آخرین اخبار
اشتراک گذاری
24 November 2018
کد مطلب : 23124

 

یکی از بارزترین انگاره‌های اجتماعی کشورهای شرقی را می‌توان احساس وفاداری شهروندان به مسئولین و حاکمان خود دانست که فارغ از نوع حکمرانی آنان (حکمرانی خوب یا حکمرانی بد) به برخی حاکمان خود احساس ارادت و حتی تقدس نیز پیدا می‌کنند.
این احساس ارادت به مسئولین از ژاپن تا افغانستان، از ایران تا مصر و … برقرار بوده و نوعی تقدس‌گرایی را برای حاکمان نیز فراهم نموده است. این تقدس‌گرایی در نهایت تبدیل به ابزاری برای سلطه بر شهروندان جهان سوم نیز شده است.
مراسم استقبال از جناب آقای دکتر غلامرضا تاج‌گردون در گچساران که در قالب اولین سفر بعد از بهبودی بیماری ایشان، به حوزه انتخابیه گچساران و باشت طراحی و اجرا شده است را می‌توان دارای جلوه‌هایی از ترویج یا برجسته‌سازی احساس تقدس به مسئولین دانست که در نهایت به زیان شهروندان و حتی سیاستگذاران پشت‌پرده چنین مراسمی خواهد بود.
بهبودی و رهایی آقای غلامرضا تاج‌گردون از بیماری بسیار خطرناک که با لطف و عنایت خداوند و دعای خیر بسیاری از شهروندان گچساران، باشت و … حاصل شده است را نباید به ابزاری برای دستیابی مقاصد سیاسی تبدیل نمود.
عیادت از یک بیمار و شادی برای بهبود ایشان را می‌توان یکی از سنت‌های نیک و قابل ستایش ایرانیان و به خصوص مردمان حوزه زاگرس برشمرد که شخصاً از نزدیک شاهد حضور بسیاری از همشهریان و دیگر شهروندان سراسر کشور در عیادت از دکتر تاج‌گردون در بیمارستان خاتم‌الانبیاء تهران و ابراز محبت نسبت به ایشان بودم. اما برگزاری مراسم نسبتاً رسمی با تبلیغات رسانه‌ای خاص برای استقبال از ایشان از چند محور دارای ایراد می‌باشد.
یکم- برگزاری مراسم رسمی و دولتی: اعلام رسانه‌ای سفر دکتر تاج‌گردون به گچساران و دعوت از شهروندان گچساران و باشت برای استقبال از ایشان و از سوی دیگر حضور گسترده مدیران شهرستانی در فرودگاه گچساران برای استقبال از آقای تاج‌گردون را می‌توان نمونه یک برنامه استقبال کاملاً رسمی و دولتی دانست که توسط سیاستگذاران ارشد شهرستان، طراحی و اجرایی شده است!
در هیچ کجای ایران و بلکه همان کشورهای جهان سومی که ایران ما نیز در زمره آنها محسوب می‌گردد، برای سفر یک نماینده مجلس به حوزه انتخابیه‌اش که بخشی از وظیفه و فرآیند کاری وی می‌باشد، چنین مراسم چالش برانگیز دولتی برگزار نمی‌گردد.
حضور فرماندار گچساران، فرماندار باشت، معاونین فرمانداران دو شهرستان، شهردار گچساران و سایر مدیران دو شهرستان در فرودگاه گچساران در زمان ساعت کاری ادارات را می‌توان نشانه بارز برگزاری مراسم دولتی و رسمی به جای مراسم استقبال مردمی قلمداد نمود.

دوم- فشار هزینه‌ای این مراسم: در شرایطی که کشور ایران و به خصوص استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان‌های باشت و گچساران در اوج فشارهای اقتصادی قرار دارند و فشار خرد کننده معضلات و بحران‌های اقتصادی بر دوش شهروندان سنگینی نموده و شاهد عمیق‌تر شدن فقر در شهرستان گچساران هستیم، برگزاری مراسم استقبال با چنین هزینه‌ای نیز نمی‌تواند به منفعت دکتر تاج‌گردون باشد.
جناب آقای تاج‌گردون به خوبی از وضعیت اقتصادی موکلان شریف و رنج کشیده خود، آگاهی دارند و عمق فقر در برخی محلات گچساران و باشت را به درستی می‌شناسند. اما برگزاری مراسمی با چندین قربانی و هزینه‌های مختلف دیگر، جلوه‌ای از اسراف است که به جای کمک به محرومین و کاهش دردها و رنج‌های برخی شهروندان، برای خودنمایی و فخر فروشی برخی مدعیان دوستی با آقای تاج‌گردون، اجرا شده است.
سوم- تفکر سیاسی و تبلیغاتی: در حالی که طی دوران درمان و نقاهت آقای تاج‌گردون، برخی تحلیل‌های رسانه‌ای به پیش‌بینی و تحلیل آینده سیاسی گچساران و باشت و به خصوص انتخابات مجلس یازدهم پرداخته و با برجسته‌سازی برخی شخصیت‌های ناکارآمد برای انتخابات آینده، تبلیغات را آغاز نموده و عدم حضور غلامرضا تاج‌گردون در انتخابات را برجسته و تا حدودی موجب شکست جریان سیاسی طرفدار ایشان مطرح نموده بودند، مراسم رسمی استقبال از دکتر تاج‌گردون را می‌توان پاسخی انفعالی به نگرانی‌های سیاسی هواداران خاص ایشان، محسوب نمود.
گویا اتاق فکر برگزاری مراسم استقبال از دکتر تاج‌گردون به شدت از تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های رسانه‌ای و مباحث مطرح در میان افکار عمومی پیرامون عدم حضور یا عدم توانایی فیزیکی دکتر تاج‌گردون برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به شدت نگران شده و با نوعی تشویش فکری، چنین برنامه‌ریزی منفعلانه‌‌ای را تدوین و اجرا نموده‌اند.
**
به هرحال طراحی و اجرای برنامه استقبال دولتی و رسمی از دکتر تاج‌گردون و به حاشیه رانده شدن شهروندان در این‌گونه مراسمات را می‌توان یکی دیگر از جلوه‌های ناکارآمدی مدیریت شهرستان گچسان دانست که بارها مورد اعتراض شخص آقای تاج‌گردون نیز قرار گرفته است.

به نظر می‌آید برخی شخصیت‌های وابسته به نماینده محترم در دو شهرستان گچساران و باشت که دارای پست و مقام دولتی هستند، سعی دارند تا ناتوانی و ناکارآمدی‌ خود را با طراحی چنین برنامه‌هایی، پوشش داده و ار رسیدگی به مشکلات شهروندان که در حال تبدیل به بحران هستند، فرار نمایند!
ضمن آرزوی تندرستی و سلامت کامل نماینده محترم و کارآمد گچساران و باشت، امیدواریم دکتر تاج‌گردون ضمن تشویق و قدردانی خاص از تمام مدیران و مسئولین دولتی که به جای خدمت‌رسانی به شهروندان در مراسم استقبال در فرودگاه گچساران حاضر شده‌اند، برخی مدیران استانی و البته استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد را به علت عدم حضور در مراسم استقبال در فرودگاه گچساران، توبیخ نمایند!

این مطلب بدون برچسب می باشد.

One response to “آقای تاج‌گردون، استاندار را توبیخ نمائید!”

  1. گچساران says:

    جناب علیزاده بپا دق نکنی اگر برادرت هم بود همین کار را می کرد
    چرا این همه حسادت
    اگر استقبال کم بود اولین نفری که مقاله میزد شکست تاج گردون خودت بودی ، ولی این استقبال اینقدر با شکوه بود که حس حسادت شما و دوستانتان را بر انگیخت

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *