آخرین اخبار

طرح ملی نجات آب در مدارس گچساران آغاز شد

طرح ملی دانش آموزی نجات آب(داناب) در مقاطع متوسطه مدارس گچساران آغاز شد.

اشتراک گذاری
17 April 2018
کد مطلب : 16762

 

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان گچساران در اجرای طرح داناب در مدرسه متوسطه نیایش در جمع دانش آموزان با اشاره به اهمیت اجرای این طرح در مدیریت مصرف و بهینه‌سازی مصرف آب گفت: یکی از مشکلات موجود، نگاه توهم آلود به منابع آبی به عنوان یک نعمت و کالای رایگان و پایان ناپذیر است که باید با اجرای دقیق طرح ها و برنامه های لازم و انعکاس آن به خانواده ها و جامعه و تلاش جمعی؛ این نگرش اصلاح شود.
سید ظهیرالدین پورالحسینی با تبیین اهمیت وجود آب در زندگی انسان به عنوان مایه حیات؛ وظیفه آحاد مردم بویژه دانش آموزان؛ بعنوان آینده سازان ایران اسلامی درخصوص تبیین اهمیت حفاظت و حراست از منابع آبی را بسیار سنگین و حساس خواند و خواستار صرفه جویی در مصرف آب، حفظ منابع آبی منطقه و این مایه حیات از سوی مردم و مسوولان شد.

وی اجرای طرح ملی نجات آب را با هدف ترویج فرهنگ استفاده صحیح و بهینه از منابع آبی، اطلاع رسانی، آگاهی بخشی عمومی و آشنایی بیش از پیش دانش آموزان با پدیده خشکسالی و کم آبی عنوان کرد.

 

پورالحسینی ادامه داد : این طرح برای استفاده از ظرفیت جمعیتی دانش آموزان برای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب اجرا می شود که در این راستا دانش آموزان می توانند تا هفته آینده آثار خود را برای مسابقه نجات آب در قالب های عکاسی،مقاله، روزنامه دیواری ، داستان ، شعر ، نقاشی نمایش و تاتر به مدارس تحویل دهند.

رئیس اداره امور آب شهرستان های گچساران و باشت هم گفت : برداشت بی رویه از منابع سفره های زیرزمینی، کاهش میزان بارندگی، استفاده ناکافی از روان آب ها و کند بودن اجرای طرح ملی نجات آب “داناب” را ضروری کرده است.
عارف بهگام خواستار صرفه جویی در مصرف آب شد و گفت: با استفاده از خلاقیت و نوآوری و ارائه راهکارهای مناسب دانش آموزان انشاله راهی برای جلوگیری از هدر روی منابع آبی ایجاد شود .

این طرح ملی در سه مدرسه گچساران “نیایش “، “آزادگان، شاهد (شهید احمد کاظمی” بصورت نمادین اجرا شد .

پنج هزار و ۱۳۷ نفر از دانش آموزان این شهرستان در سال تحصیلی جاری زیر پوشش طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) قرار گرفنتد.

۲۶۵ مدرسه با یک‌ هزار و ۲۰۰ کلاس درس در شهرستان گچساران وجود دارد.
۲ هزار فرهنگی کار آموزش این دانش آموزان را بر عهده دارند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *