آخرین اخبار
اشتراک گذاری
03 September 2018
کد مطلب : 20333

 

درهفته ی گذشته و بعد از حضور مهندس ربیعی، مدیر عامل جدید هلدینگ خلیج فارس در محل پتروشیمی کهگیلویه، ویدئویی از گفتگوی نماینده ی کهگیلویه با مهندس ربیعی در فضای مجازی منتشر شد که سردار هاشمی پور با اعتراض به تصمیم مدیرعامل جدید هلدینگ خلیج فارس مبنی بر آغاز مشروط ادامه ی فعالیتهای هلدینگ در پتروشیمی دهدشت با شجاعت و تکیه بر تجارب عمرانی اش از حقوق مردم حوزه ی انتخابیه اش دفاع میکرد.
در آن بخش از فیلم، مهندس ربیعی تلاش داشتند تا ادامه ی ساخت وساز سازه های صنعتی و غیر صنعتی در پتروشیمی دهدشت را مشروط بر تامین منابع مالی طرح در ۳۸ ماه آغاز نماید ولی هاشمی پور معتقدبود که براساس تفاهم نامه و موافقت مدیرعامل قبلی هلدینگ خلیج فارس مهندس بطحائیان ،بدون هیچ وقفه ای کارباید ادامه پیدا میکرد.
آنچه موردمناقشه بود تاخیردر اجرای قرارداد بود و شرط مهندس ربیعی برای ادامه ی کار.
هاشمی پور باصراحت بیان به مدیرعامل جدید همه ی آنچه را که باید توضیح داد و یادآور شدند که باوزیر نفت حتما در کوتاه ترین زمان ممکن این موضوع را در میان خواهدگذاشت و موانع را برطرف خواهدکرد.
برخی ها از آغاز انتشار آن فیلم، تلاش کردند تا دفاع از حقوق شهروندان کهگیلویه را دست وپا زدن نماینده در باتلاق اعتبارات و سیاست های غیرموازی هاشمی پور بادولت جلوه بدهند.
آنان که در دل آرزوی شکست طرح های عمرانی کهگیلویه را دارند هنوز خواب آشفته شان تعبیر نشده بود که باز هم هاشمی پور نشان داد که برای رهایی کهگیلویه از بن بست و رفع محرومیت ها و منافع موکلینش با احدی تعارف که ندارد هیچ؛ بلکه مانند یک مبارز، نبرد هم خواهدکرد.
کمتراز یک هفته، هاشمی پور ادامه ی فعالیت هلدینگ در پتروشیمی دهدشت را تعیین تکلیف کردند تا اینبار نیز سنگ اندازی برخی ها در میدان سیاست و گستره ی عملیاتی طرح ها ناکام بماند.
اینبار ،پایانی بر اما و اگرها و دمیدن روح تازه در کالبد پتروشیمی دهدشت با انعقاد قرارداد کل طرح با شرکت صنعتی نارگان؛ عیدی نماینده ی کهگیلویه به مردمان شریف سرزمینش بود.

سرانجام با رایزنی ها و تلاش گسترده و شبانه روزی نماینده مردم کهگیلویه ی بزرگ در مجلس شورای اسلامی و با لطف خدای بزرگ، زحمات سردار به ثمر نشست و پتروشیمی دهدشت تعیین تکلیف نهایی شد.

نماینده مردم شریف کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: با مساعدت و دستور ویژه مهندس زنگنه و همکاری جدی مدیر عامل و مسئولان هلدینگ خلیج فارس جلسه نهایی قرارداد کل پتروشیمی دهدشت برگزار و به برنده مناقصه، (شرکت صنعتی نارگان) واگذار و اعلام گردید.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اظهار داشت:
این قرارداد بصورت E P C F ( مهندسی، تهیه کالا، اجرا و تأمین منابع مالی) و به ارزش ۲۷۷ میلیون یورو منعقد شده است.

سردار هاشمی پور افزود: لازم میدانم در ابتدا از صبر و حوصله و همکاری همه جانبه مردم، همکاری ویژه و حسن نیت جناب مهندس بیژن نامدار زنگنه که دو مرحله از این طرح صنعتی بازدید و حضور پیدا کردند، صمیمانه تشکر و قدردانی نموده و برای ایشان اجر و پاداش اخروی از خدای سبحان مسئلت نمایم.

همچنین از همکاری های ارزشمند مهندس ربیعی مدیر عامل هلدینگ، مهندس اشرف زاده مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری، مهندس یزدانی مدیر عامل پتروشیمی دهدشت، مهندس ساکی رئیس هیئت مدیره، مهندس بابایی M C، دکتر احمدی استاندار، فرمانداران کهگیلویه، (فعلی و سابق) و همه مسئولان و دست اندرکاران، بویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه، تقدیر و تشکر می نمایم.

مردم عزیز بدانند که روند اجرای پتروشیمی دهدشت به امید و فضل پروردگار در مسیر اصلی و پیشرفت قرار گرفته و هیچ گونه نگرانی از این بابت نداشته باشند.

یعقوب درویشیان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *