آخرین اخبار

تغییر دزدکی فرماندار، ایجاد فضای ملتهب سیاسی و کمر خمیده کهگیلویه‌ زیر بار بی‌تدبیری

داریوش بهنیا فعال حوزه رسانه در استان کهگیلویه و بویراحمد طی یادداشتی در خصوص آن چه که جنجال سیاسی در استان با گماردن فرماندار جدید کهگیلویه صورت گرفته آورده است:

اشتراک گذاری
22 July 2018
کد مطلب : 18956

در برهه‌ای از زمان که استان به کار و تولید و اشتغال بیش از هر زمان نیاز دارد دوباره جنجال سیاسی راه افتاده است.

جنجال سیاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد بهترین راهکار برای کسانی است که بدون کمترین کار و تلاش و دور زدن همه به دنبال جایگاه‌های خود هستند.

از برخی فرصت‌طلبان که در گماردن‌ها دست دارند تا به قول امام جمعه قلعه‌رئیسی کدخداهای سیاسی در شهرستان کهگیلویه همه به دنبال منافع خود و دوستانشان هستند.

شهرستان کهگیلویه از دهدشت مرکز شهرستان گرفته تا قلعه‌رئیسی و دیشموک و سوق آن قدر مشکلات کوچک و بزرگ و پروژه‌های نیمه تمام و جوانان بیکار و روستاهای ویرانه دارد که پرداختن به جنجال‌های سیاسی تنها خیانت به مردم آن دیار است.

طی چند روز گذشته سایت‌ها و فضای مجازی استان پر بود از تحلیل‌های جور واجور که هر کسی از ظن خود در خصوص این تغییر مدیریتی اوضاع را تحلیل و تفسیر می‌کند.

در این بین مردم از استاندار محترم و معاون سیاسی ایشان انتظار دارند که در خصوص این تغییر مدیریتی و البته ناگهانی که تا حدود زیادی خارج از دایره تدبیر بود توضیحاتی ارائه دهند.

بی‌شک معادلات شهرستان کهگیلویه با این تغییر بسیار پیچیده‌تر از گذشته شد و شوک ناشی از آن تا ماه‌ها فضای این شهرستان را به خود مشغول خواهد کرد شهرستانی که بیش از سایر شهرستان‌ها نیاز به آرامش دارد.

متاسفانه بسیاری از تحلیل‌گران این گونه تغییر را حاصل زد و بند سیاسی می‌دانند و معتقدند که استارت انتخابات از این شهرستان برای شهرستانی دیگر!! زده شد و اگر تحلیل‌ها مطابق با واقعیت باشد فاتحه پیکر نیمه جان شهرستان کهگیلویه را باید خواند.

مسؤولان استان اگر به فکر کهگیلویه و رفع مشکلات آن بودند به چنین شیوه‌ای فرماندار تغییر نمی‌دادند و با تدبیر بیشتر و زمینه‌سازی بهتر و ایجاد بستر آرام و معقولانه دست به تغییر می‌زدند نه این که به قولی شبانه و دزدکی اقدامی انجام می‌دادند که فضا بیشتر از پیش غبارآلود و ملتهب شود.

از استاندار کهگیلویه و بویراحمد در طول کمتر از یکسالی که سکان مدیریت ارشد استان را به دوش گرفته کمتر بی‌تدبیری مشاهده شده بود و احمدی با رفتار و عمل خود نشان داده بود که تنها به فکر نهادینه کردن نظم در استانی است که مدیران آن کمتر دل خوشی به نظم و انضباط و قانون دارند.

به هر حال با برگشت به عقب و مشکلاتی که در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی در استان داشتیم و بخش بزرگی از مردم استان هنوز از وضعیت پیش آمده در آن انتخابات مجلس نگرانی دارند باید از همین جا و با تغییرات مدبرانه نه دزدکی و شبانه جلوی بی‌تدبیری‌ها گرفته شود.

نهادهای نظارتی و بازرسی از مرکز گرفته تا درون استان هم باید با چشمانی باز تحولات را رصد کنند تا عده‌ای فرصت‌طلب هم در دایره مدیران و هم خارج از این دایره که دردسری برای نظام و انقلاب ندارند از این وضعیت سوء استفاده نکرده و موجبات بی‌اعتمادی مردم به مسؤولان فراهم نشود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *