آخرین اخبار

نحوه هزینه‌کرد اعتبارات پژوهشی در برخی دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد مشکوک است/وقتی بازیکن و داور یکی است/بده بستان بودجه پژوهشی به افراد خاص

نشست‌ها و جلسات اداری همواره حاشیه‌هایی دارند که گاها” از متن هم مهم‌تر هستند؛ نشست شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد نیز از این امر استثنا نبود.   نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار و با حضور معاونین اقتصادی و عمرانی او، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اعضای این شورا برگزار […]

اشتراک گذاری
16 November 2017
کد مطلب : 12589
نشست‌ها و جلسات اداری همواره حاشیه‌هایی دارند که گاها” از متن هم مهم‌تر هستند؛ نشست شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد نیز از این امر استثنا نبود.
  نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار و با حضور معاونین اقتصادی و عمرانی او، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اعضای این شورا برگزار شد.

دستور کار نخست این شورا، بررسی عملکرد مدیران این استان در جذب اعتبارات پژوهشی بود که عمده مدیران نمره منفی گرفتند و در برخی دستگاه‌ها نیز انحرافاتی بوده است.

نخستین گلایه‌های استاندار از رسانه‌ها/وقتی اعتبارات پژوهشی سرجای خودش نباشد، همین می‌شود که رسانه‌های ما هر چیزی دلشان می‌خواهد می‌نویسند

گزارش حسن نوروزی از برگشت حدود یک سوم اعتبارات ادارات این استان از همان ابتدا حساب کار را برای علی‌محمد احمدی روشن کرد تا با حوصله و جدیت مدیران را بازخواست کند که چرا این اعتبارات را جذب نکردند یا در جای خود هزینه نکردند و یا به جای سپردن کار به اهلش به کارمندان و دوستان خود داده‌اند!

نوروزی گفت: اعتبارات حوزه پژوهشی استان در سال گذشته ۳۵۰ میلیون تومان بود که ۹۰ میلیون تومان از این مبلغ به دلیل عدم جذب توسط دستگاه‌ها برگشت خورد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اداره‌کل هواشناسی، سازمان بازرسی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله دستگاه‌هایی هستند که اعتبارات حوزه پژوهش خود را جذب نکردند.

وی اضافه کرد: اعتبارات حوزه پژوهش استان در سال جاری ۳۷۱ میلیون تومان است که برای توزیع اعتبار این حوزه به دستگاه‌ها نامه‌زده شده و آنها مکلف شدند نیازهای پژوهشی و فناوری خود را احصا و به سازمان برنامه و بودجه اعلام کنند.

این مسؤول با تأکید بر بهره‌گیری از تیم‌های دانشگاهی برای اجرای طرح‌های پژوهشی گفت: دستگاه‌ها موظف به جذب اعتبارات پژوهشی هستند و برگشت این اعتبارات یک نقطه ضعف است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اولین مدیری بود که وقتی از موانع جذب این اعتبارات ختصاص برخی از این هزینه به فصل‌نامه پژوهشی این اداره‌کل گزارش می‌داد، استاندار فرصت یافت تا گلایه‌هایش از رسانه‌ها را در این قالب مطرح کند.

علی محمد احمدی گفت همین کارها را می‌کنید که اکنون رسانه‌های ما هر چیزی را می‌نویسند و با آبروی هرکسی بازی می‌کنند! او گفت که تقویت رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی مهم است اما رعایت حقوق و آبروی افراد هم مهم است!

استاندار تأکید کرد که پول پژوهشی برای امر پژوهش است نه فصل‌نامه اداره‌کل، چرا که اگر یک فصل‌نامه نمی‌تواند چاپ شود تعطیل کنید اما اعتبارات پژوهشی را صرف طرح‌های پژوهشی کنید.

مرکز تحقیقات خودش طرح اجرا می‌کند خودش هم نظارت می‌کند!

بعد از او عملکرد مرکز تحقیقات کشاورزی از مراکز تابعه سازمان جهاد کشاورزی بررسی شد که استاندار با انتقاد از رویه این مرکز گفت که در برخی دستگاه‌ها از جمله مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی بازیکن و داور یکی است و این مرکز خودش طرح تحقیقی کار می‌کند و خودش هم ناظر است!

او با بیان اینکه با این رویه شکی وجود ندارد که برنده این بازی که داور و بازیکن یکی است خود مرکز تحقیقات است، از جعفر گوهرگانی خواست تا این رویه غلط را در مرکز تحقیقات که از زیرمجموعه‌های سازمان جهاد کشاورزی است اما مدیریت مستقلی دارد، اصلاح کند.

نمی‌شود، قرارداد پژوهشی را با کارمندان خودتان ببندید

احمدی گفت که از اینجور تحقیقات مرکز تحقیقات چیزی درنمی‌آید؛ نمی‌شود که قرارداد را با کارمندان خود ببندند و خودشان هم بر آن نظارت کنند.

گوهرگانی نیز قول داد به این سبک قرارداد بستن در مرکز تحقیقات کشاورزی پایان دهد.

در بررسی عملکرد اداره‌کل راه و شهرسازی نیز توضیحات علیمردانی برای استاندار قانع‌کننده نبود هرچند علیمردانی گفت که قراردادهای پژوهشی در دوره مدیرکل قبلی بوده اما استاندار نپذیرفت.

همه طرح‌های پژوهشی بهزیستی برای یک دانشگاه خاص

از دیگر حواشی این نشست قراردادهای پژوهشی و پایان‌نامه‌های دانشجویی، اداره‌کل بهزیستی بود که همگی با یک دانشگاه و چند استاد خاص بوده که به نوعی کارمند بهزیستی و مرتبط با آن بودند.

استاندار به شدت به این موضوع گیر داد و خواستار توضیح موسوی‌امجد مدیرکل بهزیستی شد که او گفت به این دلیل قراردادهای ما با دانشگاه آزاد است که اساتید حوزه روانشانس در دانشگاه آزاد هستند.

استاندار در پاسخ او گفت خودتان را راحت کند و بگویید چون آن‌ها آشناتر هستند!

اعتراف موسوی‌امجد/ کارمندان نورچشمی

این جدیت استاندار موجب شد تا موسوی‌امجد اعتراف کند و بگوید صادقانه می‌گویم چون آن اساتید و دست‌اندرکاران دانشگاه آزاد کارمند بهزیستی هستند و برخی کارمندان بهزیستی هم دانشجوی دانشگاه آزاد و من هم قبول دارم که دادن همه اعتبارات به یک دانشگاه، اشتباه بوده است؛ البته ما برای همه نامه زدیم و بقیه دانشگاه‌ها استقبال و مراجعه نکردند.

بعد از آن، استاندار از رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج پرسید که برای این کارهای پژوهشی به شما اطلاع دادند و ایلامی هم پاسخ داد که روحش خبر ندارد!

قبول کنید قراردادهایتان مشکوک است/خواهشا این کارها را نکنید

استاندار که از توضیحات موسوی‌امجد عصبانی‌تر شد، خطاب به او و دیگر مدیران گفت: قبول کنید قراردادهایتان مشکوک هستید، این کارها را نکنید، پول‌های پژوهشی با بقیه پول‌ها فرق دارد قرار نیست بدهید به کارمندان خودتان! حالا ان‌شاالله که در بهزیستی اینگونه نبوده اما این کارها درست نیست و برای من قابل تحمل نیست.

همه مشکلات جهان اسلام حل شد/ اعتبارات هم هدر رفت

چگونه از این همه قرارداد پژوهشی یک مورد هم با دانشگاه علوم‌پزشکی که گروه توانبخشی دارد و بیشترین ارتباط را با شما دارد، نبوده است؟

مگر می‌شود همه دانشگاه‌ها خواب بودند فقط دانشگاه آزاد!

موسوی امجد در آخرین دفاعیات خود گفت که برای همین مشکلات، کلا بحث پایان‌نامه را جمع کردیم و دیگر اعتباری به این پایان‌نامه نمی‌دهیم؛ استاندار هم به کنایه گفت که بله همه مشکلات جهان اسلام را حل کردید دیگر نیازی ندارید.

استاندار در پایان گفت که در یک کلام پول بیت‌المال را هدر دادید.

توضیحات بهشتی و فرصت خالی کردن دل پر استاندار از منابع‌طبیعی

از دیگر حواشی این نشست توضیحات مدیرکل منابع طبیعی بود که از اختصاص اعتبارات پژوهشی‌اش به بررسی خشکیدگی و افتادن درختان بلوط بود.

این توضیح عزت‌الله بهشتی هم فرصتی شد تا استاندار دل خونش از درختان بر زمین افتاده منطقه تلخاب باشت را مطرح کند؛ او به کنایه گفت که پس حتما آن همه درختی که در باشت اینگونه بر زمین افتادند و اشک هم هرا درآوردند، نتیجه همین طرح پژوهشی شما بود!

طوفانی که فقط برای یک نقطه خاص آمده/ فرماندار هم موظف به پیگیری بود/فاجعه به بار آوردید

تعداد ۲۰۰ درخت از تلخاب تا باشت روی زمین افتادند و این فاجعه است؛ همان روز به بهشتی زنگ زدم و علت را جویا شدم که او گفت که طوفان آمده!گفتم شاید طوفان کاترینا اینجا هم آمده آن هم در یک نقطه و برای همین ۲۰۰ درخت!

او از فرماندار باشت هم توضیح خواست و گفت که فرماندار هم در این موضوع تقصیر دارد، او هم باید پیگیری می‌کرد؛ حداقل درختانی که با این حجم روی زمین افتادند را جمع نکردند که زغال درست کنند؛ چهره زشتی به منطقه داده و واقعا فاجعه است.

وقتی حسینی، فرماندار باشت شروع به صحبت کرد، میکرفونش را روشن نکرد، استاندار به او گفت که میکرفونت را روشن کن تا مردم بدانند و بشنوند چه بر سر منابع طبیعی آمده و چه فاجعه‌ای رخ داده است.

۵ ماه فرصت داشتید حداقل این پیکر بی‌جان درختان افتاده بر زمین را برمی‌داشتید

استاندار گفت حالا افتادن این درختان هر دلیلی هم داشت که آن هم باید بررسی شود اما مدیرکل منابع طبیعی و فرماندار باشت باید موضوع را مدیریت می‌کردند؛ کمترین کار برگزاری مزایده و واگذاری این چوب‌ها به مردم برای تهیه زغال بود و جای آن‌ها درخت جدید می‌کاشتند، نه اینکه با این وضعیت در منطقه رها کنند!

بهشتی هم در پاسخ او گفت که ما روز بعد از حادثه، کارشناسانمان را فرستادیم و موضوع را بررسی کردند!

احمدی این بار تندتر گفت که همین را به من بگو که از مرداد ماه تا الان که کارشناسان را فرستادی، چه کردند؟ هنوز که درختان بی‌صاحب همان‌جا رها شده هستند و هیچ کاری نشده!

کار اداری فرایند خاص خود را دارد، به مردم گفتیم یعنی چه؟

بهشتی باز هم توضیح داد که برای تعیین تکلیف این درختان به مردم گفتیم! بعد از آن احمدی افزود که به مردم گفتیم یعنی چه؟ آقای بهشتی کار اداری روال خاص خود را دارد، گفتیم چه معنی دارد؟

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *