آخرین اخبار

تاجگردون،توسعه،مخالف ها

ایمان قاسمی خیلی مهم است وقتی وارد یک شهرستان کوچک میشویم.نظم و چهره نشان ازتوسعه داشته باشد .گروهی درحال جاده سازی،گروهی درحال انتقال آب جهت کشاورزی،وگروهی در حال کار عمرانی در مرکز و حاشیه شهرستان باشند.بی گمان اولین حرفی که برسر زبانمان میاید (این شهر صاحب دارد)ویک احسنت هم میگوییم. اینک:( گچساران )شهرستانی که مدتها […]

اشتراک گذاری
05 August 2017
کد مطلب : 10366
ایمان قاسمی
خیلی مهم است وقتی وارد یک شهرستان کوچک میشویم.نظم و چهره نشان ازتوسعه داشته باشد .گروهی درحال جاده سازی،گروهی درحال انتقال آب جهت کشاورزی،وگروهی در حال کار عمرانی در مرکز و حاشیه شهرستان باشند.بی گمان اولین حرفی که برسر زبانمان میاید (این شهر صاحب دارد)ویک احسنت هم میگوییم.
اینک:( گچساران )شهرستانی که مدتها به حال خود رها شده بود. همه ماها اگر فقط یکبار به دوره های قبل گریزی بزنیم پی خواهیم برد که گچساران را کسی به حساب نمی آورد.فقط به عنوان مخزن نفتی آن هم درحد شعار برای تسلای خاطر و در آخر هم هیچ.
توسعه اندک ،بودجه ها در استان خیرات وسهم ما در گچساران همیشه درحده یک روکش آسفالت.دلیل اش بسیار واضع است.
نداشتن یک نماینده قوی و فنی و اقتصاددان در راس شهرستان نقطه ضعفی برمدیریت این همه بودجه بدست آمده از سرمایه ملی در گچساران بود.که سهم توسعه استان زیاده خواه میشد و تمام.
تاجگردون بدون شک نماینده ای بابرنامه است .شخصیتی که وقت را هدر نمیدهد. درست است که مسئولیت های که در کشور بعلت داشتن برتری در مجلس به او واگذار میشود وقت اورا گرفته ولی بازهم توسعه روستاها و شهرستان گچساران و باشت را لحظه ای فراموش نکرده.
توسعه شهرستان و تکمیل کردن زیرساخت ها شاید برای همشهریان که مشکل اقتصادی و کار دارند نان و آب نشود و دردی از درد های آنها کم نکند.
ولی همین توسعه ها اعم از جاده،بیمارستان های بزرگ و مجهز که در حال تجویز میباشند ،وجود مبلمان های شهری و سنگ فرش کردن بلادیان فرسوده و توسعه بافت قدیمی شهرستان که باعث سکته دلواپس ها شده همه بستری مناسب برای آینده و ورود سرمایه گذارها به شهرستانی که بیشترین مهاجرت ها را درسال های گذشته داشته و اگر نماینده شهرستان زودتر دست به کار نمیشد العان دیگر اندک سرمایه گذارها هم در شهرستان امید خود را از دست داده و فرار را به قرار ترجیح میدادند.
داشتن شهرستانی قوی زمان میخواهد تیم قوی در اجرایی شهرستان نیاز دارد.
برخلاف دوستان کوته فکر که هراز گاهی در رسانه از دخالت تاجگردون در شهرداری و شورا و عمران گله میکنند.
گله آنها منشا همان تفکری است که سالها در شهرستان حاکم بود و توسعه شهرستان را چندین سال به عقب برد.سوالی که پیش میاید این است؟که کدام نماینده تنها توانسته یک شهر راتوسعه دهد مگر میشود شهردار یک ساز بزند شورا مخالف باشد وباقی ادارات هم کارهای خود را پیش بگیرند و همه مردم بگویند تنها نماینده باید بودجه بیاورد و اجرا کند.
بدون شک تاجگردون ،شورای شهر ، شهردا هر سه باید هماهنگ باشند .این بودجه هایی که دلواپس ها در خواب هم نمیدیدند که روزی وارد شهرستان شود یک شبه در تهران در جیب عمران شهرستان زنده نشده .توجیحات و لابی هایی قوی نیاز دارد که تاجگردون به خوبی از پس آن برآمد .
کسی از استقلال هر سازمان و مخصوصا شورایی که با آرای مردم در راس پرارزش ترین قسمت هر شهرستان (شهرداری)، سازمانی که مرتبط با عمران و آبادی قرار دارد بدش نمیاید.
ولی هماهنگی را دوست دلواپس ما که ریشه دخالت را در دفتر تاجگردون میدانست .به اشتباه به اندک مخاطب های خودش رساند.
شما که نگران آینده شهرداری و استقلال شورا هستید چرا دوست همفکره خود در انتخابات گذشته را لایق شهرداری معرفی کردید ظاهرا کم کم خودتان را درجایگاهه اجرایی شهرستان میبینید و در آینده نزدیک فرماندار و استاندار هم انتخاب میکنید جالب اینکه دنباله قدرت و جایگاه برای عرض اندام هستید.
پس نگرانی شما از شورا و شهردار آینده نبود اسم هم طیف شما در لیست فرضی سایت ها بود .
ناراحت نباش دوست عزیز ظاهرا قیمت پایینی داری چون برای در راس بودن حاضری شرایط را خریداری کنی.سعی کن اول در فکر مردم جایگاه پیدا کنی و بعد این همه مطلب درباره نماینده شهر درسایت ها بزنید.
موضوع بعد؛ بافت فرسوده و شاسی بلند هایی که مدتی است کسانی که بفکر چهار سال آینده گچساران و آمدن طیف همسو با تفکرات خودشان در راس را انتظار میکشند. هر از گاهی در سایت ها و فضاهای عمومی بیان میکنند .
من بعنوان یک جوان و دوستدار توسعه در شهرستانم پرسشی از دوستانی که هم خود را تئوریسین میدانند و هم نگران و دلواپس..
چرا فقط دنباله نقاط ضعف و ایرادهای تاجگردون هستید. یعنی شما بعنوان یک دلواپس ویک چهره دانشگاهی هیچ کار مفید در شهرستان مشاهده نکرده اید که اینطور از شادی ترمیم بافت فرسوده که خود در خارج کردن رکود ساخت و ساز در شهرستان و شکوفایی و آبادی شهرستان کمک کرد دلخور هستید.
شما ظاهرا از وجود تاجگردون و رفت و آمدهای این هم وزیر و مسئول کشوری وبیشتراز آن نگران و دلواپس قوی بودن تاجگردون در استان و کشور و بیشتر از آن نگران تک قطبی شدن نماینده محبوب در شهرستان هستید.
بدون شک در روزی که شما نقشه برای نبود تاجگردون و گمانه هایی که شاید در هیئت دولت خواهد رفت در جلسه با بزرگان حزب در گچساران گرفتید و خیال هایی که سالهاست با وجود تاجگردون به آن نرسیده اید را نزدیک به واقعیت دیدید .به امید خداوند که برنامه های تاجگردون با تحولی در ظاهر ادارات و کنار گذاشتن تعارف با طوایف جهت تحول مدیران ناکارآمد چهره اجرایی شهرستان و توسعه گچساران و باشت را بعد از سال ها برای موکل هایش امیدوار کننده تر پیش ببرد.به امید خدا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *