آخرین اخبار
اشتراک گذاری
11 August 2019
کد مطلب : 37801
با نزدیک شدن به ایام انتخابات  فعالیتهای پیش از این واقعه مهم سیاسی روز به روز در محافل خبری و رسانه ای  داغتر از هر زمان ممکن میشود.

اما این روزها  حوزه انتخابیه شهرستانهای باشت و گچساران زودتر از بقیه مناطق استان محور تردد نامزدهای این دور از انتخاب شده است . در همین راستا تحلیلی گذرا  بر چگونگی رفت آمدهای نامزدهای احتمالی در منطقه باشت و گچساران داریم.

 

غلامرضا تاجگردون نماینده فعلی مردم گچساران و باشت با توجه به موقعیتی که در اختیار دارد می خواهد از تمام ظرفیت های موجود استفاده کند و به همین دلیل سر کشی روستا  به روستا و محله به محله را در دستور کار خود قرار داده است. کاری  که در این چند سال کمترصورت گرفته است.

تاجگردون خوب می داند که این دوراز رقابتها برایش سخت خواهد بود به همین خاطر دو ابزار رسانه و حضور فیزیکی را در دستور کار خود واتاق فکرش قرار دهد.وی در این دوماهه اخیر چندین سفربا مدیران ارشد کشوری و استانی به نواحی مختلف حوزه انتخابیه خود را دشته است ودر یک ماهی که گذشته  دیدار و سرکشی با روستاها را برای مشکلات آنها در دستور کار خود قرار داده است.

اما باید عملکرد نماینده شهرستانهای باشت وگچساران در بعد اشتغال وصنعت مورد ارزیابی قرارداده شود وچگونگی عملکرد وی در بحث عدالت اجتماعی نیز مورد بررسی قرارگیرد. در بعد صنعت در دو شهرستان محل حوزه انتخابیه  تاجگردون  می توان به چند پروژه مهم اشاره کرد ازجمله پتروشیمی گچساران- کارخانه  پارس-لاستیک سازی خان احمد –تاسیسات آبرسانی خان احمد- پروژه مکمل سوختی و…که در طول این هفت سال  این پروژه ها چه رشدی از لحاظ فیزیکی داشته اند.

پس با این حساب می توان به این نتیجه رسید که سفرهای درون شهرستانی غلامرضا تاجگردون به صورت عجیبی نسبت با سال گذشته چند برابر شده است و تحرکات انتخاباتی وی از همین الان بصورت جدی آغاز شده و زنگ خطر را برای رقیبان خود به صدا در آورده است.

اما در سوی دیگر سکه  جبهه اصول گراها و رقیبان اصلی تاجگردون هنوز به نظر نهایی روی شخص اصلی نرسیده اند  و هر روز از این جبهه خبرهای ضد ونقیضی منتشر می شود.بعضی ازلیدرهای این جبهه  براین معتقدند که آنکه  در بین محافل عمومی محبوبیت بیشتری  داشته باشند روی آن اجماع و وحدت شکل گیرد .ولی گروهی دیگر نظرشان اینست که میدان را باید به چهره های جدید تر و جوان تری داد.

اصول گرایان در حال حاضربه صورت مستقل به تحرکات انتخاباتی خود ادامه می دهند به طوریکه قدرت الله حسینی   در شهرستان گچساران دفتری برای جلسات با هواداران خود تشکیل داده است.و عملا وارد مسائل حاشیه ای نیز نمی شود و در ماجرای تیشرت تاجگردون بر خلاف چند چهره که واکنش نشان داده اند وی واکنشی انجام نداده است.

 

قدرت الله بیعت اصل که از او بعنوان پرچمدار اتحاد یاد می کنند گویا همچنان برای وحدت و شکل گیری آن در تکاپو وتلاش برای به ثمر نشستن حرکت خود هست.اما اینکه این نظامی باز نشسته  چه شگردی برای این وحدت دارد باید  دید در آینده چه خواهد شد. اما تحلیل اینست که وی تمام نامزدهای احتمالی اصول گراها را به یک نشست دعوت کند و بین آنها مناظره ای  در واقع شکل گیرد.

 

زینل زاده دیگر کاندیدای احتمالی  بیشترین تمرکز خود را درحوزه گچساران کرده و نیم نگاهی هم به چند لیدر اصولگراها در شهر باشت دارد ودر حال رایزانی با این افراد هست او هم مدعی هست که برای اتحاد و وحدت باید جلسه ای با حضور همه کاندیدای اصول گرا شکل گیرد.

 

دراین بین علیمراد جعفری که سابقه یک میان دوره ای مجلس را دارد از دیگرارتش اصول گراها مواضع متفاوت تری دارد. تا جای که  وی پست های جنجالی در فضای مجازی منتشر می کند و رقیب اصلی این گروه یعنی  تاجگردون را به چالش می کشد. وی به پست های غلامرضا تجگردون واکنش نشان می دهد و از دوران نمایندگی خود مشابه نامه نگاریهای صورت گرفته را انتشار می دهد. اما  آمدنش برا ی حضور در صحنه انتخابات  کاملا نا محسوس وحساب شده است .

 

اما چهره ای دیگر از جبهه اصولگراها  زراعت کیش هست که سعی برآن دارد که با درخواست مناظره های در بحث های مختلف  از جمله  اقتصادی با تاجگردون رقیب خود را به چالشی بزرگ بکشاند اما باید دید عکس العمل غلامرضا تاجگردون  برای دعوت به این مناظره چیست هر چند بیشتر سیاسیون عقده دارند که تاجگردون حاضر به این مناظره نیست چون رقیبی که او را به مناظره دعوت کرده است در حوزه های مختلف اقتصادی و پژوهشی آگاه به مسائل روز اقتصادی است و در اصطلاح می خواهد او را ضربه فنی کند  .

 

با این تحلیل باید دید که درآینده آیا سفرهای تاجگردون به شهرستانهای گچساران و باشت بیشرخواهد شد؟ وآیا اصول گرایان بهگزینه نهایی خود دست خواهند یافت؟ باید در انتظار روزهای آینده نشست تا تکلیف هر دو سوال مشخص شود

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *