آخرین اخبار

کاهش ۱۸ رتبه ای نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد/آیا این آمار مطابق با واقعیت است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کاهش نرخ بیکاری در این استان خبر داد.

اشتراک گذاری
13 November 2016
کد مطلب : 3086

مجید محنایی اظهار داشت: نرخ بیکاری در تابستان سال گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۳٫۹ درصد بوده که در تابستان امسال به ۱۳ درصد رسید.

وی عنوان کرد: نرخ بیکاری در استان‌های کرمانشاه ۲۰٫۳، چهار محال و بختیاری ۱۹٫۸، اصفهان ۱۷٫۴، البرز۱۵٫۴ ، خوزستان ۱۴٫۹ ، سیستان و بلوچستان ۱۳٫۸ فارس ۱۳٫۶ ، خراسان جنوبی ۱۳٫۴ ، تهران۱۳٫۳ و کهگیلویه و بویراحمد به ۱۳ درصد رسید.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از وجود ۳۲ هزار بیکار در این استان خبر داد و افزود: نرخ بیکاری در این استان در تابستان گذشته ۱۳٫۹ بوده که هم اکنون به ۱۳ درصد رسیده است و از رتبه ۲۸ کشور در فصل قبل به ۱۰ کشور رسیدیم.

محنایی در پاسخ به این سوال که برنامه مدیریت ارشد استان برای کاهش بیکاری چیست؟ گفت: برداشتن محدودیت مالی در بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری، پرداخت بخشی از سود تسهیلات توسط دولت و حمایت از سرمایه‌گذاران از جمله برنامه‌هایاولویت‎دار استان برای کاهش بیکاری، رونق تولید و اشتغال است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که برنامه استان برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی چیست؟ اظهار داشت: تاکنون با چند کشور مذاکره کردیم و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تبیین و مشوق‌های سرمایه‌گذاری از قبیل مالیات و… لحاظ می‌شود.

سوالی که معاون استاندار و دیگر مسئولان  باید به آن پاسخ دهد این است که  تغییر رتبه از ۲۸ به ۱۰ کشور بر چه مبنا و شاخص و معیارهای اشتغال زا به وقوع پیوسته است. و آیا این آمار با واقعیت عینی مطابق است؟و آیا این آمارها بویژه برای جوانانی که در منجلاب بیکاری گرفتار هستند قابل پذیرش است؟

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *