آخرین اخبار
اشتراک گذاری
26 تیر 1397
کد مطلب : 18831

 

مدیریت فرآیند محور یا مدیریت کیفیت جامع در آموزش وپرورش گچساران درچهارسال گذشته توسط جناب  آقای پورالحسینی بسیاری از صاحب نظران ،دنیای امروز را دنیای مدیران آگاه می دانند وعلم مدیریت را درشمار یکی از پیچیده ترین رشته های علوم انسانی به حساب می اورند.
زیرا به کمک مدیران توانمند و اگاه به اصول نظریه ها وسبک های مدیریتی و افزایش مهارتهای انسانی ،ادراکی وفنی می توان چهره ی سازمانها را دگرگون ساخت ،از بین این مدیریت ها مدیریت آموزشی از دشوارترین ،پراهمیت ترین وحساس ترین انواع مدیریت در سازمانهای عمومی و دولتی است .
درمدیریت کمال مطلوب این است که بالاترین بهره از کارگرفته شود ،با این مقدمه به مهمترین دستاوردها وعملکرد سازمانی مدیریت جناب اقای پورالحسینی در چهارسال گذشته دراموزش وپرورش گچساران خواهم پرداخت.
۱- برنامه ریزی ،شامل اهداف وتدارکات ،فعالیت ها و امکانات و وسایل برای تحقق اهداف درون سازمانی یا اهداف کلی که شامل کیفت بخشی به فضاهای فیزیکی مدارس وتجهیزات انها در چهارسال گذشته ،ساخت و نوسازی و تجهیز مدارس به وسایل سرمایشی و گرمایشی ،رنگ امیزی و آسفالت محوطه ها ،نصب دوربین های مداربسته و تاسیس کلاسهای هوشمند وبکارگیری وسایل صوتی وتصویری ،راه اندازی کارگاه های آموزشی ثابت و سیار در بیشتر مدارس شهر وروستا ،تحهیز آزمایشگاه ها وخریداری وسایل مجهز و بروز ازمایشگاهی مهیا نمودن امکانات بهداشتی و همچنین نصب چمن های مصنوعی و تجهیزات ورزشی در همه ی رشته ها
۲- داشتن طرح وبرنامه شامل برنامه روزانه ،کارهفتگی ،ماهانه وسالانه ،تشکیل جلسات متعدد در درون اداره و درون مدارس و تشکیل شوراهای متعدد آموزشی وپرورشی ، بهداشتی و ورزشی ،شوراهای عفاف وحجاب
۳- سازماندهی شامل نظم وترتیب دادن به کار وفعالیت ،تقسیم و تفکیک انها به افراد، سازماندهی هرساله ی نیروهای اداری وتقسیم کارانها ،سازماندهی معلمان ابتدایی و متوسطه ی اول ودوم ،مدیریت مسائل مالی واداری
۴- هدایت ورهبری شامل فراگرد اثرگذاری ونفوذ در رفتار اعضا اداره برای یاری وهدایت انان درانجام وظایف وفعالیت های انها ،قطعا مدیریت ایشان اثرگذاری بر نیروهای اداری و اموزشی و پرورشی داشته ویک چهره ی کاریزماتیک دارد که با برقرای ارتباط مناسب با همکاران شامل ملاقات های عمومی و راه اندازی میز خدمت در اداره و حل مشکلات معلمان ودانش اموزان واولیا وسایر ارباب رجوع که خود خدمتی بی نظیر است.
۵- نظارت وکنترل ،البته نظارت وکنترل مدیری مثل ایشان ازنوع مچ گیری نیست بلکه در راستای این است که ایا هدفهای سازمان تحت مدیریتش تحقق پیدا کرده یا نه ،مدیریتی اینده نگر و نهضت مشارکتی که هر معلم خود را دران سهیم می داند و بجای بازرسی ((کمک متقابل ))مشورت کردن باهم ،طرح ریزی به کمک هم جهت بهتر کردن وضع تعلیم وتربیت است با این وجود اقای پورالحسینی دارای یک اقتدار حرفه ای با توجه به تجارب ارزشمندش که خدمت درتمامی مقاطع تحصیلی ،تدریس و مدیریت درمدارس خارج ازکشور، چندین سال کار در وزارت و سازمان یا اداره کل اموزش وپرورش استان را داراست ،ایشان دارای اقتدار اخلاقی و اقتدارعلمی و سواد عملی و مدارک معتبر در زمینه ی فن اوری واطلاعات و دارای علمی بروز هستند سعه ی صدر، حسن خلق ،متانت رفتار ،بهره گیری ازتجربیات ارزشمند دیگران و متخصصان سایر کشورها با توجه به مطالعه ی روزانه و مهارت های فنی گوناگون را داراست.
به هرحال اگر کمی انصاف به خرج دهیم ،ایشان مدیری تحول گرا وعملگرا هستند که نتیجه ی مدیریت ایشان درچهار سال گذشته به وضوح قابل دیدن و درک کردن هستند و اگر بخواهیم موفقیت ها وافتخارات ایشان را بنویسیم مثنوی هفتاد من کاغذ شود و از حوصله ی خوانندگان این مقاله خارج است و یا شاید در ده مقاله هم نتوان به افتخارات ومقام های کسب شده اشاره نمود.
قطعا انسانهایی با این شایستگی وتوانمندی را باید قدر دانست وشان ومنزلت انان را ارج نهاد زیرا که مشکل جامعه ی امروزی ما بدست همین انسانها ومدیران توانمند حل خواهد شد و زیربنای توسعه ی پنج کشور در دنیا همانند کره جنوبی ،ژاپن ،سنگاپور ،هنگ کنگ و دانمارک توجه به اموزش وپرورش و وجود مدیران تحول گرا وعملگرا در اموزش وپرورش این کشورها بوده که امروزه جز پنج کشور اول دنیا قرارگرفته اند وبه تبع پیشرفت اموزشی کشورشان را به توسعه وپیشرفتی پایدار رسانده اند.

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *