آخرین اخبار

نمایشگاه‌هایی که تیشه به ریشه بازار می‌زنند/احتمال تعطیلی شعبه ۲ فروشگاه افق کوروش

مسؤولان کهگیلویه از فراوانی برگزاری نمایشگاه‌ها در شهرستان گله‌مندند و این نمایشگاه‌ها را عاملی برای راکد شدن بازار شهرستان می‌دانند.

اشتراک گذاری
13 June 2018
کد مطلب : 18101

نمایشگاه‌های سالانه عرضه مستقیم کالا معمولا به عنوان راهکاری برای کنترل و تعدیل قیمت‌ها بوده و در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود.

ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان و توازن در قیمت‌ها مهمترین هدف برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی است، اما در کهگیلویه شرایط بر عکس است.هر کسی می‌خواهد کالای خود را با بالاترین قیمت ممکن به فروش برساند راهی این شهرستان می‌شود و با برپایی نمایشگاه کسب درآمد می‌کند.

در حالی که نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا به دو شکل بهاره و پاییزه به عرضه کالا می‌پردازند بازار دهدشت اما در فصول مختلف سال شاهد برگزاری نمایشگاه‌هایی است که حالت فروشگاهی به خود گرفته‌اند.

سید باقر افشین  در نشست ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: شهرستان کشش این همه نمایشگاه را ندارد و اساسا نیازی به برگزاری چندین نمایشگاه در طی سال احساس نمی‌شود.

کارشناس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه با بیان اینکه نمایشگاه‌های بهاره و پاییزه در زمان‌های خاص که خانواده‌ها با توجه به شرایط نیاز به تأمین کالای خاصی دارند از جمله بازگشایی مدارس و عید نوروز، لازم است، افزود: اما در سایر فصول نمایشگاه‌هایی خارج از چارچوب برگزار و به بازار فشار وارد می‌کند.

وی، جلوگیری از برگزاری نمایشگاه‌های خارج از چارچوب را ضروری خواند و گفت: نمایشگاه‌ها باید بر اساس نیاز مردم برگزار و کالای مورد نیاز را با قیمت مناسب عرضه کنند.

افشین افزود: نمایشگاه‌هایی با عناوین لوازم خانگی، مبلمان و لوستر، جهیزیه و.. برگزار می‌شود که در واقع کالای مورد عرضه در همه این نمایشگاه‌ها مشابه است، نیازی نیست برای هر کدام یک نمایشگاه برپا شود.

وی، با اشاره به راه‌اندازی ۲ شعبه از فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش در دهدشت و اعتصاب بازریان در زمان افتتاح شعبه دوم، افزود: شعبه دوم هیچ گونه سودآوری ندارد و به گفته مدیر این فروشگاه احتمال جمع‌آوری آن وجود دارد.

عین‌الله اخوان اجناس مورد عرضه در نمایشگاه‌ها را بی‌کیفیت دانست و افزود: بیش از ۳۰۰ شکایت مردمی از نمایشگاه‌های سال گذشته به اتاق اصناف گزارش شد.

رئیس اتاق اصناف کهگیلویه، گفت: سال گذشته با همکاری فرماندار از برگزاری چندین نمایشگاه ممانعت به عمل آمد چون بازار دهدشت راکد است و نمایشگاه‌ها ضرورتی ندارند.

وی، با بیان اینکه در صورت مناسب بودن قیمت کالا و حرکت در راستای تعدیل قیمت و بازار رقابتی مخالفتی با برگزاری نمایشگاه‌ها نداریم، بیان کرد: متاسفانه نمایشگاه‌هایی که در شهرستان برگزار می‌شود فروشگاهی عمل می‌کنند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *