آخرین اخبار

استاندار پای درد دل اهالی روستاهای بویراحمد گرمسیر نشست

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سفر یک روزه خود به روستاهای بویراحمد گرمسیر شهرستان گچساران پای دردل اهالی این مناطق نشست و از نزدیک مشکلات این مناطق را مورد بررسی قرار داد.

اشتراک گذاری
27 January 2023
کد مطلب : 121074

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان به نقل از فارس سید علی احمدزاده در حاشیه بازدید از روستاهای بویراحمد گرمسیر گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: از مناطق دیل آرو و روستاهای مستعد گرمسیری اعم از اسپر، نازمکان، آبریگون دیدن کردیم و از نزدیک با مردم گفتگو و مشکلات آنها را بررسی شد.

 وی بیان کرد: مشکلات متعددی را مردم در حوزه‌های مختلف مطرح کردند، در روستای دیل مردم این منطقه با مشکل آب برای باغات و زمین‌های کشاورزی خود مواجه هستند.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در مناطق آرو و دیل حدود یک هزار هکتار از زمین ها با وجود دریاچه پر آب سد کوثر در کنار روستای آرو دیم می‌باشد.

 احمدزاده عنوان کرد:در حالی که مردم به چشم خود به دریاچه پر آب پشت سد کوثر نظاره می‌کنند اما زمین‌های آنها دیم بوده و از این آب بهره مند نیستند.

 وی گفت: در وزارت نیرو آب منطقه‌ای استان مطالعاتی را برای آبرسانی به این هزار هکتار اراضی دیل و آرو و تامین آب آنها از این دریاچه در دست اقدام دارد.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امیدواریم این طرح در نیمه سال آینده مطالعات آن به اتمام برسد و ما یک آب پایدار را برای اراضی کشاورزی عنوان شده در این دو روستا آغاز کنیم.

 احمدزاده بیان کرد: کانال آبی رودبال در اوایل انقلاب توسط جهاد سازندگی آغاز شد کارهای اولیه آن صورت گرفت که بعدا برای تکمیل این کانال حدود ۲۴۰ میلیارد ریال در این دولت هزینه شده و مابقی اقدامات آن در حال اجراست، ایراداتی در این کانال وجود دارد که در برخی از نقاط نیاز به بهسازی و لایروبی دارد و مابقی کانال نیز باید تکمیل شود.

 وی افزود: مبلغی را از سفر دولت و اعتبارات استانی برای تسویه بدهی پیمانکاری که درحال اجرای اقدامات لازم بر روی این کانال بوده اختصاص یافت که در حال پرداخت شدن می‌باشد، تا امکان ادامه کار فراهم شود، بخشی از اعتبارات محل حوادث به خاطر قسمت‌هایی که سیل مونسون این کانال را تخریب کرده نیز اختصاص داده‌ایم تا ایرادات کانال برطرف شود.

استاندار کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به تنگ مورگ ادامه داد: در این منطقه نیز دره‌ای وجود دارد که باید عبور کانال در آن برنامه ریزی شود و بتوان از روی پل آن را عبور داد تا آب کانال در فصل بارندگی و سیلابی شدن قطع نشود.

احمدزاده با اشاره به مشکلات مطرح شده دیگر از سوی مردم در این روستاها تصریح کرد: این منطقه به دلیل وجود دریاچه سد کوثر مستعد گردشگری بوده و می تواند با اجرای طرح های خوب گردشگری ایجاد اشتغال کرده و بر جذابیت های این منطقه بیفزاید،در روستای دلیل طرح زیبا و خوب گردشگری در باغات و محلات قدیمی آن آغاز شده است که امیدواریم دیگر روستاهای منطقه نیز که این استعداد خدادادی را در خود دارند به آن اقدام کنند.

 وی گفت: در این دیدار ها از مردم این مناطق درخواست کردیم که از فرصت خوب این دریاچه استفاده کرده و چشم‌اندازهای اطراف آن طرح های گردشگری را مطرح تا ما تسهیلات لازم را برای اجرای آن در اختیار آنها قرار دهیم تا برای مردم درآمدزا بوده و از زیبایی‌های این منطقه بهره‌مند شوند.

 احمدزاده اظهار کرد: برخی مشکلات مطرح شده از سوی مردم مدارس، پوسیدگی لوله های آب آشامیدنی بوده که مورد توجه قرار خواهد گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در این روستا یک الی دو جاده پل ها بر اثر سیل تخریب شده بودند که برای تعمیر آنها نیز اعتباراتی را اختصاص دادیم.

 استاندار کهگیلویه و بویر احمد خاطرنشان کرد: خوشحالیم که روزی را با مردم غیور و شجاع و انقلابی بویراحمد گرمسیری گذشت منطقه دیل بنیه های اساسی و حامیان انقلاب اسلامی هستند و تعداد زیادی شهید را این روستا تقدیم انقلاب اسلامی کرده است این مردم پشتوانه های انقلابی هستند.

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳


این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *