آخرین اخبار

مراسم سالروز ارتحال امام راحل در قلعه رئیسی برگزار شد+تصاویر

مراسم ارتحال امام راحل با حضور مردم و مسئولان در قلعه رئیسی برگزار شد.

اشتراک گذاری
04 June 2023
کد مطلب : 131022

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان، مراسم سالگرد بزرگداشت امام خمینی(ره) در قلعه رئیسی برگزار شد.

این مراسم با حضور باشکوه مردم و مسئولین و جوانان برگزار شد در این مراسم امام جمعه قلعه رئیسی سخنران بود و بخشدار چاروسا به مردم خیر مقدم گفت.

برپایی نمایشگاه کتاب از دیگر برنامه های این مراسم بود و کمیته امداد چاروسا میزبان مراسم رحلت امام خمینی در چاروسا بود.

 

نجیب الله ایزدخواه بخشدار چاروسا در این مراسم ضمن خیر مقدم به مسئولین و مردم و خانواده شهدا عنوان کرد: امام خمینی(س) با تکیه بر اراده، ایثار، امام شناسی و ولایت پذیری مردم تاریخ را متحول کرد.

وی افزود: امام برای تمام جهان اسلام در کنار شجاعت و کیاست و مردمداری، شخصیتی بی‌نظیر بود.

ایزدخواه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به عنوان یک کشتی بان بعد از امام نظام را به درستی مدیریت کرده تصریح کرد: امام با قدرت خاص و صلابت و ویژگی‌های بارزی مه داشت تا لحظه آخر سر خم نکرد و در مقابل دشمن خارجی و داخلی ایستاد.

وی افزود: امام راحل مسیری را انتخاب کرد که مسیر پیامبر بود امام یک شخص نبود بلکه امام یک راه بود و مسیر امام را رهبر معظم انقلاب به نحو هوشمندانه پیشبرد که دشمنان داخلی و خارجی نمی توانند ذره ای خلا در آن به وجود آورند و این سید خراسانی توانست تا به امروز کشتیبان انقلاب باشد.

حجت الاسلام حیدرخواه امام جمعه قلعه رئیسی در این مراسم به ویژگی ها امام راحل اشاره و عنوان کرد: امام راحل به مردم ایمان و اعتماد داشت که این یک ویژگی بسیار مهم برای یک حاکم است که به مردم خود اعتماد داشته باشد و همین مسیر و ویژگی را رهبر معظم انقلاب هم ادامه داد.

وی افزود: دشمنان داخلی و خارجی تلاش بسیاری کردند تا در همین اغتشاشات اخیر ضربه وارد کنند اما می بینیم که بر خلاف آن دشمنان ائتلاف با ایران را تشکیل می دهند زیرا می‌دانند برای امنیت منطقه بسیار تاثیرگذار است.

خطیب جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه ویژگی مهم امام تاریخ شناسی امام بود تاکید کرد: ملتی که تاریخ را نداند و نخواند مجبور به تکرار تاریخ است و یکی از بزرگترین ضعف های رهبران و شخصیت های بزرگ دنیا همین عدم تسلط بر سرگذشت گذشتگان است امروز هرجا که سیاست مداران لرزیدند یکی از مهمترین دلای ندانستن تاریخ و عدم مطالعه تاریخ بوده و عدم عبرت گرفتن از تاریخ است.

وی گفت: به برکت این قیام و این حرکت و این نظام، امام هم بر ملت ایران و هم بر جهان اسلام و تمام دنیا تاثیر گذاشته و انقلاب ما به بسیاری از نقاط جهان صادر شده و بسیاری از کسانی که در مقابل ما ایستادند امروز یا شفاف با ما همراه شدند یا از درون با ما همراه هستند.

حیدرخواه تصریح کرد: ضعف ما در این است که شاخص های امام راحل در قانون گذاری و برای کار و مسئولیت پذیری در بین ما ضعیف است و دولت های ما ضعیف بودند.

وی گفت: امروز بزرگترین خیانت در حق امام و نظام و مردم به سخره گرفتن ارزش هاست و اینکه به عنوان شعار همه چیز را ساده بنگاریم و در تصمیم گیری دچار سستی باشیم و همچنان نگاه به غرب داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از عوامل خارج از مسیر حکومت امام راحل است بیان کرد: در همین ثبت نام خودرو کار می‌کنند که بهشت دلالان است آیا کسی که این سیاست را راه انداخت عاقلانه بوده است؟ بعضی با شعار و ظاهر انقلابی می خواهند به قدرت برسند اما در عمل نه رنگ بوی انقلاب هست و نه کاری برای انقلاب و اسلام می‌کنند و یک هدف دارند که رسیدن به قدرت است اما این ملت ایران است که باید همچنان هوشیار باشد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۱

 


این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *