آخرین اخبار

۶۰۰ زن در کهگیلویه و بویراحمد معتاد هستند

  دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس آمار به دست آمده کمتر از پنج درصد معتادان این استان زنان هستند که شامل ۶۰۰ نفر می شود. سید ناصر رضایی روز سه شنبه در همایش مبارزه با مواد مخدر در گچساران اظهار داشت: آمار معتادان کهگیلویه و بویراحمد از طریق طرح […]

اشتراک گذاری
04 July 2018
کد مطلب : 18461

 

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس آمار به دست آمده کمتر از پنج درصد معتادان این استان زنان هستند که شامل ۶۰۰ نفر می شود.

سید ناصر رضایی روز سه شنبه در همایش مبارزه با مواد مخدر در گچساران اظهار داشت: آمار معتادان کهگیلویه و بویراحمد از طریق طرح شیوع شناسی اعتیاد و اطلاعات دستگاه‌های مرتبط از جمله پلیس استان، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی به دست آمده است.

وی افزود: هم اینک حدود ۱۲ هزار معتاد در استان شناسایی شده‌اند.

رضایی عنوان کرد: ۲۳ کمپ در سراسر استان وجود دارد که یکی از آنها در شهرستان گچساران مختص زنان است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برخی از فضاها و مکان‌ها از جمله حاشیه شهرهای استان مستعد افزایش تعداد مصرف کنندگان مواد مخدر است.

وی ابراز داشت: این در حالی است که حاشیه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد وضعیت مطلوب‌تری نسبت به حاشیه دیگر شهرها داراست.

براساس آمار کمیته امداد (ره) نزدیک به ۱۶ هزار زن سرپرست خانوار در استان کهگیلویه و بویراحمد زندگی می‌کنند که ۷۰ درصد آنان ساکن مناطق محروم هستند.

حدود ۱۱ درصد از جمعیت معتاد ایران زن هستند.

رضایی تصریح کرد:در سال ۱۳۹۶ بیش از چهار تن و ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در این استان کشف و ضبط شد که چهارهزار و ۱۰۲ کیلوگرم آن ماده مخدر از نوع تریاک و مابقی حشیش، ماری جوانا، هرویین و دیگر انواع مواد مخدر بوده است.

سال گذشته ۶۸ باند توزیع و فروش مواد مخدر منهدم و ۲۴۰ دستگاه انواع خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر به یکی از محورهای حمل و توزیع مواد مخدر از جنوب و شرق به مناطق مرکزی و غرب کشور تبدیل شده است.

گفتنی است این همایش با حضور سید ناصر رضایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد،،سیدباقر حسینی معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد،آذر صفایی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد،عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران ، برخی از روسای ادارات و جمعی از بهبود یافته گان در سالن همایش های بهزیستی گچساران برگزار شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *