آخرین اخبار

لطف عجیب نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد به استان

یکی از عوامل مهم عقب ماندگی های کهگیلویه و بویراحمد را شاید به جرات بتوان در نیروی انسانی ناکارآمد، بی انگیزه و بی تجربه دانست.

اشتراک گذاری
27 June 2018
کد مطلب : 18308

در سالهای اخیر با پدیده عجیب چانه زنی و دخالت بیش از حد نمایندگان در انتخاب مدیران، معاونین و حتی پایین ترین رده های مدیریتی در کشور و به وفور در کهگیلویه و بویراحمد روبرو هستیم.

 

اگرچه اظهار نظر و دخالت پیرامون عمده مسائل حق طبیعی نمایندگان است، اما متاسفانه در سالهای اخیر دخالت های نمایندگان در انتصابات چیزی به جز عقب ماندگی، صف بندی های منطقه ای و پسرفت برای استان همراه نداشته است.

فردی در وزارتخانه ای کارشناس ساده است و به لطف نماینده به مدیرکلی می رسد، فرد دیگری در یک شهرستان با پایین ترین مدرک به عنوان کارشناس مشغول به فعالیت بود و حالا به لطف نماینده مطبوعش به یکی از پست های مدیریتی استان را اشغال کرده است!

از این نمونه ها به وفور به چشم می خورد، مختص یک حوزه انتخابیه نیست و هر سه نماینده استان در آن دخیل هستند.

در مواردی اگرچه برخی مدیران که شاید به دلیل همین دخالت های بی جای نمایندگان عملکرد خوبی نداشته اند و خود پیش قدم خداحافظی از پست خود شده اند، تنها به دلیل اینکه منصوب به فلان منطقه استان است به اجبار باید بماند!

اسف بار تر آنکه نمایندگان استان به جای پیگیری مطالبات عمده مردم اعم از اشتغال، بهبود و توسعه زیرساخت ها و به طبع آن توسعه منطقه، در راهروهای ادارات کل و وزارت خانه ها با تهدید افراد به دنبال تعیین مدیریت ها و معاونت ها هستند.

کسی منکر حق نمایندگان برای پیشنهاد مدیران و مسئولان استانی نیست، اما اصرار بر گزینه های ناکارآمد که تنها حسن آنها بله قربان گویی به همان نمایندگان است چه نفعی می تواند برای مردم و استان داشته باشد.

چرا به استاندار اجازه داده نمیشود با فراغ بال افرادی را انتخاب کند که شجاعانه به دنبال حقوق مردم باشد؟ چرا برای خواسته های شخصی و خودی نشان دادن اینطور به مردم ظلم می شود؟ آیا وعده نمایندگان به مردم تلاش برای پسرفت روز افزون بوده؟

به زودی لیستی از مدیران ناتوان استان که تنها به مدد حمایت نمایندگان بر صندلی های مدیریتی استان تکیه زده اند برای مردم منتشر خواهد شد چرا که مردم باید بداند منتخبانشان در مجلس، چگونه به آنها خدمت می کنند!

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *