آخرین اخبار

چرا دوربین Galaxy S7 از آیفون ۷ بهتر است؟

گوشی گلکسی S7 یکی از گوشی هایی است که در مارکت اندروید از بهترین دوربین برای عکاسی و فیلمبرداری برخوردار است. دو گوشی های جدید شرکت اپل یعنی اپل آیفون ۷ و اپل آیفون ۷ پلاس نیز دارای دوربین های فوق العاده ای هستند. در اینجا قصد داریم دوربین دو پرچمدار قدرتمند این دو شرکت؛ […]

اشتراک گذاری
26 September 2016
کد مطلب : 1056

گوشی گلکسی S7 یکی از گوشی هایی است که در مارکت اندروید از بهترین دوربین برای عکاسی و فیلمبرداری برخوردار است. دو گوشی های جدید شرکت اپل یعنی اپل آیفون ۷ و اپل آیفون ۷ پلاس نیز دارای دوربین های فوق العاده ای هستند. در اینجا قصد داریم دوربین دو پرچمدار قدرتمند این دو شرکت؛ اپل آیفون ۷ و گلکسی S7 سامسونگ  را با هم مقایسه کنیم.

گوشی آیفون ۷ دارای قابلیت های منحصر به فردی است که گلکسی S7 از آن بی بهره است. به عنوان مثال، لنز تله فوتو(Telephoto) که برای کاربر عکاسی در محیطی حرفه ای را فراهم می کند در هیچ گوشی دیگری بکار نرفته است. درمقایسه نزدیک، اگر چه به نظر می رسد گوشی آیفون ۷ دارای قابلیت هایی نزدیک به گوشی گلکسی S7 است اما هنوز به پای S7 نمی رسد. اگرچه این تفاوت ها برجسته نیستند اما بسیار مهم هستند.

درزیر نور آفتاب، عکس های گرفته شده با هر دو گوشی دارای کیفیت فوق العاده ای هستند. رنگ و کنتراست عکس ها عالی است. هر چند آیفون ۷ این قابلیت را ( رنگ و کنتراست) به شکل بهتری به تصویر می کشد.

چرا Galaxy S7 از آیفون 7 بهتر است؟
چرا Galaxy S7 از آیفون 7 بهتر است؟

شفافیت تصویر در هر دو گوشی یکسان است هر چند به نظر می رسد در گلکسی S7 کمی بیشتر باشد اما این تفاوت بسیار اندک است. البته آیفون ۷ با دارا بودن لنز تله فوتو درحالت بزرگنمایی(Zoom) شفافیت تصویر بهتری را نشان می دهد. بزرگترین مزیت لنز تله فوتو این است که سیستم آن بسیارشبیه به چشم انسان عمل می کند، در نتیجه عکس ها بسیار طبیعی به نظر می رسند.

چرا Galaxy S7 از آیفون 7 بهتر است؟

چرا Galaxy S7 از آیفون 7 بهتر است؟

چرا Galaxy S7 از آیفون 7 بهتر است؟

چرا Galaxy S7 از آیفون 7 بهتر است؟

اما مهمترین تفاوت بین گوشی آیفون ۷ و گوشی گلکسی S7، سازگاری در هنگام عکاسی است. دوربین اپل آیفون زمان زیادتری برای انجام مقدمات قبل از عکس شامل فوکوس و شناسایی صورت و بدن نیاز دارد و این سبب می شود تا عکس های گرفته شده با آیفون تفاوت چشمگیری با هم داشته باشند. اگر چه کمی دلسرد کننده به نظر می رسد اما شاید بتوان آن را یک قابلیت به حساب آورد نه یک اشکال.

چرا Galaxy S7 از آیفون 7 بهتر است؟

دوربین آیفون ۷ به مانند گوشی گلکسی S7 ازدیافراگم خوبی برخوردار است. دیافراگم دوربین آیفون ۷ f/1.8 و دیافراگم دوربین گوشی گلکسی S7، f/1.7 است. دیافراگم، میزان باز یا بسته بودن روزنه لنزدوربین برای عبور نور را مشخص می کند. اعداد پایین تر نشان دهنده دیافراگم بازتری است که در نتیجه نور بیشتری به سنسور می رسد. همچنین گوشی گلکسی می تواند فوکوس بهتری نسبت به آیفون بر روی سوژه داشته باشد.

چرا Galaxy S7 از آیفون 7 بهتر است؟
بزرگترین ایراد دوربین آیفون فوکوس اتوماتیک آن است. سامسونگ نیز فوکوس اتوماتیک lightning-fast (سرعت بالا) را برای S7‌ در نظر گرفته است که این قابلیت در آیفون به مراتب کندتر است.

بخش دیگری که ضعف آیفون در آن مشخص است ” محدوده دینامیکی” است به این معنا که در بعضی عکس های گرفته شده با دوربین آیفون  تلفیق نور مشاهده می شود در حالی که در مورد عکس های گرفته شده با S7 چنین اتفاقی نمی افتد. همچنین گلکسی S7 جزئیات بیشتری از رنگ و سایه عکس را نسیت به آیفون ۷ به ما نشان می دهد.
چرا Galaxy S7 از آیفون 7 بهتر است؟

چرا Galaxy S7 از آیفون 7 بهتر است؟

برای عکاسی در شب با اینکه دوربین آِیفون ۷ نسبت به آیفون ۶S‌ حرفه ای تر عمل می کند اما هنوز به پای گلکسی S7‌ نمی رسد. در این عکس می توانید ببینید که لنز دوربین گلکسی S7 در ثبت جزئیات چقدر دقیق است.

چرا Galaxy S7 از آیفون 7 بهتر است؟

چرا Galaxy S7 از آیفون 7 بهتر است؟

با همه این توضیحات می توان نتیجه گرفت، اگرچه دوربین آیفون ۷ دارای قابلیت هایی به مراتب بهتر از آیفون ۶S است و از طرفی لنز تله فوتو، قابلیتی منحصر به فرد را در اختیار کاربر آیفون ۷ قرار می دهد اما با این وجود دوربین گوشی گلکسی S7‌ به مراتب بهتر از دوربین آیفون ۷ است و این برتری به روشنی در عکس های آن پیداست.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *