آخرین اخبار

اغتشاش در حکومت علی(ع)/ این متن را پ.ک.ک و منافقین ننوشتند!

در این شماره از وبلاگ مشرق متنی را خواهید خواند که نه یک بیانیه پ.‌ک.ک، نه بخشی از گزارش‌های نیوزویک آمریکا و نه یک متن منافقانه همیشگی در رسانه‌های آلبانی‌نشین‌ها است!

اشتراک گذاری
03 آذر 1401
کد مطلب : 115701

به گزارش 19 آبان به نقل از مشرق، – «مطالب این پایگاه خبری» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه 19 آبان به نقل از مشرق، همراه باشید.

***

اغتشاش در حکومت علی(ع)!

اغتشاش در حکومت علی(ع)/ این متن را پ.ک.ک و منافقین ننوشتند!

آیت الله جوادی آملی، از مراجع عظام تقلید در دیدار جمعی از اعضای مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی سخنانی ابراز داشت: پیام حوزه را به عنوان راه حل به جامعه ارائه دهید. در مسائل مدیریتی، صرفا نصحیت کردن مسئولان کارساز نیست. نصیحت برای جوانانی است که راه را می داند و بیراهه می روند، اما امور مدیریتی راه حل می خواهد نه نصیحت.

به گزارش رسا، وی تصریح می‌کند:‌ رهبر اگر علی‌بن‌ابیطالب(ع) هم باشد، داشتن رهبر خوب یک طرف قضیه است؛ از آنطرف مجموعه مسئولین باید درست عمل کنند…باید با برنامه ریزی درست، وضعیت کشور را سامان داد.

آیت‌ا… جوادی آملی در ادامه با تاکید بر لزوم پاسداشت خون شهدا بیان داشت: ما شهدایی داشتیم که در زمستان کردستان برای حفظ سنگرها آنقدر مقاومت کردند تا از سرما یخ زدند و به این شکل به شهادت رسیدند. این خون های پاک شهدا سرمایه های کشور است. علاوه بر این خود مردم هم سرمایه کشور و به تعبیر نهج البلاغه ستون دین هستند لذا باید به نیازهای مردم توجه کرد.[1]

*این بیانات عمیق علامه جوادی‌آملی ابعاد مختلفی از قضایای اخیر را به نحو موشکافانه‌ای مورد مداقه و پاسخ قرار داده و البته بیت‌الغزل پاسخ‌های موجود است.

عده کثیری می‌توانند پاسخ شبهات و اعتراضات خود را در این بیانات عمیق فلسفی پیدا کنند.

اعم از فریب خوردگانی که مرجع اعتراضات خود را رهبری تصور می‌کنند، کسانی که خواب تجزیه‌ی ایران را دیده‌اند، آنها که نقش ایدئولوژیک رهبری و نقش اصلی دولت در اجرائیات کشور را نمی‌دانند و خواصی که در قبال قضایای روز کشور در حیرت به سر می‌برند.

از بیانات علامه جوادی‌آملی استفاده می‌شود که اگر حتی امیرالمؤمنین(ع) نیز رهبر باشد ولی عده‌ای از مسئولان دولتی به وظایف خود عمل نکنند؛ بسا که بهانه‌هایی به دست “اغتشاشگران” و افراد تندرو داده شود. (کما اینکه داده شد و عده‌ای علی(ع)، آن اول مظلوم بزرگ تاریخ را به بهانه بی‌عدالتی و فساد شهید کردند)

دقت شود که ما بر کلمه اغتشاشگر تأکید داریم نه مردم. زیرا حساب مردم جداست.

مفهوم “مردم” در بیان علامه جوادی‌آملی در حیطه “جامعه عاقل” جای می‌گیرد که حضرت استاد تأکید دارند: جامعه عاقل اهل اغتشاش نیست، به بیراهه نمی‌رود و ایضا راه کسی را هم نمی‌بندد.

و باز هم دقت شود که در جامعه عاقل، مردم در مواجهه با مشکلات و در صورت رؤیت مسئولان ناکارآمد یا فاسد؛ به جای اغتشاش اما با رأی خوب در مراحل مختلف جمهوری؛ رهبر را یاری و به پیشرفت کشور کمک می‌کنند.

در این فضا و در کنار رأی خوب مردم؛ البته خواص نیز وظیفه روشنگری و نخبگان وظیفه ارائه راه حل دارند تا بهبود مشکلات کشور؛ روند سریع‌تری پیدا کند.

***

فعالیت همچنانِ “بانیان آشوب”

این متن را پ.ک.ک و منافقین ننوشتند!

اغتشاش در حکومت علی(ع)/ این متن را پ.ک.ک و منافقین ننوشتند!

لطفا این متن که در اشاره به پیگرد قضایی برخی سلبریتی‌های حامی اغتشاش نوشته شده است را بخوانید:

“از همان ابتدای ناآرامی‌های اخیر که با درگذشت مهسا امینی آغاز شد، تعدادی از هنرمندان رشته‌های مختلف هنری نسبت به موضوع واکنش نشان دادند. آنها به درگذشت این دختر کرد که در جریان سفرش از سقز به تهران توسط نیروهای گشت موسوم به ارشاد دستگیر شد و جان خود را از دست داد، دست به واکنش زدند. تعبیر غالب از این واکنش‌ها این بود که آنها تصمیم گرفتند با وجود همه عواقبی که ممکن است برای‌شان به وجود بیاید، در کنار مردم بایستند و با آنها همدلی داشته باشند. واکنش هنرمندان به مرگ مهسا امینی را البته باید در قالب حرکتی عمومی و در بطن اعتراضات و نارضایتی‌هایی دید که در سطح عمومی و از سوی مردم در جریان بوده و تاکنون نیز ادامه داشته است.

معترضانِ روزهای اول
شبنم فرشادجو و کتایون ریاحی دو بازیگر سینما و تلویزیون ایران بودند که در اولین روزها تصاویر کشف حجاب‌شان در فضای مجازی دست به دست شد. مریم بوبانی، آبان عسکری، مریم پالیزبان و شیوا ابراهیمی هم طی روزهای بعد با انتشار تصایر بدون حجاب به این جمع اضافه شدند. فاطمه معتمدآریا که برای درگذشت مهسا امینی نوشته بود: «چه جنایتی بالاتر از کشتن دختران بی‌گناه این سرزمین است؟ به چه حقی؟ کدام جانی حامی این جنایت است؟» او همان روزها در مراسم خاکسپاری امین تارخ بدون روسری پشت تریبون قرار گرفت و گفته بود: «حال ما به روزگاران، خراب است نه فقط به خاطر از دست دادن امین. من برای اولین‌بار از روی نوشته می‌خوانم و می‌گویم که این روزها حال همه بد است و حال ما بدتر از همه.» در آن زمان تعدادی دیگری از زنان هنرمند سینما اگرچه روسری از سر برنداشتند اما همراه مردم بودند؛ از آن میان می‌توان به هانیه توسلی، ترانه علیدوستی، باران کوثری، هنگامه قاضیانی، بهنوش طباطبایی واشاره کرد که در صفحات مجازی حمایت خود را از اعتراضات مردمی اعلام کردند که صدای اعتراض‌شان در خیابان‌ها شنیده می‌شد. به موازات اعتراض زنان هنرمند، هنرمندان مرد هم به میدان آمدند. از آنها باید به اصغر فرهادی، حامد بهداد، مهران مدیری، شهاب حسینی، پژمان جمشیدی اشاره کرد که با نوشته‌ها و گفته‌های‌شان همراهی خود را با مردم اعلام کردند.[2]

*این متن که با تیتر “تاوان در کنار مردم بودن” منتشر شده؛ نه یک بیانیه در رسانه‌های پ.‌ک.ک، نه بخشی از گزارش‌های نیوزویک آمریکا راجع به حوادث ایران و نه یک متن منافقانه همیشگی در رسانه‌های آلبانی‌نشین‌ها است.

بلکه بخشی از مقدمه یک یادداشت در شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد است که در داخل ایران منتشر می‌شود!

آنالیز محتوا هم ساده است.

اکثریت نجیب، دین‌مدار و انقلابی مردم ایران اما با جماعتی قلیل در سیاست و رسانه و خیابان مواجه‌اند که به اغتشاش می‌گویند ناآرامی، از بیان تصادفی بودن فوت و بیماری زمینه‌ای مرحومه مهسا امینی طفره می‌روند، به حمایت از اغتشاشگران و اوباش می‌گویند: در کنار مردم بودن، مخالف شادمانی مردم هستند، از متهم کردن بدون سند حاکمیت هیچ اِبایی ندارند و گناه و جرم “کشف حجاب” که مغایر دین و باور و تاریخ و قانون ایرانیان است را اقدامی همدلانه به حساب می‌آورند!

جالب آنکه می‌بینیم این جماعت برنشسته بر ساحت رأفت نظام اما با سوء استفاده از همین رأفت و مدارا نیز اینطور رجز می‌خوانند که: “با وجود همه عواقبی که ممکن است برای‌شان به وجود بیاید”…

دقت شود که به زعم ما آن جمعیت معدود چند هزار نفری در خیابان‌ها را همینان می‌فریبند.

یعنی آش فتنه خیابانی در همین قبیل آشپزخانه‌ها طبخ می‌شود و البته آشپزان و بانیان مشخصی هم دارد.

فلذا مادام که با این آشپزهای مشخص برخورد نشود؛ جامعه همچنان در “شرایط عام‌البلوی” خواهد بود.

و شرایط عام‌البلوی یعنی زمینه‌چینی برای بروز فتنه اقتصادی که بسی بزرگتر و سهمگین‌تر از اغتشاشات لکه‌ای این روزهاست.

پیش از این، محمدرضا تاجیک، از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب نیز طی اظهاراتی در روزنامه شرق؛ اغتشاشات اخیر را “جشن جنبش” و حاوی خشونتی مقدس و الهی توصیف کرده بود…[3]

***

1_ rasanews.ir/0032QB

2_ https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/193802

3_ mshrgh.ir/1438198

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.