آخرین اخبار

اما و اگرهای میوه شب عید در کهگیلویه و بویراحمد/ آیا میوه شب عید واقعا با کیفیت است؟

مدیرکل تعاون روستایی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: توزیع میوه شب عید تا ابتدای ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
20 March 2023
کد مطلب : 124565

علی‌بخش شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به اینکه توزیع میوه شب عید آغاز شده گفت:  پیش بینی شده ۵۰ غرفه در سطح استان میوه شب عید را توزیع کنند.

مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تلاش کردیم دهستان‌های پرجمعیت را پوشش دهیم، افزود: تعداد ۳۴ غرفه فعال بوده که در حال حاضر به ۳۷ غرفه رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۲۶۰ تن پرتقال و سیب که تعهد تعاون روستایی بر اساس جلسه کمیته راهبری میوه شب عید بوده تامین شده، عنوان کرد: خرید میوه شب عید با استقبال مردم مواجه شده است، البته به دلیل اختلاف بسیار زیاد قیمت سیب زرد و بازار مردم اولویت خرید را سیب زرد قرار دادند ما هم تلاش کردیم این نیاز آنها را تامین کنیم.

شجاعی با بیان اینکه بیشترین محصولی که وارد بازار شده سیب زرد و قرمز است، گفت: در همه غرفه‌ها، این دو محصول به همراه پرتقال والنسیا عرضه می‌شود که طبق بازرسی بازرسان کیفیت سیب قرمز استان بسیار مطلوب است.

مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد از کاهش دو هزار تومانی  قیمت پرتقال والنسیا خبر داد و گفت: قیمت پرتقال والنسیا ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد که به ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش دادیم، مصوبه دیگری که بود اینکه مردم می‌توانند به صورت خرده فروشی میوه شب عید را تامین کنند.

این مسئول بیان کرد: اختلاف پرتقال والنسیا در سطح بازار ۱۲ تا ۱۴ هزار تومان است و این محصول به قیمت ۳۵ تا ۳۸ هزار تومان به فروش می‌رسد اما در غرفه های توزیع میوه شب عید ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

شجاعی با اشاره به اینکه توزیع میوه شب عید تا ابتدای ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت ، خاطرنشان کرد:  اگر میوه شب عید موجود باشد توزیع تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

اما در حالی که مسئولان کیفیت میوه شب عید را خوب ارزیابی می‌کنند مردم از کیفیت میوه‌ها راضی نیستند و سیب زرد و قرمز و پرتقال والنسیای شب عید مردم کهگیلویه و بویراحمد کیفیت لازم را ندارد.

 

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *