آخرین اخبار

توصیه به شورای شهر باشت/کمی تمرین دموکراسی کنید

  /سید جواد فدائی در زمانی که تقریبا در اکثر شهرهای کشور تکلیف شهرداران و سرپرست شهرداری ها مشخص شده است سیاسی ترین شهر استان همچنان به دلیل خودخواهی اقلیت شورای شهر بدون شهردار و سرپرست شهرداری روزگار میگذراند. شهر باشت با جمعیت کم همیشه در معادلات سیاسی استان نقش مهمی داشته و تعیین کننده […]

اشتراک گذاری
12 September 2017
کد مطلب : 11164

 

/سید جواد فدائی
در زمانی که تقریبا در اکثر شهرهای کشور تکلیف شهرداران و سرپرست شهرداری ها مشخص شده است سیاسی ترین شهر استان همچنان به دلیل خودخواهی اقلیت شورای شهر بدون شهردار و سرپرست شهرداری روزگار میگذراند.
شهر باشت با جمعیت کم همیشه در معادلات سیاسی استان نقش مهمی داشته و تعیین کننده بوده است.
در دوره جدید شورای شهر باشت که ترکیب کاملا یکدست طایفه ای ولی از دو جناح مخالف سیاسی است حواشی و خودخواهی های جناح اقلیت با بی احترامی به رای مردم باعث شده است جلسات این شورا برای انتخاب سرپرست شهرداری و شهردار بی نتیجه بماند.
اینکه این دو نفر حاضر نیستند به رای مردم احترام گذاشته و تصمیم اکثریت را محترم بشمارند پدیده ایست که فقط در باشت و در اصلاح طلبان باشت دیده میشود.
وقتی در نامتناسب ترین و ناهمگون ترین شورای شهر در گچساران با وجود همه حواشی و دخالت های بیرونی شورای شهر دوگنبدان با تشکیل جلسه و بدون مشکل به رای مردم و همینطور اکثریت اعضا احترام گذاشته و در پیشبرد اهداف شورا به سرعت سرپرست و شهردار را انتخاب کردند بسیار زشت و ناامید کننده است که دو نفر به دلیل اینکه مردم به تعداد بیشتری از همفکرانشان رای نداده اند در جلسات شورا شرکت نمیکنند و باعث وقفه در انجام امور شهر شده اند. آنهم شهری که با توجه به تراکم جمعیتی و همینطور حضور روزانه روستاییان اطراف بیش از هر شهر دیگری به سازمانها و نهادهای خدماتی نیاز دارند.
امیدواریم اعضای شورا از منیّت ها گذشته و مصالح عمومی مردم را در نظر بگیرند و به مردمی که برای انتخابشان پای صندوقهای رای آمدند احترام بگذارند و کمی تمرین دموکراسی کنند.

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *