آخرین اخبار

نصب تمثال «صیاد خمینی» در شهر دهدشت

این شهید دلیر متولد روستای قلعه گل (کهگیلویه) مبتکر تشکیل گروه تک تیر انداز با آموزش‌های تخصصی بالا برای اولین بار در کشور است.

اشتراک گذاری
09 June 2018
کد مطلب : 17867

تابلوی تمثال شهدای فرهنگی و دانشجو، شهدای والا مقام عملیات پد خندق شهرستان کهگیلویه و صیاد خمینی (شهید عبدالرسول زرین) در یکی از خیابان‌های اصلی و پردد شهر دهدشت (مذکور پارسی) به همت بنیاد شهید و امور ایثار گران کهگیلویه نصب شد.

شهید عبدالرسول زرین دلاوری عشایر زاده با روح بزرگ آسمانی که غیرت و شجاعت مردان غیور استان کهگیلویه و بویر احمد را در مقابل بیگانگان و دشمنان در ۸ سال دفاع مقدس به خوبی نشان داد، این شهید سرافراز به جبهه جنوب شتافت و در کنار سردار شهید «حاج حسین خرازی» و سردار «رحیم صفوی» به نبرد پرداخت.

وی در جبهه‌ها نقش منحصر به فردی ایفا کرد و در جنگ‌های نامنظم و دیگر عملیات‌ها به عنوان تک تیرانداز، نقش حساس و ظریف خود را بازی کرد و با ۷۰۰ شلیک موفق، به نام «صیاد خمینی» لقب گرفت.

این شهید دلیر متولد روستای قلعه گل (کهگیلویه) مبتکر تشکیل گروه تک تیر انداز با آموزش‌های تخصصی بالا برای اولین بار در کشور است.

این ادعای بزرگی است ولی اتفاق افتاده و شوخی نیست. این مطلب به تأئید حاج حسین خرازی رسیده است و قول اوست که شهید زرین به وسیله سلاح «اس وی دی» چند هزار دشمن بعثی را به هلاکت رسانده و چندین فرمانده عراقی را از میان برداشته است.

او به تنهایی چندین تپه را تصرف کرده است. تپه‌هایی را که زرین تصرف کرده به نام خودش نامگذاری کرده‌اند. عبدالرسول زرین، به دلیل ترسی که در دل دشمن انداخته بود به «صیاد خمینی» معروف شده بود.

سرانجام شهید زرین در عملیات غرور آمیز خیبر حماسه سرایی کرد و در نهایت  در اسفند ماه ۱۳۶۲  بر اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن به شهادت رسید و بعد از سال‌ها مجاهدت مزد جهادش راگرفت.

به راستی زبان از وصف رشادت‌ها و مردانگی‌های شهدای پد خندق قاصر است  درچهارم تیرماه سال ۱۳۶۷، حدود ۴۰ روز پس از تحویل پد خندق در جزایر مجنون به تیپ مستقل ۴۸ فتح استان به فرماندهی شهید حاج سیف‌الله حیدرپور و در آخرین روزهای دفاع مقدس، بسیجیان و پاسداران این تیپ در جزیره مجنون با شجاعت و ایثار جلوی پیشروی نیروهای بعثی را گرفتند.

رزمندگان اسلام در این حماسه ۱۱۷ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کردند که ۸۸ تن آنان از فرزندان استان کهگیلویه و به ویر احمد است.

شجاعت و مقاومت تحسین برانگیز رزمندگان استان در پد خندق و جاده خندق باعث شد آیت‌الله رفسنجانی کتباً از این خودگذشتگی و ایثار فرزندان استان تقدیر کند که متن آن را در زیر می‌خوانید: «جناب آقای حیدر پور لطفاً مراتب قدردانی اینجانب را از تیپ ۴۸ فتح که در پد خندق مردانه مقاومت کرد ابلاغ دارید»

به گزارش ایثار از دهدشت، این وعده خداست که حق الناس را نمی‌بخشد! خون شهدا حق الناس است، نمی‌دانیم با این حق الناس بزرگی که به گردن ماست، چه خواهیم کرد؟!

هر انسانی لبخندی از خداوند است سلام بر توای شهید که زیباترین لبخند خدایی.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *