آخرین اخبار

باید از ظرفیت اقشار جامعه برای صلح و سازش پرونده های قصاص بهره بُرد /روستائیان بزودی آموزش های حقوقی رایگان را فرامی گیرند

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد وجود پرونده های مُسن(رسوبی) در شعب را عامل عدم ارتقای امتیاز عملکردی در محاکم و دادسرا ذکر و به لزوم برنامه ریزی و توجه بیشتر در همین زمینه اشاره کرد. “حسن نگین تاجی ” رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع همکاران دستگاه قضایی در دهدشت گفت: رئیس […]

اشتراک گذاری
20 September 2019
کد مطلب : 45679

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد وجود پرونده های مُسن(رسوبی) در شعب را عامل عدم ارتقای امتیاز عملکردی در محاکم و دادسرا ذکر و به لزوم برنامه ریزی و توجه بیشتر در همین زمینه اشاره کرد.

“حسن نگین تاجی ” رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع همکاران دستگاه قضایی در دهدشت گفت: رئیس دادگستری و دادستان محترم شهرستان کهگیلویه و سایر شهرستان های استان اهتمام جدی را داشته و نسبت به آسیب شناسی چنین پرونده هایی تلاش نموده و مهمترین عامل مُسن بودن این پرونده ها را بررسی کنند.

وی افزود: از همکاران قضایی انتظار دارم نسبت به اختصاص اوقات رسیدگی فوق العاده به این پرونده ها و مختومه نمودن آنان اقدام کنند.

وی در ادامه به مسئله آموزش‌های حقوقی ویژه مردم استان اشاره نمود و افزود: به منظور آشنایی مردم استان به ویژه در روستاها با نکات ساده حقوقی، آموزش ها رایگان و نظام مند می شوند.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بزودی این آموزش ها در مدارس و مساجد استان شروع می شود.

وی از تلاش های ارزنده قضات شهرستان در احقاق حق و ایجاد آرامش و امنیت برای هم استانی ها در حوزه قضایی کهگیلویه تشکر کرد و به نامه ۵۳ نهج البلاغه در خصوص ویژگی های قضاوت اشاره و اظهارداشت: تکریم ارباب رجوع، گوش دادن به اظهارات طرفین پرونده ،متانت قاضی و آرامش نسبت به درخواست اصحاب دعوا محور کار قضاوت ماست.

مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکریم ارباب رجوع فقط ظاهری نباشد بلکه ضمن انجام وظایف قانونی ، تکلیف خود را هم بدرستی انجام دادن و رعایت احترام مردم ،مورد انتظار است.

نگین تاجی با اظهار اینکه گاهی یک مُلک تمامی دارایی یک فرد و یا خانواده‌ای است، خاطرنشان کرد: تکلیف شرعی و قانونی که برعهده ما بوده و احقاق حق مراجعان و حقوق عامه است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سند تحول قضایی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری که در بند های هشت گانه ای به وضوح به آنها اشاره شده است، ادامه داد: در راستای اجرای سند تحول، وظیفه ی ما ، اقتدار و شأن دستگاه قضایی بوده و عمل نمودن به فرامین معظم له است.

نگین تاجی حضور همکاران قضایی با تحصیلات عالیه تکمیلی و بالاتر در دادگستری کل استان را موجب صدور آراء متقن دانست و بیان داشت: به منظور تشویق همکاران قضایی در سطح استان، هیئت تحریریه کیفیت آراء قضایی در مرکز استان تشکیل و در دیگر حوزه های قضایی استان این کار انجام می شود.

رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزاری نشستهای علمی در ارتقاء سطح کیفی صدور آراء قضایی را مؤثر عنوان و یادآورشد: نشست های علمی قضات یکی از ملاک های ارزیابی بوده و شیوه برگزاری ، نوع سئوال و ارائه ی پاسخ اهمیت زیادی دارد.

نگین تاجی به موضوع اجرای احکام نیز اشاره و اظهارداشت: با حضور همکاران قضایی و اداری کارگروهی برای رفع نقص پرونده های حقوقی و کیفری اجرای احکام تشکیل تا در مختومه نمودن پرونده ها تسریع شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *