آخرین اخبار

کلاهبرداری ۱۴۵ میلیون ریالی در تلگرام

  رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی کذب در شبکه اجتماعی تلگرام، از کاربران فضای مجازی به بهانه فروش لوازم خانگی اصل با قیمت پایین‌تر از بازار ۱۴۵ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود ، خبر داد. پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا ، سرهنگ روح الله شهبازی […]

اشتراک گذاری
09 October 2020
کد مطلب : 56375
 
رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی کذب در شبکه اجتماعی تلگرام، از کاربران فضای مجازی به بهانه فروش لوازم خانگی اصل با قیمت پایین‌تر از بازار ۱۴۵ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود ، خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا ، سرهنگ روح الله شهبازی پور رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در تشریح این خبر گفت: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و مدعی کلاهبرداری از وی به مبلغ یکصدو چهل و پنج میلیون ریال از طریق شبکه اجتماعی تلگرام شده بود، که در این خصوص موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در شبکه اجتماعی تلگرام با کانال فروش لوازم خانگی، آشنا و با توجه به قیمت پایین اقلام اقدام به خرید و واریز مبلغ ۱۴۵ میلیون ریال به شماره‌ حساب اعلامی از سوی گرداننده کانال می‌نماید، که پس از پرداخت پول، اقدام به ارسال کالای غیراصل کرده و پاسخگوی شاکی نبوده که از پلیس فتا درخواست رسیدگی کرد.
وی در ادامه افزود: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، طی چند روز گرداننده کانال شناسایی، دستگیر و  جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.
سرهنگ شهبازی‌پور یادآور شد: قبل از اطمینان به صحت اطلاعات ارائه‌ شده فروشنده، اقدام به واریز وجه نکنند و حتی‌الامکان ارتباطات و خریدوفروش‌ها را به‌صورت حضوری انجام دهند و از افرادی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری آن‌ها پیش از انجام معامله فراهم باشد و قبل از خرید، کالا را با دقت موردبررسی قرار دهید.
این مقام انتظامی هشدار داد: برای انجام خریدها اینترنتی خود حتما از طریق سایت‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی می‌باشند اقدام نمایند، هرگز پیش از دریافت کالا، هزینه‌ای تحت عنوان بیعانه، شیرینی، رزرو وغیره پرداخت نکنید.
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *