آخرین اخبار

نشستی پر از خبرهای خوب و امیدآفرین/ از احداث ۱۰۰ مدرسه طی یکسال تا صدور مجوز استخراج ۱۵۰ هزار بشکه نفت

در نشست شورای برنامه‌ریزی خبرهای خوب و امیدآفرینی توسط مدیران داده شد و استاندار تاکید کرد این خبرهای خوب اطلاع‌رسانی شوند تا مردم از آنها مطلع شوند.

اشتراک گذاری
23 November 2022
کد مطلب : 115674

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان به نقل از فارس ، نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد امروز چهارشنبه دوم آذرماه برگزار شد و برخلاف جلسات گذشته که کسل کننده بود پر از خبرهای خوب بود.

در ابتدای این نشست اعضای جلسه با پیگیری و تأسیس دانشکده علوم پزشکی در شهرهای دهدشت و دوگنبدان از طریق وزارت متبوع و شورای عالی انقلاب فرهنگی موافقت کردند و مصوب شد.

اختصاص ۲۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه‌ای برای جبران خسارت سیل به اشخاص دیگر خبر خوب این نشست بود که جهت تامین یک هزار و ۳۸۰ مورد لوازم خانگی اختصاص داده شد که تاکنون ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون این اعتبار ابلاغ شده است‌.

علاوه بر اعتبار هزینه‌ای، مبلغ ۷۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی برای جبران خسارت زیرساخت‌های ناشی از سیل اختصاص یافت که بین دستگاه‌های خسارت دیده از سیل تقسیم می‌شود.

اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات برای واحد‌های خسارت دیده از سیل و همچنین اختصاص ۳۶۰ میلیارد به حوزه امور عشایر دیگر خبر خوبی بود که استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اختصاص ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه عشایر بی‌سابقه بوده و بیانگر توجه به حوزه عشایری است.

برنامه‌های اداره‌کل نوسازی مدارس برای جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ و ۱۵ نفر دیگر خبر مطرح شده در نشست شورای برنامه‌ریزی استان بود که ۲۲ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ نفر برچیده شوند.

در ادامه این نشست مدیرکل نوسازی مدارس از ساخت مدرسه ۶ کلاسه منطقه خلف آباد طی مدت سه ماه خبر داد که تحسین استاندار و دیگر مدیران کل را در پی داشت.

صدور مجوز پتروپالایشگاه با تولید ۱۵۰ هزار بشکه نفت در روز و کلنگ‌زنی برخی پروژه‌های اقتصادی تا یک ماه آینده برای ایجاد امیدآفرین و رفع شبهات و همچنین اجرای طرح گردشگری پل معلق دیگر خبر خوب این نشست بود.

اختصاص اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی از متمم سفر رئیس جمهور به حوزه فرهنگی خبری بود که استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که مصلاهای استان، گلزارهای شهدا، امامزادگان، خوزه‌های علمیه، سایر  بخش‌های فرهنگی در اعتبارات دیده شد.

استاندار در ادامه سخنان خود از اختصاص اعتبارات به حوزه فرهنگی اشاره و عنوان کرد: بخش فرهنگی در اعتبارات دیده شده و رها نشد اما این بخش نیازمند انسجام است، متاسفانه حوزه فرهنگی متولی که آن را سر و سامان دهد ندارد.

احمدزاده با اشاره به احداث حدود ۱۰۰ چمن مصنوعی توسط آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و ورزش و جوانان در خصوص تجهیزات اختصاص یافته به آموزش و پرورش گفت: این حجم از تجهیزات آموزش و پرورش در استان بی‌سابقه است که از وزیر آموزش و پرورش و معاون وزیر به خاطر توجه به استان تشکر و قدردانی می‌کنم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه اقدامات دستگاه‌ها و خبرهای خوب اطلاع‌رسانی شود گفت: مدیران از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما اخبار خوب را به اطلاع مردم برسانند تا مردم از آنها مطلع شوند.

همچنین امیر رئوف مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به شرایط کنونی نیازمند  جهاد امیدآفرینی در استان هستیم.

انتهای پیام/


این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *