آخرین اخبار

خدمات ضعیف در بقعه امام‌زاده «میرسالار»/ اینجا از راه تا درمانگاه مشکل دارد

امام‌زاده میرسالار قطب گردشگری مذهبی در شمال کهگیلویه هر ساله پذیرای گردشگران بی‌شماری از اقصی نقاط کشور است، می‌طلبد مسئولان نسبت به زیرساخت‌های گردشگری این منطقه جهت رفاه گردشگران اهتمام بیشتری داشته باشند.

اشتراک گذاری
27 March 2023
کد مطلب : 124776

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان به نقل از فارس ، بقعه متبرکه امامزاده میرسالار علیه‌السلام به عنوان یک مکان مذهبی و زیارتگاه دیرین مورد توجه زائران و گردشگرانی است که هم برای زیارت این امامزاده با کرامت و بزرگ که صاحب اولاد و آحاد فراوان در جای جای ایران اسلامی خصوصا جنوب غرب کشور و استان های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و فارس است و نیز به خاطر واقع شدن در منطقه سردسیری و تنگه زیبای فارتق که دارای چشمه‌های آب سرد و گوارا، درختان مختلف و سرسبز، کوه‌های بزرگ و زیبا و پوشیده از برف و گیاه و خصوصا آب و هوایی مطبوع و دلنواز در فصول گرم است مورد توجه قرار دارد.

عبدالمحمد نمازی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در نوروز امسال که به لحاظ وفور نزولات آسمانی و کم رنگ شدن بیماری منحوس کرونا، مردم دل به کوه و طبیعت زدند با شوق مضاعفی به زیارت این امام‌زاده بزرگوار آمدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه افزود: تاکنون قریب به ده هزار نفر به زیارت این بقعه متبرکه مشرف شدند.

وی افزود: از آنجا که این امامزاده در محروم‌ترین بخش شهرستان کهگیلویه یعنی بخش دیشموک قرار دارد این مسئله روی این مکان نیز تاثیرات خود را گذاشته و وضعیت کنونی بقعه از جنبه‌های مختلف مثل وضعیت نامناسب راه و جاده مواصلاتی، امکانات جنبی از قبیل درمانگاه، رستوران، خانه عالم، نانوایی، ابنیه، پوشش آنتن تلفن همراه و اینترنت و …ضعیف است.

نماز گفت: البته جلسات متعدد و پیگیری‌های زیادی در این خصوص انجام شده که با مشارکت بنیاد علوی در دیشموک عملیات گازرسانی به زائرسراهای این بقعه انجام شده است.

وی خواستار تخصیص اعتبارات بیشتر ویژه به امام‌زاده میرسالار جهت رفع مشکلات و کمبودهای آن شد.

نمازی افزود: در طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی (ماه مبارک رمضان) برنامه‌های متعددی از قبیل اقامه نماز، بیان احکام شرعی و معارف اسلامی، مسابقات فرهنگی هنری ویژه خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان همراه با اهدای جوایز، نقاشی و شعر خوانی برای زائران در نظر گرفته شد.

انتهای پیام/۸۲۰۳۵


این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *