آخرین اخبار

عذر بدتر از گناه

یادداشت مخاطب

اشتراک گذاری
11 August 2018
کد مطلب : 19676

حضرت علی (ع) در عهدنامه ی مالک اشتر، ابتدا وی را به انتخاب افراد شایسته ماموریت می دهد، و پس از آن می فرماید:
پس در انتخاب آنان، هرگز به فراست و خوش بینی و خوش گمانی تکیه مکن، زیرا افراد زرنگ، راه جلب نظر و خوش بینی زمامداران را با ظاهر سازی و خوش خدمتی خوب می دانند؛ در حالی که ورای این ظاهر جالب، هیچ گونه امانتداری و خیرخواهی وجود ندارد.
سپس به وی دستور می دهد:
با فرستادن ماموران مخفی راستگو و باوفا، کارهای آنان را زیر نظر بگیرد؛ زیرا مراقبت و بازرسی مداوم و پنهانی، سبب می شود که آنان به امانتداری و مدارای با مردم وادار شوند. اعوان و انصار خویش را سخت زیر نظر بگیر. اگر یکی از آنان به خیانت دست زد و ماموران مخفی تو به اتفاق چنین گزارشی دادند، به همین مقدار از شهادت بسنده کنو او را زیر تازیانه ی کیفر بگیر و به مقدار خیانتی که انجام داده، او را مجازات کن؛ سپس وی را در مقام خواری و مذلّت بنشان و نشانه ی خیانت را بر او بنه و گردنبند ننگ و بدنامی را به گردنش بیفکن، تا عبرت دیگران شود.
در نامه ای به منذر بن جارود، فرماندار خود در اصطخر نوشته است: به من گزارش داده اند که کارهای حکومتی را رها کرده، به لهو و لعب و صید و شکار می پردازی و به تفریح و گردش می روی و در اموال عمومی و خداوند دست خیانت دراز کرده، به خویشاوندانت داده ای؛ گویی که میراث پدر و مادر تو است. به خدا سوگند! اگر این گزارش درست باشد، شتر خویشاوندانت و بند کفشت از تو بهتر خواهند بود و بدان که لهو و لعب مورد رضای خداوند نیست و خیانت به مسلمانان است و سپس او را برکنار و مجازات کرد.
جناب آقای تاج گردون
در رسانه ها اینجور نوشته اند که حضرتعالی فرموده اید انصاف در جذب نیروها در این دوره به مراتب بیشتر از دوره ای بود که ۵۰۰ نفر جذب شد. می دانید این یعنی چی؟ یعنی: ((عذر بدتر از گناه))
بنده کارگر اخراجی شرکت نفت گچساران که دارای سابقه بیمه در اداره حراست شرکت نفت هستم از نماینده شهرم که در سه دوره متوالی به ایشان رای داده ام انتظار چنین صحبت هایی را نداشتم.
جناب دکتر به ما اعلام کردند که دیگر به شما نیاز نداریم و مازاد هستید و ما را اخراج کردند بعد از مدتها تلاش و اعتراض وزیر نفت به گچساران آمدند و مسئولین گفتند لیست ۱۴۰ نفر اخراجی را جهت دستور وزیر به ایشان داده ایم تا دستور بازگشت به کار شما را بدهند همان موقع گفتیم ما که نصف این تعداد هم نبودیم ولی خدا رو شکر یه عده دیگر هم بکار گرفته می شوند و چه می دانستیم در شهری که حاکم مطلقش شمایید چنین اجحاف و خیانتی صورت می گیرد و اسامی بسیاری از کاگران اخراجی در لیست نیست و بجای آنها اسامی فرزند و داماد و خواهرزاده و … روسای ادارات و مدیران شرکت و صاحب نفوذان شهر جایگزین شده است.
فرزند مدیری از مدیران شرکت نفت که منصوب شماست و هنوز در مقطع پیش دانشگاهی تحصیل می کند و پدر ایشان حقوق بالای ده میلیون دریافت می کنند و مجرد است و حتی یک روز سابقه بیمه و کار در شرکت نفت را ندارد جایگزین اسم من شد. منی که متاهل و سنم نزدیک ۳۰ سال و دارای سابقه کار در شرکت نفت هستم در مرکز فقر شهرستان همانجا که کتابخانه ای را مدتها پیگیر ساختش بودید زندگی میکنم. به نظر شما پیگیری ساخت کتابخانه واجب تر بود یا پیگیری چنین ظلم بزرگی که به ما شد؟ شاید هم صلاح نبود پیگیری کنید و به هر صورت ما نه فرزند یکی از مسئولین شهر هستیم و نه کس و کاری داریم که به منابع قدرت وصل باشد و اگر بخواهم نام ببرم ۷۰نفر را نام می برم که مثل همین فرزند مدیر هیچ سابقه ای ندارند و وابسته شخص خاصی هستند و به ناحق جایگزین ما شدند و فرماندار شهرستان خوب می دانند چه کرده اند و سکوت اختیار کرده اند.
چنان مافیای قدرت و زر و زور در گچساران در همه ارکان نفوذ کرده است که اگر ماهها هم اعتراض کنیم بابت این ظلم هیچ اقدامی نخواهد شد و به نظر شما حالا باید انتظار داشت شما که قانون گذار این مملکت هستید در تصویب قوانین عدالت را رعایت بفرمایید؟
چرا آن نامه ای را که به دکتر ایلامی نوشتید به مدیرعامل شرکت نفت گچساران ننوشتید؟
به یقین اگر چنین کاری کنید چنان خیانتی آشکار می شود که باید همه مدیران شرکت نفت گچساران برکنار شوند.
آقای تاج گردون دلیل وضع کنونی مملکت دقیقا همین چیزهاست دلیل نارضایتی مردم دقیقا همین چیزهاست در استخدام ها در تخصیص ارز در انتصابات در تصویب وام ها در توزیع منابع و … همه و همه شده عین بکارگیری این ۱۴۰ نفر و شما خود معترض به وضع کنونی هستید و اتفاقا در شهر خود شما و توسط منصوبین شما چنین ظلمی به مردم شده است.
امیدوارم ورود کنید و پیگیری به عمل آورید که قطعا در این شهر فرماندار محترم هیچ اراده ای جهت احقاق حق و پیگیری حق مظلوم ندارند و علت هم کاملا بر همه عیان است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *