آخرین اخبار

ایجاد زیر ساخت‌های رفاهی و فرهنگی یکی از وظایف شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران است

مدیرخدمات نفت گچساران گفت: ایجاد زیر ساخت‌های رفاهی و فرهنگی یکی از وظایف مهم شرکت بهره‌برداری نفت و گاز در گچساران است.

اشتراک گذاری
11 January 2018
کد مطلب : 14198

 

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است که دومین تولید کننده نفت خام در جنوب به شمار می‌رود.

قرار گرفتن تأسیسات این شرکت در چهار استان کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، بوشهر و فارس از ویژگی‌های این شرکت است که در کنار قرار گرفتن تلمبه خانه عظیم نفت گوره و چند راهه نفت خام صادراتی کشور در حوزه عملیات این شرکت گچساران را به قلب صادرات نفت خام کشور تبدیل کرده است، چرا که نفت گچساران و چند شرکت مهم دیگر با خط لوله توسط این تلمبه خانه منتقل می شود و با افزایش فشار در نهایت به سمت پایانه خارک جهت صادرات هدایت می‌شود .

راهبری تمام این مراحل، تعمیر و نگهداری این تأسیسات بر عهده کارکنان تلاشگر شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران است.

در این میان مدیریت خدمات در نفت و گاز گچساران از جمله بخش‌هایی است که باید بتواند به بهترین نحو ممکن ابتدا رسالت پشتیبانی ازتولید، بهره برداری و انتقال نفت و گاز در مجموعه وسعت ۲۴۰کیلومتر مربعی را به انجام رساند و سپس به کارکنان عملیاتی و خانواده‌های آنها در بخش‌های فرهنگی، ایاب وذهاب، مسکونی منازل سازمانی خدمات شایسته‌ای را ارائه دهد چرا که سختی کار و عبور از پیچ و خم‌های سخت و طولانی مدت جاده را با چیزی به جز خدمات مطلوب نمی‌توان جبران نمود.
در این خصوص مدیر خدمات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با برشمردن اهمیت افزایش انگیزه در نیروی انسانی در جهت پیشبرد اهداف صنعت نفت گفت: باید اذعان کرد مدیریت خدمات به عنوان مجموعه‌ای که در طول شبانه روز چه در تاسیسات و خارج از تاسیسات همواره وظایف پشتیبانی تولید را برعهده دارد که باید بتواند این وظایف را آن گونه که شایسته و در شان نیروهای پرتلاش صنعت نفت است ارائه دهد تا بتواند با استفاده از تمامی ظرفیت های موجب رضایت مندی کارکنان و خانواده‌های آنها شود.

علی کردلو افزود: نیروی انسانی سرمایه مهم صنعت نفت است و با توجه به اینکه مدیریت خدمات با رفاه و آسایش پرسنل و خانواده‌های آنها ارتباط مستقیم دارد تمام تلاش و سعی ما بر آن است با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای افزایش کیفیت زندگی و کسب رضایت خانواده بزرگ صنعت نفت گچساران گام برداریم.
وی با اشاره به ادارات زیرمجموعه مدیریت خدمات نفت که به صورت زنجیروار به یکدیگر متصل هستند تا بتوانند بهترین خدمات را ارائه دهند، گفت: مدیریت خدمات متشکل از اداره ها ؛ ترابری و حمل و نقل، خدمات مهندسی و بهسازی اماکن و تاسیسات، خدمات پروازی و فرودگاهی و خدمات اداری اجتماعی وفرهنگی است که بخش‌هایی مختلفی نیز در زیر مجموعه این ادارات مشغول فعالیت هستند.
کردلو خاطرنشان کرد: همواره مسئله رفاه کارکنان از ابتدای فعالیت صنعت نفت مورد توجه ویژه قرار داشته و به موازات فعالیت‌های عملیاتی، تعمیر و بهسازی منازل سازمانی و ساختمان ادارات ستادی و ساختمان کنترل درون تاسیسات و رفاهی در تاسیسات، توسعه فضای سبز و ایجاد مراکز فرهنگی و تفریحی ونگه داشت زیرساخت‌های ورزشی در کنار ماموریت محوری تولید در دستور کار قرار داشته و دنبال شده است.
وی با بیان اینکه؛ جامعه مخاطب شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران حدود هفت هزار خانوار عضو دارد اظهار کرد: از این رو نگاه درون سازمانی ایجاب می‌کند با برگزاری برنامه‌های درون سازمانی بین خانواده‌ها مانند برگزاری جشن‌ها و مسابقات با حضور هنرمندان مطرح کشوری، به روز بودن فیلم سینما و خانه فیلم ، تجهیز کتابخانه و راه اندازی کانون و دارالقران و کلاس های طرح اوقات فراغت بیشتر توجه شود تا نشاط و رضایت مندی کارکنان و خانواده‌هایشان را به همراه آورد.
وی اعزام کارکنان و خانواده هایشان به مشهد و مجتمع محمود آباد و دیگر نقاط تفریحی که با توجه به سهمیه‌ها و هماهنگی با ستاد نفت خیز جنوب انجام می‌شود را از دیگر اقدامات بخش فرهنگی اداره خدمات برشمرد و تصریح کرد: از مهمترین فعالیت‌های مهم مدیریت خدمات برنامه ریزی، سازماندهی و اعزام کارکنان و خانواده‌های آنان به مجمتع های تفریحی و زیارتی است که با پیگیری‌های به عمل آمده و جلسات متعدد با مدیریت عملیات غیرصنعتی مناطق نفت خیز جنوب این سهمیه ها از دو مرکز به ۶ افزایش داشت و سهمیه مجتمع رفاهی و زیارتی از ۲۱۰نفر در سال به ۴۸۰نفر در سال جاری رسید.
کردلو بیان کرد : تعداد .۲۲۵۴منزل سازمانی داریم که بخش‌هایی از آن ها نیاز به مرمت دارد و در قالب پروژه هایی در دست اجرا است و در این زمینه در سال گذشته موفق شدیم تعداد۱۸۳خانه را تعمیر و تجهیز نماییم.

وی ادامه داد:درصورت تصویب به موقع پروژه‌های مرتبط در راستای حفظ سرمایه‌های سازمان و نیز افزایش رضایتمندی پرسنل این آمار فراترخواهد بود.
مدیرخدمات نفت گچساران عنوان کرد: با توجه به ویژگی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در چهار استان و وجود انتظارات مردمی و سازمان‌ها از این شرکت ضروری است با هر چهار استان تعامل داشته باشیم که مجموعه مدیریت خدمات نقش ویژه‌ای در تعامل و همکاری به دیگر سازمان ها دارد و تا کنون نیز با حمایت ‌مدیرعامل و تاکیدات ایشان تا آنجا که توانسته‌ایم پاسخگوی نیازها بوده ایم.
کردلو با بیان اینکه؛ توجه به نیروی انسانی در سازمان رابطه ای مستقیم با پیشرفت در تمامی عرصه ها دارد ابراز کرد: دو گروه اقماری در نرگسی و بی بی حکیمه که هفتگی مشغول به کارهستند و با توجه به شرایط اقلیمی، تلاش می‌کنیم بهترین خدمات رفاهی و ورزشی را در اختیارشان قرار دهیم و بر همین اساس ۹ رستوران و مهمانسرا درون تاسیساتی خارج از دسترس به امکانات شهری در چهار استان قرار گرفته است که سعی برجبران کمبودها در راستای رضایت‌مندی بیشتر کارکنان را فراهم کند.

وی ادامه داد: در مناطق اقماری فعالیت‌های چشم‌گیری برای افزایش نشاط کارکنان و رضایت مندی آنها انجام شده است که می‌توان به احداث زمین چمن مصنوعی، زمین والیبال، بیلیارد و بهسازی کامل و احداث زمین چمن مصنوعی چند منظوره در تلمبه خانه صادراتی گوره اشاره نمود.
مدیر خدمات شرکت نفت گچساران گفت: روزانه حدود سه تن زباله خانگی در مناطق نفت گچساران تولید می‌شود که با برنامه ریزی صورت گرفته است از این پس زباله های منازل مسکونی در منطقه صنعت نفت به صورت شبانه جمع آوری می‌شود.
وی در ادامه باتوجه به اهمیت تفکیک زباله‌های قابل بازیافت در راستای کاهش تاثیرآن به محیط زیست، از اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در مناطق مسکونی نفت خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این طرح را در حال حاضر به صورت آزمایشی در دو ناحیه و۱۷۴ باب از منازل سازمانی نفت شروع شده است که در صدد توسعه در کل مناطق مسکونی و اداری این برنامه هستیم.
مدیرخدمات نفت گچساران هدف از این طرح را بهبود شرایط بهداشتی، کاهش آلودگی‌های ناشی از تولید زباله وحفظ محیط زیست، صرفه‌جویی در هزینه‌های جمع‌آوری پسماند و کمک به چرخه اقتصادی برای بازیافت پسماندهای قابل بازیافت و اشتغال زایی عنوان کرد.
مدیرخدمات نفت گچساران با بیان اینکه؛ ایجاد، نگهداری و توسعه فضای سبز در مناطق اداری و مسکونی و تاسیسات شرکت از جمله وظایف این شرکت است که تاثیر بسزایی در ایجاد محیطی شاداب و افزایش نشاط و روحیه کارکنان دارد، افزود: در این زمینه با تمام توان تا جایی اقدام شده است که هم اکنون سطح فضای سبز در محدوده تحت کنترل این شرکت در شهر گچساران بیش از ۷۴هکتار شامل : چمن، درختکاری، گلکاری و دیوار سبز رسیده است و در حال حاضر با ۲۴هکتار فضای سبز وتعداد۷۸۰۰اصله درخت در داخل و اطراف تاسیسات کمربند سبز این شرکت را تشکیل می‌دهد .

کردلو بیان کرد: مهمترین ماموریت را پشتیبانی و صیانت از دست رنج تلاش همکاران در بخش‌های عملیاتی، تولید و صادرات سالم و حداقل کاهش تولید دانست و اضافه کرد: ترابری بخش از زیر مجموعه این مدیریت همواره این اصل در نظرگرفته و با آمادگی کافی و موثر دوشادوش کارکنان عملیات تلاش دارند با استفاده از ماشین الات و بهره گیری از نیروهای مجرب، تلاش می‌کنند کمترین وقفه‌ای در وظایف محوله رخ ندهد و در این امر مرمت خطوط جریانی و جاده‌های خطرناک و کم عرض که قدمتی ۷۰ ساله دارند، با تعریض، حذف نقاط حادثه خیز وبهسازی آن این اقدام حادثه‌ها در جاده‌های خطرناک به حداقل رسیده و با استفاده از امکانات شرکت موفق شدیم در بسیاری از نقاط حساس تاسیسات خطوط لوله جریانی باا قدامات اصلاحی در مسیر به موقع و کمترین زمان ممکن و دسترسی را به حداقل زمان کاهش دهیم .

کردلو با اشاره به نقش ویژه ناوگان ترابری در صنعت نفت نیز گفت: اداره ترابری شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با داشتن بیش از ۷۸۰٫ دستگاه خودرو ماشین آلات سبک و سنگین و داشتن چهار جایگاه اختصاص سوخت در مناطق عملیاتی (گچساران، گوره، بی بی حکیمه ۱ و ۲ ) پشتیبانی از عملیات بهره برداری و تولید و جابه جایی کارکنان و خانواده های آنها را بر عهده دارد.
مدیرخدمات نفت گچساران با بیان اینکه در حال حاضر با تلاش های مسوولان شهرستان و مدیران صنعت نفت، پروازهای فرودگاه شهید امید بخش گچساران به تهران و بالعکس به چهار پرواز در هفته افزایش یافته است، تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و نزدیک بودن گچساران به شهرهای بهبهان، دهدشت، گناوه ، دیلم و حتی امیدیه و آغاجاری و همچنین ویژگی و گستردگی حوزه عملیاتی این شرکت در چهار استان ، توسعه و گسترش فرودگاه گچساران می‌تواند کمک شایانی به مردم منطقه در راستای رونق اقتصادی وعلمی باشد.
کردلو در پایان افزود: مجموعه مدیران صنعت نفت درراستای مسولیت اجتماعی وباتوجه به نامگذاری مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۶” اقتصادمقاومتی تولید واشتغال “، همواره علاوه برانجام وظایف سازمانی خود آماده خدمت رسانی به مراکز همجوار تاسیسات نفتی می دانند و در این مسیر همچون گذشته با تمام توان سعی مان برآن بوده است که با تلاش همکاران و حمایت مدیران ارشد در نفت بتوانیم در کنار اهداف اصلی سازمان که همانا تولید و صیانت از نفت است در بحث توسعه پایداری موفق عمل نماییم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *