آخرین اخبار

انتقاد شدید امام جمعه دهدشت به روز نماز در گچساران/آقایان به فکر دولتی کردن نماز و حذف روحانیت هستند/عدم دعوت حرکتی سکولاری است

امام جمعه دهدشت با اشاره به برگزاری اجلاسیه نماز در شهرستان گچساران بدون حضور ائمه جمعه و با انتقاد از این اقدام، مسؤولان آن را هم‌ردیف با موضوع اسلام بدون روحانیت دانست.

اشتراک گذاری
03 November 2016
کد مطلب : 2552

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت نماز و اقامه آن در جامعه اظهار کرد: نماز همانگونه که بزرگان دین و ائمه هدی(ع) فرموده‌اند، ستون دین و رکن رکین اسلام و بازدارنده از معصیت‌ها است.

امام جمعه شهر دهدشت تصریح کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی موظف به ترویج این فریضه هستند که در این میان، وظیفه آموزش و پرورش از همه دستگاه‌های فرهنگی سنگین‌تر است.

حسینی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه اما مشاهده می‌شود که در این خصوص در استان دچار ضعف هستیم، تبیین کرد: در بسیاری از دستگاه‌ها این وضعیت مطلوب نیست و در مدارس که باید وضعیت بهتری داشته باشیم نیز دچار ضعف هستیم و به خوبی اقامه نماز در آن‌ها دیده نمی‌شود.

امام جمعه مرکز شهرستان کهگیلویه، انحرافات فکری در جامعه را زاییده همین نوع ضعف‌ها به خصوص در مدارس دانست و یادآور شد: باید متناسب با هجمه‌های فرهنگی که در کشور و استان از سوی دشمن می‌شود به مقوله نماز بیشتر توجه داشته باشیم، به خصوص که دشمن نسل جوان و نوجوان را نشانه رفته و مدارس نیز بیش از همه در خطر تهاجم فرهنگی قرار دارند، بنابراین وضعیت کنونی نماز در مدارس را متناسب با مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن نمی‌دانیم.

حسینی در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع خبرنگاران به برگزاری اجلاسیه نماز در شهرستان گچساران گریزی زد و متذکر شد: امام راحل همواره خطر اسلام بدون روحانیت را گوشزد می‌کردند و امروز هم چنین خطری وجود دارد که برخی به دنبال حذف روحانیت از برنامه‌ها به خصوص برنامه‌های فرهنگی هستند.

وی، عدم دعوت از ائمه جمعه را به عنوان رئیس ستاد اقامه نماز جمعه برای شرکت در جلسات برنامه‌ریزی اجلاسیه نماز را حرکتی از همین دست در استان دانست و گفت: ابهام‌انگیز است که از روسای ستاد اقامه نماز در جلسات دعوت نمی‌کنند که در جای خود جای سوال و واکاوی دارد.

حسینی با انتقاد از بروز چنین اقدامی از سوی مسؤولان دولتی گفت: آقایان به فکر دولتی کردن نماز هستند و این کار را در حالی انجام می‌دهند که در جاهای لازم و ضروری حضور ندارند و سهواً و یا تعمداً این کار را در راستای حذف روحانیت می‌دانیم.

امام جمعه دهدشت افزود: این کار در نهایت به سکولاریسم و حذف روحانیت از برنامه‌ها منجر می‌شود و به مسؤولان استان تذکر می‌دهیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *