آخرین اخبار

آقای استاندار زنگ را بزن / دو صد گفته چون نیم کردار نیست

هجمه دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب این روزها وارد مرحله ای تازه ای از پیاده کردن نقشه کور خود شده است تا با اعمال فشارهای اقتصادی، دیوار اعتماد میان حاکمیت و جامعه را نیز هدف قرار دهد و شاید بتواند بعد از شکست های متعددی که در این زمینه خورده است رخنه ای در این پشتوانه محکم نظام ایجاد نماید

اشتراک گذاری
23 July 2018
کد مطلب : 19032

.این روزها بازار اخبار درباره فساد و مبارزه با آن داغ است و هر روز در رسانه های مختلف از کشف فساد و عزم جدی متولیان امر با فساد اخباری منتشر می شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد قطعا تافته جدا بافته ای نیست و وجود قانون گریزی بارها از سوی مسوولین دولتی و آخرین بار در روزهای گذشته از سوی استاندار اعلام  و عزم جدی مدیریت ارشد استان برای مقابله با آن بیان گردید. هر چند که آقای استاندار خود را به تنهایی نا توان از برخورد با قانون گریزی دانست اما این بار این مساله را با صدای بلند عنوان کرد و خواستار مبارزه با فساد در استان شده  است تا به مستحکم کردن دیوار اعتماد مردم و نظام کمک نماید.

در شرایطی که ادعای برخی،  کاهش اعتماد عمومی مردم به ویژه به سازمان ها و مراکز رسمی است و قانون گریزی نیز به حدی شده است که دیگر صدای مدیریت ارشد استان را بلند کرده است می طلبد که همه دستگاههای نظارتی و قضایی بیش از گذشته  گامی مهم در جهت ریشه کنی فساد و تقویت روند اعتماد سازی در استان  و جلوگیری از تعمیق شکاف های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و اقتصادی در جامعه بردارند و رسانه ها نیز در راستای کمک به تسریع مبارزه با فساد و قانون گریزی، موارد مستند و قانونی خود را در راستای انتشار آزاد اطلاعات و افزایش آگاهی های جامعه منتشر نمایند تا خواب قانون گریزان را آشفته نمایند. مسوولان استانی به ویژه استاندار محترم نیز یک راه ارتباطی ساده و در دسترس را اعلام نمایند تا شهروندان، موارد قانون گریزی و فسادی و مستندات آن  را در اختیار مدیریت ارشد استان جهت بررسی قرار دهند.

باید باور کنیم که دیگر یک دست صدا ندارد و عملیاتی شدن هر تصمیم و برنامه ای به ویژه در سطح مدیریت استان به هماهنگی و همکاری همه بخش ها اعم از مردم، رسانه ها ، مدیران، دستگاههای بازرسی،  قضایی و انتظامی نیاز دارد.
از سویی خاص گرایی، ویژه خواری، اولویت رابطه بر ضابطه و به طور کلی رانت و لابی گری، آفتی در ساختار مدیریت و از مهم ترین علل و زمینه های فساد به شمار می رود.

بنابراین حال که مدیریت ارشد استان به قانون گریزی برخی از مدیران و دستگاههای دولتی رسیده و تذکرات لازم را نیز در جلسات متفاوت داده است وقت آن رسیده که زنگ مبارزه با فساد را بزند تا قانون گریزان  دست از قانون گریزی بردارند. هر چند که نواختن زنگ مبارزه با قانون گریزی مهم و اساسی است اما مهم تر از آن برخورد جدی، قاطع و قانونی مدیریت ارشد استان با متخلفین است که باید در راستای  امنیت و استحکام دیوار اعتماد بین مردم و نظام نتایج این برخوردها نیز به مردم اعلام گردد.

به عنوان مثال ، هر چند که مدتهای زیادی است که مساله بکارگیری نیرو در ادارات و سازمان های دولتی در استان مطرح می شود و بارها نیز مسوولان بر آن مهر تایید زده و خواستار مبارزه جدی با این امر شدند اما متاسفانه باید گفت هنوز مردم نتایج این همه داد و بیداد را به عینه لمس نکردند و این شعارهای زیبا به مرحله عمل نرسیده است که امید را در مردم زنده کند. حال مردم منتظرند تا نتایج اقدامات قانونی و عاجل استاندار در مبارزه با فساد و قانون گریزی را از رسانه ها بشنوند چرا که دوصد گفته چون نیم کردار نیست.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *