آخرین اخبار
اشتراک گذاری
10 July 2018
کد مطلب : 18635

 

 

ظاهرا عده ای، از اختلافات درون شهرستانی(گچساران و باشت)و برخی اختلاف سلیقه ها با نماینده که گاها در رسانه ها منتشر می گردد به خود این اجازه را می دهند به بهانه موضوعات مختلف، به گچساران، وکیل و منتخبشان هر توهین و تهمتی در قالب یادداشت منتشر کنند.

 

مدتی است که بحث چگونگی توزیع اعتبارات یک سوم و دو سوم و ترمیمی نفت در استان محل اختلاف نمایندگان استان بوده که غلام محمد زارعی و غلام رضا تاجگردون بعنوان نمایندگان بویراحمد،دنا و گچساران،باشت در تفسیر قانون مربوط به نحوه اختصاص سهم نفت به مناطق نفت خیز دچار اختلاف نظر هستند.

 

 

 

واضح است که نه تنها تاجگردون،هر کس دیگری هم نماینده گچساران و باشت می بود در جهت احقاق حقوق مردم گچساران و باشت پافشاری میکرد هر چند که شاید افراد دیگری بودند کمتر توانایی مقاومت در برابر جریان سیاسی مرکز استان را میداشت زیرا به کرات در طول چند دهه اخیر تبعیض و بی عدالتی در استان نسبت به مناطق محروم از جمله گچساران و باشت دیده شده است.

 

این وسط اظهارنظرهای احساسی از سوی برخی اشخاص به اصطلاح اهل قلم دیده می شود.اظهاراتی پر از کینه،بغض و نفرت افراد نسبت به دیگر هم استانی خود که تعجب انگیز است.فردی خطاب به دنا فریاد برمی آورد که ای دنا تو شاهد باش که تاجگردون در پی مصادر حق بویراحمد است و او هیچ سنخیتی با بویراحمدی بودن ندارد و خود را بویراحمدی نداند.تاجگردون بحث های خاله زنک نکند.

 

به این عزیز باید گفت مثلا اگر کارلوس کی روش پرتغالی بعنوان سرمربی ایران،در راستای منافع ما موفق به شکست تیم کشور خود و از صعود پرتغال به دور بعد ممانعت بعمل می آورد آیا میبایست مردم پرتغال وی را دیگر پرتغالی ندانند؟

 

امروز غلامرضا تاجگردون بعنوان وکیل و نماینده مردم گچساران و باشت می بایست از حق موکلان خود به خوبی دفاع کند و اگر این دفاع از حق به کام و نفع دیگرانی نیست اجازه دارند دست به هر توهینی بزنند؟

 

بعضیا فکر می کنند چون مرکز استان هستند یا سالها در استان برای خود هرطور دوست داشته بریده و دوخته اند اکنون باید حرف،حرف آنان باشد که به این هم استانی های محترم باید گفت دوران انزوای گچساران گذشته است.دورانی که فقط یک نقطه دیده می شد گذشته است.

 

برای ممانعت از هرگونه تقابل احساسی، قومی و منطقه ای در استان عشیره ای کهگیلویه و بویراحمد بهتر است همگان در استان گردن به قانون دهیم.

 

در جلسه شورای برنامه ریزی استان در خصوص چگونگی تخصیص اعتبارات نفت،دکتر حسن نوروزی ریاست مدیریت و برنامه استان در پاسخ به گلایه های زارعی  منطقی پاسخ داد دستورالعمل فعلی در خصوص نحوه توزیع بر اساس دستورالعمل سازمان برنامه و بودجه کشور است و ۸ استان که استان های نفتی هستند نیز به همین گونه عمل میکنند و اگر قانون در این خصوص چیز دیگری است تا موقعی که دستورالعملی از سوی سازمان برنامه و بودجه و شخص آقای نوبخت در این خصوص نیاید به همان روال سابق اعتبارات نفت تقسیم خواهد شد.

 

الان هم استاندار طی یک فرصت ۱۵ روزه در پی روشن نمودن این موضوع و رفع اختلافات است که اگر بعد از پانزده روز تفسیر زارعی از قانون نحوه توزیع پول نفت درست باشد همان مدنظر قرار خواهد گرفت و این بهترین شیوه حل اختلافات است نه اینکه از روی احساس و نگاه قومی،منطقه ای توهین نامه منتشر و خود را فعال سیاسی و روشنفکر دانست.

 

این دوستان بهتر است کمی ادب را سرلوحه فعالیت های سیاسی خود قرار دهند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *