آخرین اخبار

وعده جدید مدیر کل کار استان به بیکاران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۰۰۰ فرصت شغلی در قالب طرح تکاپو در این استان ایجاد می‌شود.

اشتراک گذاری
26 October 2016
کد مطلب : 2414

صابر مظاهری پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه شورای اشتغال استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به تشکیل کارگروه ارتقای اقتصادی، مشارکت های مردمی و تسهیلات در مرکز، اظهار داشت: این کارگروه یک طرح ملی است و براساس تفاهم نامه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت راه و شهرسازی منعقد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد هدف این کارگروه را ارائه آموزش‌های مهارتی، فنی و حرفه‌ای، ایجاد اشتغال و اعطای تسهیلات به افراد بیکار در حاشیه شهرها، بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه کارگروه اشتغال باید با کارگروه ارتقای اقتصادی، مشارکت های مردمی و تسهیلات ادغام شود، بیان کرد: این کارگروه در سال ۹۳ در کشور مصوب شد و اکنون در سراسر کشور فعال است.

مظاهری با بیان اینکه هدف اساسی این کارگروه کاهش نرخ بیکاری با ارائه آموزش‌های مهارتی است، ابراز کرد: معاون امور اقتصادی استاندار به عنوان رئیس کارگروه و دستگاه‌های اجرایی کار، راه و شهرسازی، کمیته امداد، بهزیستی و فنی و حرفه‌ای اعضای این کارگروه را تشکیل می‌دهند.

وی جامعه هدف این طرح را معلولان، زنان سرپرست خانوار و جوانان برشمرد و گفت: در ۳ بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری ظرفیت‌های اقتصادی هر منطقه شناسایی می‌شود و در راستای بستر سازی برای ایجاد اشتغال پایدار اقدام می‌شود.

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به طرح تکاپو( توسعه کار و اشتغال پایدار)، اظهار داشت: این استان جزو ۸ استان پایلوت کشور در زمینه اجرای این طرح انتخاب شده است و کار مطالعاتی آن از سوی جهاد دانشگاهی در استان انجام و به مرکز ارسال شده است.

مظاهری با بیان اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی اطلاعات شغلی را در سامانه رصد ثبت کردند، عنوان کرد: ۱۵۰۰ شغل از ابتدای امسال تاکنون از سوی دستگاه‌های اجرایی استان در این سامانه ثبت شده است  و انتظار می‌رود سایر دستگاه‌های اجرایی به ویژه راه و شهرسازی و دانشگاه علوم پزشکی نیز در این زمینه اقدام کنند چرا که تا کنون تسهیلات فراونی در راستای ایجاد اشتغال پرداخت شده ولی متاسفانه برخی دستگاه‌ها حتی یک مورد از ایجاد اشتغال را در سامانه رصد ثبت نکردند.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان از ۱۷٫۷ تا پایان اسفند ۹۴ به۱۶٫۴ در بهار ۹۵ کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: نرخ بیکاری در استان ۱٫۳ درصد کاهش یافته است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *