آخرین اخبار

لزوم توجه بیشتر به ظرفیت سمن‌ها در آتش سوزی‌ها/ با مضنونین در آتش سوزی‌ها برخورد شود

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با مضنونین در آتش سوزی‌ها برخورد شود.  جلسه شورای مدیریت  بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار و با حضور سرداران ارشد سپاه پاسداران و نیروی انتظامی استان و همه مدیران کل عضور شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و ۸ فرماندار و ۳ شهردار […]

اشتراک گذاری
06 June 2020
کد مطلب : 53723

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با مضنونین در آتش سوزی‌ها برخورد شود.

 جلسه شورای مدیریت  بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار و با حضور سرداران ارشد سپاه پاسداران و نیروی انتظامی استان و همه مدیران کل عضور شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و ۸ فرماندار و ۳ شهردار دهدشت ، یاسوج و گچساران و معاون عمرانی استاندار برگزار شد.

وحید محمدی‌تبار در این نشست گفت: در بحران فرماندهی واحد، اقدام مشترک و سخنگویی واحد از مهمترین نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: متاسفانه در آتش‌سوزی های خامی و خائیز آنقدر هر کسی بر مبنای اطلاعات و نگاه خود مصاحبه می‌کرد و آمار می داد که حتی رسانه ‌های معاند بی بی سی در گزارش هایی که تعمدا از آتشسوزی ها بزرگنمایی می شد خبر زدند.

این مسوول افزود: در قضیه آتشسوزی خامی و خائیز آنقدر در فضای مجازی به دلیل اینکه سخنگویی واحد در بحران نبود و همه اظهار نظر و مصاحبه می کردند  شرایط برای برخی رسانه های مغرض و برخی در فضای مجازی فراهم شده بود که از کاه کوه ساختند در حالی که بررسی های میدانی محیط زیست و سردار فرماندهی تیپ ۴۸ فتح استان از میزان خسارت ها خیلی کمتر از آنچه چیزی بود که نمایش می دادند.

وی گفت: این همه تصاویر جعلی در فصای مجازی که اصلا مربوط به استان ما نبود منتشر می‌شد و با احساسات مردم بازی شد و خدمات و هزینه هایی که کل نظام برای اطفای حریق انجام می دادند زیر سوال می بردند.

محمدی تبار افزود: در آتشسوزی ها ابتدا باید فرمانداران به عنوان رؤسای شورای مدیریت بحران شهرستان با محوریت منابع طبیعی و محیط زیست از تمامی ظرفیت ها انسانی ، مادی و امکانات شهرستان برای مهار آتش استفاده کنند و اگر امکانات و نیروی انسانی شهرستان جوابگوی مدیریت بحران نبود آنگاه از مدیریت بحران یا معاون عمرانی و استاندار کمک بخواهند.

مدیر کل مدیریت بحران ضمن تذکر به جهاد کشاورزی گفت: افرادی که اقدام به آتش زدن پسماند مزارع و باغات می‌کنند را بعد از دوسال شناسایی و حداقل به مراجع قضایی معرفی کنند تا درس عبرتی برای سایرین گردد.

وی افزود: می‌گوییم برای پیشگیری و جبران خسارات جهاد کشاورزی باید تمهیدات و تلاش خود را برای جبران خسارات کشاورزان، زنبورداران و کسانی که در آتش سوزی ها در چرام، دهدشت ،باشت و گچساران دچار خسارت شده اند بکار ببندند گرچه بیمه نمودن محصولات و مزارع و زنبور و …. بهترین راهکار است.

محمدی‌تبار همچنین در بحث بازار فروش محصولات، صیفی کاران و هندوانه کاران و کسانی که الان در مرحله برداشت محصولاتی چون هنداونه ، گوجه و … تمهیدانی اندیشیده گردد تا این قشر زحمت کش دچار خسارت نشوند.

مدیرکل مدیریت بحران کهگلیویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در تمامی مقاطع انقلاب و نظام اسلامی مثل جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و ….‌هر گاه مردم و جوانان به میدان آمده اند ، موفقیت حاصل شده است.

محمدی تبار گفت: در عملیات کنترل بحران آتش‌سوزی ها نقطه قوت ما  مردم ،جوانان و نیرو های بسیجی و تشکل های مردم نهاد بودند، که جانانه پای کار آمدند و کمک کردند.

وی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواست که یک بررسی و بازنگری در بحث اعتبارات تشکل های مردم نهاد و NGO  بشود تا واقعا تشکل هایی که در آتش‌سوزی ها وارد میدان عمل می‌شوند مورد مساعدت و توجه قرار گیرند نه اینکه برخی تشکل ها که فقط در فضای مجازی چند تا فیلم و عکس و مطلب می زنند اعتبار بگیرند ولی آنکه شخصا در آتش سوزی ۶۰ درصد دچار سوختگی می‌شود بی توجه باشیم.

وی گفت: لازم به ذکر است در عملیات کنترل حریق در کوه های خامی و خاییز ۹ نفر مصدوم شدند از جمله کوهنورد گچسارانی بنام البرز زارعی دچار ۶۰ درصد سوختگی شد. و همچنین سروان پاسدار شهریار محمدی‌تبار فرمانده پادگان سپاه گچساران و سرهنگ خلبان داریوش مرادی نیز از ناحیه پا و کمر دچار آسیب دیدگی شدند.

لزوم توجه بیشتر به ظرفیت سمن‌ها در آتش سوزی‌ها/ با مضنونین در آتش سوزی‌ها برخورد شود

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *