آخرین اخبار

بخور بخور ها درد دارد نه گرسنگی ها !

دقت کردین توی یک جمع شلوغ که همهمه است وقتی سفره شام را می کشند همه سکوت می کنند وتک وتوکی فقط درمورد نحوه کشیدن سفره و توزیع مناسب غذا اظهارنظر می کنند؟! بله؛ عجب سکوتی حاکم است، نکنه بخور بخوره!

اشتراک گذاری
10 December 2016
کد مطلب : 4872

مثل امروز ماست که مردم در سکوت به سر برده و گوش به چاک دهان کسانی نشسته اند که بعضی بخور و بخورها، عزل و نصب ها، فامیل بازی ها، مال فقیر خوردن ها و هزاران درد بی درمان دیگر را اطلاع رسانی می کنند.

این دسته اخبار کم نیست؛ اختلاس ها، آمار اعتیاد، فقر، بهداشت ضعیف، نبود دارو، استخدام های فله ای، پارتی بازی و … که چه جای گفتن دارد وقتی همه ما روزانه با آنها در ارتباطیم و دست و پنجه نرم می کنیم؟!

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد مردم کشور گرسنه اند و نان خوردن ندارند که این آمار را وزارت رفاه هم تائید می کند!

معتقدیم در برخورد با آسیب های اجتماعی نباید فقط به ظواهر پرداخت بلکه باید ریشه مشکلاتی همچون طلاق، اعتقاد و فقر شناخته شود. باید شرایط زندگی روزانه مردم را بهبود یابد، زیرا طی چند دهه اخیر شرایط زندگی مردم بر اساس شاخص های مختلف سخت تر شده است. بهره مندی ناعادلانه از قدرت، ثروت، منابع و خدمات، از ریشه های بروز آسیب های اجتماعی است که باید با آن مقابله شود.

۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سکونتگاه‌های غیر رسمی شناسایی شده اند و حاشیه نشین ها بیشتر مهاجران روستایی و تهیدستان شهری هستند. رویکرد دولت ها در مواجهه با حاشیه نشینی در ابتدا رویکرد چشم پوشی و انکار و در مرحله بعد اقدامات سلبی و ایذائی بوده است که در مواردی موجب نارضایتی عمومی شد اما در حال حاضر باید رویکرد ما برنامه ریزی ارتقاء شرایط حاشیه نشینان در جهت کاهش فقر و نابرابری های درون شهری باشد.

خشونت، اعتیاد، فرار از منزل و زنان ویژه نیز از جمله مشکلات دیگر حاشیه نشینی است؛ برای مقابله با این آسیب ها باید حرفه آموزی و توانمندسازی، ایجاد اشتغال، ارائه تغذیه رایگان و درمان بیماری ها در راس فعالیت ها باشد. بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، یک میلیون و ۳۵۰ هزار معتاد در کشور وجود دارد که آمار وزارت بهداشت رقم دیگری را نشان می دهد.

و امروز در استان کوچک کهگیلویه و بویراحمد که تنها یک درصد از جمعیت کل کشور را تشکیل می دهد عجب بخور و بخوری به راه ست و سکوت سرد مدیریت استان در برابر این بی عدالتی ها داغ مردم را زنده تر کرده است.

  • سریال استخدام های طایفه ای در استان کهگیلویه و بویراحمد سر از سازمان مدیریت و برنامه ریزی در آورد
  • استخدام فله‌ای در شرکت برق؛ سریال استخدام های فامیلی در شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد
  • پارتی‌بازی در استخدام دستگاه‌های دولتی کهگیلویه و بویراحمد
  • پارتی بازی در اداره‌کل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد
  • استخدام های سفارشی در یکی دیگر از دانشگاه های یاسوج / قصه ای که تکرار می شود
  • استخدام بدون آزمون و ضابطه توسط یکی از نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد (+اسامی)
  • اقدام عجیب اما واقعی در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد
  • اداره‌ای که محفل نورچشمی‌ها شده است؛ استخدام فله‌ای در امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد

این تیترهاست که دل ها را به درد می آورد نه گرسنگی، گرسنگی که درد ندارد، این مردم سالهاست با شکم نیمه پر می خوابند و بعضی وعده های غذایی روزانه را حذف کرده اند اما تا کی سکوت، تا کی چشم ها را به روی نان مردم خوری ها ببندیم و دم نزنیم؟ مدیر شدیم که نان مردم را مدیریت کنیم و از حقوقشان دفاع کنیم نه راه بخور بخور ها را باز کنیم؛ نان این مردم گرسنه خوردن ندارد.

پریسا کاظمی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *