آخرین اخبار
اشتراک گذاری
20 June 2018
کد مطلب : 18250

شورای توسعه صادرات غیر نفتی و همچنین شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت همزمان برگزار شد.

در این نشست که مطابق با جلسات گذشته حاشیه‌هایی هم داشت دو دستگاه حمایتی بهزیستی و کمیته امداد در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان خود آماری ارائه کردند و البته در این بین مشخص شد که کدام بانک‌ها در پرداخت تسهیلات عملکرد بهتری داشته‌اند.

همه خوبند به جز بانک…..

البته طبق آن چه که در این جلسه گفته شد به غیر از بانک ملت بقیه بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات از محل بندهای مختلف و همچنین تسهیلات سفر ریاست جمهوری عملکرد بدی نداشته‌اند.

علی‌محمد احمدی از این حرف رئیس بانک ملت استان که مدعی بود سامانه قفل شده ناراحت شد و گفت: آن چه که برای من قابل استناد است ابلاغیه بانک مرکزی است نه اینکه بانکی به این جلسه بیاید و بگوید سیستم قفل شد و یا با سیستم پیامکی به ما گفته‌اند پرداخت نکنید.

وقتی آقای استاندار حاجی شد

در ادامه یکی از حواشی این نشست مربوط به نحوه خطاب قرار دادن استاندار توسط یکی از مدیران بود که به جای واژه‌ای مثل آقای استاندار و یا آقای دکتر احمدی، او را حاجی خطاب کرد و البته با واکنش استاندار مواجه شد.

به گزارش فارس؛ در استان کهگیلویه و بویراحمد برخی از مدیران هنوز با سلسله مراتب‌ آشنایی چندانی ندارند و نمی‌دانند که در نشست‌ها و برنامه‌های رسمی چگونه رفتاری باید داشته باشند.

یکی از مباحثی که در این نشست مطرح شد در مورد اشتغال‌زایی وام‌های ۲۰ میلیونی و ۱۲ میلیونی بود که فرید محبی مدیر کمیته امداد استان معتقد بود طبق راستی‌آزمایی که انجام شده ۹۵ درصد از این وام‌ها منجر به اشتغال شده اما معاون بهزیستی استان معتقد بود که ۱۰ درصد هم منجر به اشتغال‌زایی نمی‌شوند.

محبی گفت: اگر این وام‌ها پرداخت نمی‌شد الان ۴۰۰۰ خانوار پشت خط برای قرار گرفتن در لیست مددجویان بودند که با پرداخت این وام‌ها اکنون تنها ۷۰۰ خانوار پشت خطی داریم.

مرخصی یا…….

اما اتفاقی که امروز در این جلسه افتاد غیبت مدیرکل بهزیستی استان بود که به قول معاونش در مرخصی به سر می‌برد، همان مدیرکلی که زمزمه تغییر وی بیش از همه مدیران به گوش می‌رسد.

استاندار هم وقتی شنید که مدیرکل در مرخصی به سر می‌برد خیلی راحت از کنار قضیه گذشت تا شایعه تغییر مدیرکل بهزیستی بیشتر به واقعیت نزدیک شود.

بهزیستی هم در خصوص عملکرد بانک‌ها از بانک ملت انتقاد داشت به گونه‌ای که آمار پرداخت این بانک را متفاوت و متناقض دانست.

در ادامه اسلایدی نشان داده شد که مربوط به پرداخت بانک‌های استان از محل بند د تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۶ و مربوط دیه بود که معلوم شد به دلیل طولانی شدن فرایند پرداخت‌ها از سهمیه هر یک از بانک‌های عامل استان ۲ میلیارد ریال کسر و به سهمیه استان قزوین اضافه شد.

همچنین در این نشست طبق مصوبه‌ای قرار شد بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات دیگر از متقاضیان تقاضای فتوکپی شناسنامه و کارت ملی نکنند و مدیرکل تحول اداری از بانک‌ها درخواست کرد که این دستورالعمل را رعایت کنند و در همین حین بود که استاندار به رسولی گفت چرا التماس می‌کنید به جای التماس باید بانک‌ها را ملزم و مجبور به این کار کنید چرا که اجرای دستورالعمل دولت جای التماس ندارد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *