آخرین اخبار

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان‌های کشور در گچساران

نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و هدایای استان‌های کشور روز جمعه در گچساران افتتاح شد.

اشتراک گذاری
27 January 2018
کد مطلب : 14755

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: مهم‌ترین هدف از افتتاح این نمایشگاه ایجاد اشتغال برای تولیدکنندگان، فعالان و هنرمندان صنایع دستی و کمک به تحقق هر چه مطلوب‌تر شعار سال جاری با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» است.
محمود باقری افزود: این نمایشگاه مشتمل بر ۱۵۰ غرفه شامل عرضه غذاهای محلی، کلاش بافی، لباس‌های محلی، نمد، سبد بافی، زیورآلات، ابزارهای سنتی-بومی و سوغات گچساران و استان‌های کشور است.
وی بیان کرد: ۴۰ غرفه از این نمایشگاه به صنایع دستی اختصاص داده شده است.
باقری ابراز کرد: ۱۳۰ غرفه این نمایشگاه مربوط به استان‌ها و بقیه غرفه‌ها متعلق به فعالان حوزه صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان‌های کشور تا ۱۳ بهمن سال جاری دایر و آماده بازدید و استقبال از مردم است.
وی تصریح کرد: اشیا و ظروف سفالی، تابلوهای نقاشی با روش رنگ و روغن، نگارگری و سیاه قلم، ظروف مسی، ترمه، کچه (دوخت پشم روی پارچه)، گلیم، فرت بافی (پارچه از ابریشم)، زیورآلات، چرم دوزی، عروسک دوزی، تراش سنگ، رودوزی سنتی، آهنگری، تابلو و تابلو فرش از آثار عرضه شده در این نمایشگاه است.
وی افزود: در این نمایشگاه همچنین صنایع دستی و سوغات استان‌های سراسر کشور از جمله تهران، زنجان، اصفهان، چهار محال بختیاری، شیراز و سایر استان‌ها و شهرستان رودبار، کردستان به نمایش گذاشته شده است.
باقری اظهار داشت: علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۳ و از ۱۶ تا ۲۲ از این نمایشگاه دیدن کرده و کلیه محصولات ارائه شده را با ۳۰ درصد تخفیف خریداری کنند.
وی اظهار داشت: برپایی نمایشگاه صنایع دستی در گچساران موجب آشنایی هر چه بیشتر شهروندان با فرهنگ‌ها و صنایع دستی دیگر استان‌های کشور می‌شود.
هفت هزار و ۶۰۰ هنرمند در بخش صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کنند که از این تعداد پنج هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده‌اند.
جاجیم بافی، رنگرزی سنتی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سورن دوزی، سنگ‌های قیمتی سبدبافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین رشته‌های صنایع دستی در این استان است.
سالانه ۲۱۸ هزار مترمربع انواع صنایع‌دستی بافتنی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *