آخرین اخبار

آشفتگی اطلاع رسانی در عملیات مهار آتش سوزی کوه خنگ بنار گچساران/ سخنگوی رسمی این عملیات چه کسی است؟

طی روز های گذشته خبر آتش سوزی کوه های اطراف گچساران به عنوان خبر مهم همه رسانه های داخلی و خارجی بوده است. واین در حالی است که در گچساران هیچ گونه کمیته اطلاع رسانی و یا وجود یک نفر به عنوان سخنگوی رسمی عملیات معرفی نشده است که این مسئله در کنار سایر کمبود […]

اشتراک گذاری
26 May 2020
کد مطلب : 53467

طی روز های گذشته خبر آتش سوزی کوه های اطراف گچساران به عنوان خبر مهم همه رسانه های داخلی و خارجی بوده است.

واین در حالی است که در گچساران هیچ گونه کمیته اطلاع رسانی و یا وجود یک نفر به عنوان سخنگوی رسمی عملیات معرفی نشده است که این مسئله در کنار سایر کمبود امکانات و کم کاریهای مدیران استانیزو شهرستانی در بروز این حادثه بسیار تلخ مورد انتقاد رسانه ها و دوستداران منابع طبیعی قرار گرفته است.
طی شبانه روز گذشته اخبار ضدو نقیضی به نام برخی مسئولان استانی و حتی نظامی استان مبنی بر مهار کامل آتش منتشر می شود که صحت آن از سوی این افراد رد می شود.
و این در حالی است که اگر از مرکز شهر گچساران در ساعات تاریکی شب با چشم غیر مسلحدبه دامنه کوه خامی نگاه کنیم آتش همچنان وجود دارد.
موضوع اطلاع رسانی و ساخت کلیپ های تبلیغاتی دو مقوله کاملا جدا از هم است که متاسفانه این روزها رسانه های اختصاصی برخی مسئولان و یا حتی صفحات اطلاع رسانی آنها بیشتر به انتشار فیلم های حضورشان در مهار آتش پرداخته تا به اطلاع رسانی دقیق از جزئیات و این مسئله به عنوان نقطه ضعف اصلی ستاد بحران استان مطرح می شود که متاسفانه در سال های گذشته نیز همین اقدامات صورت می گرفت و با وجود تجربه آتش سوزی سال های اخیر انتظار می رفت هم در مقوله کنترل آتش و جلوگیری از بروز این فاجعه در مبحث مهم اطلاع رسانی هم با صحت و دقت بیشتری اقدام می شد.
متاسفانه در این ساعات و روزها مهمترین سوال مردم این است آیا آتش جنگل های بلوط مهار شد و همچنان جوابی دقیق برای این سوال وجود ندارد.

 

 

 

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *