آخرین اخبار

مدیریت منابع طبیعی بهمئی همچنان بلاتکلیف

لازم است مدیرکل منابع طیبعی استان هر چه زودتر فکر اساسی برای تعیین تکلیف مدیریت اداره منابع طبیعی بهمئی انجام دهد.

اشتراک گذاری
04 June 2023
کد مطلب : 131093

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی: با شروع فصل تابستان همزمان آتش سوزی ها در شهرستان بهمئی آغاز شد و به دلایلی نامعلوم مساحت زیادی از مراتع و اراضی زراعی تحت پوشش جو و گندم و مراتع در مناطق مختلف شهرستان بهمئی از جمله روستای های اطراف طعمه حریق شدند که بلافاصله پس از شنیدن خبر نیروهای مردمی، و کارکنان دست تنهای منابع طبیعی در محل حاضر می‌شوند و بعد از ساعت‌ها تلاش موفق یا ناموفق به مهار آتش می‌شوند.

تلاش مضاعف و از خودگذشتگی مردم شهرستان بهمئی و اهالی روستای های اطراف از اولین دقایق وقوع آتش سوزی قابل تقدیر و تحسین بوده و اگر مشارکت حداکثری آنها نبود پوشش گیاهی صدها هکتار از مراتع و همچنین محصولات اراضی زراعی دچار حریق می شود.

با توجه به بارندگی های فراوان سال زراعی و پراکنش های زمانی و مکانی مناسب در تمامی نقاط شهرستان پوشش گیاهی مراتع و اراضی زراعی دارای تراکم بسیار بالا بوده که خطر آتش سوزی جدی ترین بحران این شهرستان در فصل بهار و تابستان خواهد بود. 

تامین تجهیزات، برنامه ریزی و تمهیدات لازم ستاد بحران شهرستان و پویش مردمی مقابله با آتش سوزی با هدف حفاظت از مراتع و تلاش برای حفظ پوشش گیاهی اراضی ملی اولویت دارترین امری است که باید در این فصول مورد توجه جدی مردم و مسئولان قرار گیرد.  

با توجه به اینکه شهرستان بهمئی شهرستان گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد است یکی از ادارات مهم برای مهار آتش اداره منابع طبیعی است اما اداره منابع طبیعی شهرستان بهمئی طبق شنیده‌ها یک سرپرستی دارد که در شرف بازنشستگی است و یک مدیر که به مرکز استان منتقل شده و باید تعیین تکلیف شود

لازم است مدیرکل منابع طیبعی استان هر چه زودتر فکر اساسی برای تعیین تکلیف مدیریت اداره منابع طبیعی بهمئی انجام دهد که در غیر این صورت شهرستان بهمئی با مشکل جدی مواجه می‌شود.

پایان پیام/


این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *