود که حقوق کارگران به موقع پرداخت شود تا از بروز سایر مشکلات هم پیشگیری شود.

رضایی،نماینده  بهداشت و درمان دراین جلسه نیز گفت:باید توجه داشت که با یک شیب قابل توجه به سمت کرونا پیش می رویم هرچند اقداماتی در حال انجام است اما متاسفانه بدلیل همجواری با استان خوزستان کمی شرایط به سمت بد شدن پیش می رود و تخت های بیمارستانی در حال افزایش بیمار کرونایی هستند.

وی افزود:هرچند ورودی های شهرستان بسته شده است و از ورود خودروهای غیر بومی نیز جلوگیری می شود اما چند نگرانی وجود دارد و تعطیلات نوروز در پیش است و با توجه به شرایط آب و هوایی و گردشگری و دید و بازدید ها نیز به خودی خود نگران کننده است.

رضایی ادامه داد:بهداشت و درمان مخالف تفریحات مردم نیست، اما تلاش برای مقابله با تجمعات است و اگر امروز از تجمعات جلوگیری نشود شرایط تلخ پاییز امسال را بازهم تجربه خواهیم کرد.

کشاورز، رئیس بهزیستی گچساران در ادامه با اشاره به بحث مناسب سازی معابر و اماکن برای تردد معلولین در این شهرستان گفت:تعداد ۴هزار نفر معلول با شدت خفیف تا خیلی شدید ،یک هزارو  ۶۲۰نفر جانباز ، و ۱۴ هزار ۵۷۴ نفر هم سالمند بالای ۶۰سال در این شهر زندگی می کنند.

وی افزود:با این اوصاف متاسفانه برخی از ساختمان هایی که جدیدا هم دراین شهر به بهره برداری رسیده اند حتی مناسب سازی اولیه برای معلولین را ندارند و سوال اینجاست که چطور است چنین مواردی پایان کار گرفته اند هرچند هدفم هم زیر سوال بردن دستگاه و اداره ای هم نیست.

کشاورز ادامه داد:پروژه خیابان بلادیان یکی از پروژه هایی بود که مناسب سازی لازم برای معلولین دراین طرح هم در نظر گرفته شد. در جلسه ای هم مصوب شد که شهردار محترم نیز پارکی را مختص به معلولین قرار دهند که امیدوارم شهری بدون مانع برای حضور معلولین و جانبازان عزیز در سطح شهرمان نیز داشته باشیم.

اتابک،فرماندار گچساران درادامه این جلسه گفت: با توجه به شرایط کرونایی شهرستان مجبور بودیم این جلسه مهم را تشکیل بدهیم هرچند پروتکل های بهداشتی هم به صورت مطلوب اجرا نشد که در این خصوص از مردم هم عذر خواهی می کنم.

وی افزود:معتقدم که در ایام نوروز فعالیت های اداری با جدیت دنبال شوند هرچند  ادارات خدمات رسان آماده باش هستند بنابراین  هرگونه کنده کاری در سطح شهر ممنوع است و چهارشنبه سوری بایستی به خوبی هم مدیریت شود.

فرماندار گچساران اظهارکرد:خیلی از اعضای شورای اداری عضو ستاد کرونا نیستند و خیلی هم به این قضیه ورود نکردند ، اما این حساسیت وجود دارد که یک اهتمام ویژه ای دراین خصوص شکل بگیرد چرا که در مقابل مردم وظیفه و مسئولیت داریم و باید پاسخگوی عملکردمان باشیم.

اتابک ادامه داد:همه مراکز گردشگری بسته شده اند و جاده کمربندی نیز در حال آسفالت است که بزودی به بهره برداری خواهد رسید،اگرچه در بحث اداراتی هم که در کرونا درگیر نبودند بایستی پای کار بیایند و همکاری و تعاملات لازم با ستاد کرونا را داشته باشند.

وی افزود:مردم درگیر خطر کرونا هستند هرچند بستن بازار در این شرایط نامناسب اقتصادی به هرحال خود مشکلاتی دارد، اما همکاری همه مسئولین و مردم در مقابله با بیماری کرونا را می طلبد. اگر ورودی به سمت بیمارستان هایمان افزایش پیدا کنند مجبوریم حساسیت و فشار بیشتری بیاوریم چرا که  این پیک جدید هم بسیار خطرناک است به هرحال بایستی هرگونه آمادگی لازم را داشته باشیم.

فرماندار گچساران تصریح کرد:بعضا مشاهده شده که برخی از روسا هم کرونا را بهانه کرده اند و در اداره هم حضور ندارد، بنابراین یک مدیر چارچوب را باید بشناسد و پروتکل را بداند و اعضای شورای اداری همکاری لازم در بحث کرونا را داشته باشند وبا حساسیت به موضوع نگاه کنند.

 اتابک اظهارکرد:مسئولین و مدیران ادارات نیز در بحث انتخابات باید شان و منزلت خود را حفظ کنند و مسئولین باید خود مجری قانون باشند و نباید خیانت در حق مردم کرد .مدیران هم باید درچارچوب قانون عمل کنند هرچند نباید از امکانات ادارات در بحث تبلیغات انتخاباتی استفاده شود،بنابراین در دادگستری هم ستاد مخصوص رصد انتخاباتی  تشکیل و مدیران زیر ذره بین قرار دارند لذا شایسته است قوانین رعایت شوند.

وی درادامه گفت:پروژه های شهرستان فعال شده اند و هیچ وقفه ای در کار خدمات به مردم نباید صورت بگیرد و اینکه کنار مردم نباشیم هنر مدیریت نیست هرچند انتقاد از مدیر بسیار حایز است که بایستی ضعف ها هم مرتفع شوند.

فرماندار گچساران تصریح کرد:برخی از مدیران شهرستان با هم قهرند ، مگر اینجا ملک شخصی کسی است چرا که همه زیر ید واحدی بنام نظام جمهوری اسلامی هستیم و همه موظف به همکاری،همدلی و انجام مطالبات مردم هستند.

وی درادامه افزود:در بحث مناسب سازی اماکن جهت معمولین یکی از الزامات این باشد که تا زمانی مناسب سازی برای  جانبازان و معلولین صورت نگیرد پایان کاری هم داده نشود.

فرماندار گچساران درادامه اظهارکرد:امروز کتاب “گریه های البرز برشانه های زاگرس” را به بنده هدیه دادند و خواهش داریم مسئولین که از این کتاب استقبال کنند چرا که زنده یاد “البرز زارعی” جانش را فدای طبیعت کردند.

اتابک تصریح کرد:اما موضوعی که نباید انجام بگیرید بحث ورود مدیران کشوری بدون هماهنگی است و مدیران شهرستان حتما برای شان و جایگاه شهرستان هماهنگی ها را با فرمانداری در این خصوص داشته باشند.

فرماندار گچساران در پایان گفت:به هرحال لازم است که مسئولین ادارات بحث امنیت و دوربین های مداربسته ادارات شان را در دستور کار خودشان داشته باشند و این موارد را با جدیت پیگیر باشید.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *