آخرین اخبار

جزئیات حضور تیم جراحی پلاستیک در کهگیلویه و بویراحمد/ عمل رایگان ۱۲۰ نفر(+جزئیات)

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: استان ما در تدوین برنامه جامع سلامت رتبه اول را به دست آورد که این مهم نشان از توجه به این حوزه است. بابویی تصریح کرد: با توجه به رویکرد اجتماعی کردن سلامت، خانه مشارکت های مردمی در استان تشکیل شده است […]

اشتراک گذاری
05 February 2018
کد مطلب : 15214

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: استان ما در تدوین برنامه جامع سلامت رتبه اول را به دست آورد که این مهم نشان از توجه به این حوزه است.

بابویی تصریح کرد: با توجه به رویکرد اجتماعی کردن سلامت، خانه مشارکت های مردمی در استان تشکیل شده است که از جمله اهداف آن همکاری و تعامل با بخش های غیر دولتی و سازمان های مردم نهاد است و برای بردن سلامت به بدنه جامعه اقدامات مناسبی انجام شده است.

بابویی از تشکیل شورای پیام گذاران سلامت در استان و برای اولین بار خبر داد و ابراز داشت: ارتباط با دستگاه ها و برنامه ریزی های توسعه ای و مشارکتی در این بخش انجام شده است.

معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: همچنین برای اولین بار در استان مجمع استانی سلامت تشکیل شده است و برای اولین بار در کشور نیز مجامع شهرستانی ما نیز عملیاتی شد.

وی افزود: استان ما تنها استان کشور استان که تمام مجامع شهرستانی را تشکیل داده است.

بابویی از برگزاری ۱۴ همایش بزرگ استانی با همکاری سازمان های مردم نهاد خبر داد و اظهار کرد: کارگاه دو روزه برای جامعه رسانه ای با محوریت سواد سلامت برگزار خواهد شد.

بابویی بر بهبود فعالیت سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت استان تاکید کرد و ابراز داشت: در ابتدا تنها ۳ سازمان مردم نهاد فعال حوزه سلامت در استان وجود داشت که این تعداد به ۱۸ سازمان مردم نهاد فعال در استان رسیده است.

معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از حضور تیم جراحی پلاستیک در استان خبر داد و گفت: این مهم ظرفیت بزرگی برای خدمت رسانی به مردم محسوب می شود و تاکنون ۵۰۰ نفر برای استفاده از این ظرفیت ثبت نام کرده اند.

وی افزود: پوشش ۱۲۰ نفر در این سفر محقق خواهد شد و این تیم طی هفته جاری وارد استان می شوند.

بابویی بر تلاش برای حضور چند مرحله ای این تیم در استان تاکید کرد و ابراز داشت: ارائه خدمات این تیم بر اساس پوشش افراد ثبت نام شده است.

بابویی گفت: تاکنون هشت کاروان سلامت به مناطق محروم استان اعزام شده است و در همین راستا ۴۵۰۰ تفر از روستائیان از خدمات دندان پزشکی بهره مند شده اند.

وی برگزاری جشن نفس و اعزام کاروان سلامت را از دیگر فعالیت های حوزه معاونت اجتماعی دانست و از فعالیت مجتمع آموزشی دانشگاه با محوریت معاونت اجتماعی خبر داد.

قائم‌مقام موسسه ملی مرهم صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور برترین گروه فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی در کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران گفت: این گروه پزشکی از ۱۷ تا ۲۱ بهمن‌ماه جاری با حضور در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران اقدام به جراحی بیماران شکاف لب، شکاف کام و ناهنجاری‌های مادرزادی سروصورت می‌کند.

امیرهوشنگ سلیمانی به سایر اقدامات این موسسه اظهار کرد: موسسه ملی مرهم با دارا بودن سرمایه اجتماعی کم‌نظیر پیشنهاد برگزاری مجمع سلامت منطقه‌ای جنوب و جنوب غربی کشور را به دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد داده است.

وی تصریح کرد: این طرح که بنام سه‌گانه خدمت نام‌گذاری شده با موافقت دانشگاه علوم پزشکی استان روبه‌رو شد و ۲۱ بهمن‌ماه مجمع منطقه‌ای سلامت با حضور استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس، لرستان، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی شهرستان گچساران برگزار می‌شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه این موسسه پیشتاز خدمت‌رسانی در کشور است، گفت: موسسه ملی مرهم باتدبیر جوانان هم استانی تشکیل‌شده است و از سال ۹۵ تابه‌حال سه بار موسسه برتر کشوری شناخته‌شده و ازجمله مؤسسات مردم‌نهاد بنام در کشور به‌حساب می‌رود.

وی عنوان کرد: این موسسه با پیشنهاد طرحی تحت عنوان طرح «سه‌گانهٔ خدمت» در نظر دارد جهت ارائه خدمات بهتر و رایگان به بیماران نیازمند و بسیج کردن استان‌های جنوب و جنوب غربی کشور گامی مؤثر در این راستا بردارد.

قائم‌مقام موسسه ملی مرهم به خدمات تعریف‌شده این موسسه اشاره کرد و گفت: تشکیل مجمع سلامت منطقهٔ جنوب و جنوب غرب کشور متشکل از استان کهگیلویه و بویراحمد به‌عنوان میزبان، استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، کرمانشاه، ایلام و لرستان، اعزام تیم پزشکی فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی و ارتوپد به استان کهگیلویه و بویراحمد و انجام بیش از یک و نیم میلیارد تومان عمل رایگان و احداث پروژه چندمنظورهٔ بین‌المللی مرهم در زمینی به مساحت ۱۱۰ هزار متر و وقف درامد حاصله در راستای حل مشکلات نیازمندان از خدمات تعریف‌شده موسسه است.

سلیمانی با لزوم همکاری مسئولان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد و افزود: در استان کوچک و محرومیت کهگیلویه و بویراحمد انجام چنین خدمات ماندگاری موجب روشن شدن چراغ امید رفع مشکلات نیازمندان می‌شود لذا مسئولان در این زمینه ما را همکاری کنند. تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موسسه ملی مرهم تا ریشه‌کن کردن بیماری شکاف لب، کام و جمجمه در استان کهگیلویه و بویراحمد به فعالیت‌های خود در این ادامه خواهد داد و تیم‌های فوق تخصصی به این استان اعزام می‌کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *