آخرین اخبار

موزه نفت در «سرزمین طلای سیاه» احداث می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از احداث موزه نفت در شهرستان گچساران، سرزمین طلای سیاه، با همکاری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز این شهرستان خبر داد.

اشتراک گذاری
09 December 2022
کد مطلب : 116640

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان به نقل از فارس سعید طالبی پور در نشست با مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، گفت: ایجاد موزه نفت نقش بسزایی در توسعه صنعت گردشگری و معرفی ظرفیت های اقتصادی شهرستان گچساران دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هدف از ایجاد این موزه نمایش تأسیسات قدیمی اکتشاف نفت در شهرستان گچساران است.

طالبی پور افزود: معرفی تاریخ و گذشته صنعت نفت به نسل جوان و جذب گردشگر از دیگر اهداف ایجاد موزه نفت در شهرستان گچساران است.

وی ادامه داد: مطالعات اولیه ساخت موزه نفت گچساران در زمینی به مساحت ۱۲هزار متر مربع صورت گرفته است که بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران نیز در این نشست از آمادگی کامل این شرکت در ساخت موزه نفت خبرداد و گفت: با تمام توان در عملیات اجرایی این پروژه بزرگ میراث تاریخی صنعت نفت مشارکت می کنیم.

مهرداد کاهکش با بیان اینکه در صورت موافقت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زمین بهتر با مساحت بیشتر به این پروژه اختصاص خواهیم داد، افزود: این موزه نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های تولید نفت و گاز گچساران در سطح ملی و بین‌المللی دارد.

وی ادامه داد: وسایل قدیمی اکتشاف نفت در شهرستان گچساران دارای قدمت تاریخی زیادی است و نیازمند مکانی برای نگهداری و معرفی به نام موزه نفت است.

انتهای پیام/


این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *