آخرین اخبار

آب سد کوثر به دژ سلیمان میرسد

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد: مشکل آب روستاهای دژ سلیمان مرتفع می‌شود. فیض اله پاسره در گفت و گو با رسانه ها گفت: از گذشته تاکنون به دلیل نبود منبع تأمین آب پایدار در برخی مناطق گچساران، برخی از روستاهای این شهرستان، آب این روستاها از تأسیسات شرکت نفت تامین و به دست […]

اشتراک گذاری
11 October 2020
کد مطلب : 56397

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد: مشکل آب روستاهای دژ سلیمان مرتفع می‌شود.

فیض اله پاسره در گفت و گو با رسانه ها گفت: از گذشته تاکنون به دلیل نبود منبع تأمین آب پایدار در برخی مناطق گچساران، برخی از روستاهای این شهرستان، آب این روستاها از تأسیسات شرکت نفت تامین و به دست مردم می‌رسید که جا دارد از این بابت از مسئولان شرکت نفت گچساران تشکر کنم.

وی افزود: اخیراً انتقاداتی به جایی از مردم دژ سلیمان در خصوص وضعیت آب این روستا انتشار یافته که ضمن عذرخواهی از این مردم نجیب لازم می دانم چند نکته ای در خصوص اقداماتی که وظیفه ذاتی ما در قبال مردم بوده و انجام شده را عرض کنم.

فیض اله پاسره افزود: نکته اول اینکه منابع محدود و ناپایدار آب اجباراً مشکلاتی را موجب شده است و در کنار آن مشکلات مالی و اقتصادی نیز چالش هایی را پیش روی آب و فاضلاب استان قرار داد.

مدیرعامل آبفای استان ادامه داد: این مشکلات البته بهانه ای برای کم کاری نبود و ما از سال ۹۶ پروژه ای بزرگ را با حضور نماینده وقت(دکتر تاجگردون)در کنار ایستگاه پمپاژ سعادت آباد تعریف و کلنگ زده شد.

برای این پروژه که قرار است مشکل روستاهایی را که فاقد زیرساخت اتصال به خط انتقال آب از سد کوثر هستند را حل کند، ۱۵ کیلومتر خط انتقال و شبکه داخلی، مخزن ۳۰۰ متر مکعبی تعریف شد.

پاسره افزود: تاکنون ۱۳ کیلومتر از خط انتقال عملیاتی شده است، مخزن نیز تکمیل شده و کل لوله و تجهیزات مورد نیاز نیز خریداری شده است. در این پروژه تاکنون قریب به ۵۵ میلیارد ریال هزینه شده است و در کل اجرای تمام و کمال آن قریب به ۶ میلیارد تومان هزینه دارد که تأمین می شود.

وی در خصوص طولانی شدن این پروژه گفت: در کنار مشکلات مالی و بودجه ای، زمانبر شدن هماهنگی با شرکت نفت برای جانمایی تأسیسات انتقال آب، ملاحظات و حساسیت های خاص که در مناطق نفت خیز وجود دارد و الزامات ایمنی قابل توجهی را می طلبد. معارض اجتماعی آب نیز گره دیگری پیش روی ما در این پروژه بود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان گفت: همه مواد و مصالح و زیرساخت ها برای اتمام پروژه توسط پیمانکار تامین شده و پای کار است، انشاءلله ظرف مدت یکماه آینده این پروژه به مردم شریف و نجیب این مناطق تقدیم می شود.

آب سد کوثر به دژ سلیمان میرسد

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *