آخرین اخبار

نیازمند رویکردهای نو ضد کرونایی هستیم/ بیماران کرونایی ردیابی می شوند

حسین کلانتری گفت: نیازمند رویکردهای نو ضد کرونایی هستیم و در این خصوص صدا و سیما، رسانه های گروهی، فضای مجازی و نخبگان نقش اساسی دارند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ کلانتری در جلسه ستاد استانی  مدیریت و مقابله با کرونا با بیان اینکه کمیته فرهنگی در آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و ظرفیت […]

اشتراک گذاری
28 October 2020
کد مطلب : 56644

حسین کلانتری گفت: نیازمند رویکردهای نو ضد کرونایی هستیم و در این خصوص صدا و سیما، رسانه های گروهی، فضای مجازی و نخبگان نقش اساسی دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ کلانتری در جلسه ستاد استانی  مدیریت و مقابله با کرونا با بیان اینکه کمیته فرهنگی در آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و ظرفیت سازی تشکیل شود، افزود: استفاده از ظرفیت بیلبوردها و پتانسیل ‌های فرهنگی ضروری است.
وی تصریح کرد: تلاش‌ های زیادی همه آحاد مردم و نخبگان داشته‌ اند و توفیقاتی حاصل شده اما در شرایط حساسی اعضای ستاد کرونا با رهبری معظم دیدار کردند و فرمایشات ایشان در کل کشور و استان اجرایی می شود.
استاندار گفت: از امروز بیماران کرونایی در استان با جدیت بیشتری ردیابی و کنترل می شوند. وی اظهار داشت: با توجه به حساسیت شیوع کرونا تیم های پنج نفره بسیج هر اداره زیر نظر مدیرکل، مسئول کنترل و اجرای دستور العمل های بهداشتی در آن نهاد شوند.
استاندار گفت: در گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تعداد بستری طی ۷۲ ساعت کاهش محسوس داشته اما چشم گیر نبود بنابراین نباید غافل شد زیرا تغییری در رفتار کووید-۱۹ ایجاد نشده است.
وی خواستار برگزاری کمیته امنیتی با حضور مسئولان استان شد و گفت: تا ۱۰ آبان مراسمات به تعویق بیفتند زیرا وجهه خوبی ندارد که از یک سو جشن و عروسی های آنچنانی و از طرفی شاهد مرگ عزیزان مبتلا به کرونا باشیم.
کلانتری افزود: خدمات دهی دستگاه های اجرایی غیر حضوری و اینترنتی شود و دستگاه هایی که خدمات الکترونیک ارائه دهند مورد تشویق قرار گیرند.
استاندار یادآور شد: می شود خریدها نیز اینترنتی و داروخانه و مراکز درمانی هم زمان خاصی برای تحویل دارو و رسیدگی به بیماران داشته و به فرد اعلام کنند. کلانتری با اشاره به اینکه گشت ارشاد سلامت در استان از یک ماه قبل فعال شده است، گفت: در این خصوص اقدامات لازم اجرایی خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه در بخش اصناف با واحدهای متخلف برخورد قانونی خواهد شد، بیان کرد: نگاه ما برخورد نیست، اما هماهنگی و تعامل دستگاه‌ ها در تحقق نظارت، شناسایی و برخورد با واحدهای متخلف پس از تذکر ضروری است.
کلانتری گفت: باید در بخش حمل و نقل رعایت پروتکل ‌ها به خوبی اجرایی و با تخلفات برخورد شود. وی بیان کرد: جرائم رانندگان با همکاری راهداری و پلیس انجام و به جد این موضوع پیگیری و طرح دورکاری همچنان اجرا شود.
استاندار با اشاره به ردیابی و کنترل بیماران قرنطینه‌ ای، گفت: باید این بخش با آگاهی بیشتر به هشدار های لازم توجه کنند و رعایت قرنطینه توسط افراد به خوبی اجرا شود.
کلانتری تصریح کرد: مراسمات با هماهنگی ستاد کرونا انجام گیرد و از لحظه شروع تا ختم، تحت نظارت تیمی از مرکز بهداشت باشد. استاندار افزود: اطلاعیه ترحیم چاپ نشود و هیچ کسی حق دعوت به تجمعات را ندارد.
کلانتری از افزایش تست‌ های کرونا در استان تقدیر کرد و گفت: شناسایی زود بیماران کرونایی مدیریت بهتر و کاهش مرگ و میر را رقم می ‌زند. کلانتری تصریح کرد: اعمال محدودیت‌های کشوری در شهرستان گچساران داریم، اما وضعیت شهرستان بویراحمد نیز مطلوب ‌تر از گچساران نیست.
وی تاکید کرد: به دنبال بستن هیچ واحد خدماتی و عدم برپایی عروسی نیستیم اما شرایط اینگونه است و اگر همکاری کنیم شرایط عادی می شود اگر غیر از این باشد جان عزیزانمان به خطر می افتد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *