آخرین اخبار

جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گچساران؛ از مشکل برق ۱۲ گلزار تا رفع مشکل دسترسی ۵ گلزار

معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۴ میلیارد تومان به گچساران جهت یاماندهی گلزار های شهدا در سال گذشته اختصاص یافت که ۱۰۰ درصد آن تخصیص یافته است.

اشتراک گذاری
31 May 2023
کد مطلب : 130673

به گزارش خبرگزازی فارس از گچساران سیدحسین حسینی در جلسه شورای ترویج و تویعه فرهنگ ابثار و شهادت در گچساران اظهار کرد: اگر امن‌ترین کشور در جهان هستیم به برکت خون شهدا است.

وی افزود: ما تا ابد مدیون شهدا هستیم و امیدواریم با عملکرد خود آنها را راضی و خشنود کنیم.

رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران گچساران با اشاره به مصوبات جلسه قبل تصریح کرد: در حال حاضر از ۱۹ گلزار که در مسیر دهستان‌های لیشتر و خیرآباد قرار دارد ۱۳ گلزار آن تامین آب شده است.

حسینی عنوان کرد: شهدا امنیت و اقتدار را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند و ما در مقابل خانواده آنها و خون شهدا مسئول هستیم.

حجت الاسلام حجازی امام جمعه گچساران نیز گفت: فرهنگ مظلوم واقع شده و‌ مورد بی‌مهری قرار گرفته ، فرهنگ یعنی رشد علمی، اخلاقی و معنوی است.

وی افزود: ایثار یعنی از خود گذشتن و نمونه آن ایثار حضرت ابراهیم (ع) است.

امام جمعه گچساران عنوان کرد: شهدا موانع رشد و به خدا رسیدن را از راه برمیدارند، باید از مقام شهید و شهدا استفاده کنیم و دست بقیه را نیز بگیریم.

وی افزود: شهید زمینه حرکت انسان به سوی خدا را فراهم میکند و نفع شهدا به ما انسانها برمیگردد.

حجت‌الاسلام حجازی تصریح کرد: هزینه کردن در راه شهدا و رشد انسان هزینه نیست بلکه پس‌انداز است.

چرامی رئیس اداره برق گچساران در این جلسه گفت: از مشکلات برق ۱۹ گلزار شهدای روستاها، برق ۷ مورد آن تامین شده است.

وی بیان کرد: تلاش می شود مشکلات برق دیگر گلزارهای شهدا نیز در دستور کار قرار گیرد.

غفاری رئیس اداره راهداری گفت: از حدود ۶ مورد جاده‌های منتهی به گلزارها که شامل زیرسازی و آسفالت می باشد ۵ مورد آن انجام شده است.

صمدی‌فر معاونت تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با اشاره به اینکه اعتبار ساماندهی گلزار شهدا به صورت عمرانی می باشد ،اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵ میلیارد تومان اعتبار به ساماندهی گلزار شهدا اختصاص داده شد که از این میزان ۳۰ درصد آن تخصیص یافت که ۸۰ درصد آن به صورت اوراق بوده است.

وی بیان کرد: این اعتبارات در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۱۵ میلیارد تومان افزایش یافته که ۱۰۰ درصد آن تخصیص داده شد، و بیشترین آن حدود ۴ میلیارد تومان مربوط به گچساران بوده که ۱۰۰ درصد آن تخصیص یافته است.

معاونت تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خاطرنشان کرد: سهم اعتبارات دور اول سفر ریاست جمهوری ۳ میلیارد تومان بود که مربوط به کل استان می‌باشد، تمامی گلزارهای شهدای گچساران بازسازی شده است.

وی ادامه داد: از اعتبارات نماینده ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای ساماندهی گلزارشهدا در گچساران و باشت در نظر گرفته شده است ، بر اساس بند واو ماده ۲۹ تمامی دستگاههای اجرایی باید ۱ درصد اعتبارات خود را به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دهند.

وی خواستار مشارکت فعال دستگاهها در بحث دیدار با خانواده‌های شهدا شد.

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *