آخرین اخبار

تنها مرکز استان بدون اتوبوس و مینی‌بوس در ایران کجاست؟/از مژده استاندار تا تدبیر شهردار!

همان تعداد اتوبوس و مینی بوسی که در سطح شهر یاسوج وجود داشت و تعداد آنها هم بسیار کم و انگشت‌شمار بود در اختیار شرکت ها و واحدهای تولیدی قرار گرفته و سرویس ایاب و ذهاب کارگران آنها شده‌اند و اکنون مدارس با دست خالی هیچ سهمی در این موضوع ندارند.

اشتراک گذاری
23 November 2022
کد مطلب : 115676

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان به نقل از فارس ؛ این روزها شاهد ترافیک سنگین در خیابان های مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم خیابان‌هایی که در حالت طبیعی جوابگوی تردد خودروها در سطح شهر خواهد بود با معابر عریضی که شاید به مانند آن کمتر در نقاط مختلف کشور دیده باشیم.

اما چرا همزمان با بازگشایی مدارس در مهر ماه شهر یاسوج قفل کرده و ترافیک سنگینی را در خیابانها شاهد هستیم دلایل مختلفی دارد از جمله آنها می‌توان به ضعف در سرویس مدارس اشاره کرد.

در نشست شورای ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد قبل از مهرماه که برای هم اندیشی جهت سرویس مدارس ایاب و ذهاب دانش آموزان برگزار شد نتیجه مشخصی از آن جلسه حاصل نگردید چرا که استان اکنون در بدترین حالت خودروهای حمل و نقل عمومی قرار دارد و شاید بتوان از استان کهگیلویه و بویر احمد و شهر یاسوج به عنوان تنها شهر بدون اتوبوس و مینی بوس و همچنین خودروی ون در ایران یاد کرد.

دلیلی بر مدعای یاد شده اینکه اگر یک روز صبح در یکی از معابر شهر یاسوج صندلی گذاشته و بنشینیم و تعداد خودروها را نظاره کنیم شاید تا بعد از ظهر و یا عصر و آخر شب به اندازه انگشتان یک دست اتوبوس و مینی بوس در این شهر تردد نکنند و همچنین خودروهای عمومی دیگر مانند ون که در شهر یاسوج نایاب هستند.

متاسفانه همان تعداد اتوبوس و مینی بوسی که در سطح شهر یاسوج وجود داشت و تعداد آنها هم بسیار کم و انگشت‌شمار بود در اختیار شرکت ها و واحدهای تولیدی قرار گرفته و سرویس ایاب و ذهاب کارگران آنها شده‌اند و اکنون مدارس با دست خالی هیچ سهمی در این موضوع ندارند.

اما چند مدت پیش در یکی از نشست های استانی استاندار خطاب به شهرداران به خصوص شهرداری یاسوج اعلام کرد که چندین دستگاه خودروی ون از سوی معاون عمرانی وزیر کشور برای شهرداری ها در نظر گرفته شده که ۷۰ درصد قیمت آن را نیز خودشان پرداخت خواهند کرد.

با این تفاسیر باید منتظر نشست و دید استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص شهرداران آن . علی‌الخصوص شهردار یاسوج برای اضافه کردن این ناوگان حمل و نقل به ناوگان عمومی شهرهای استان چه برنامه ای دارند.

انتهای پیام/


این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *